Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:32:51 GMT

آغاز رزمایش نظامی چین در نزدیکی تایوان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۳۵۵

آغاز رزمایش نظامی چین در نزدیکی تایوان

خبرگزاری فرانسه به نقل از تلویزیون دولتی چین از آغاز رزمایش های نظامی چین اطراف جزیره تایوان خبر داد.

همچنین تلویزیون دولتی CCTV چین اعلام کرد از ساعت ۱۲ امروز به وقت محلی (۸:۳۰ صبح به وقت ایران) تا ساعت ۱۲ هفتم اوت (سه روز دیگر) ارتش آزادیبخش چین، رزمایش نظامی مهمی را سازماندهی می‌کند. در جریان این رزمایش که با مهمات نظامی واقعی صورت می‌گیرد، شش منطقه اصلی در اطراف جزیره (تایوان) انتخاب شد و طی مدت اعلام شده هیچ کشتی و هواپیمایی نباید وارد مناطق دریایی و حریم هوایی مربوطه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه گاردین، شش منطقه اعلام شده جزیره را احاطه کرده و به گفته وزارت دفاع تایوان عملاً بنادر کلیدی را «مسدود» می‌کنند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد نیرو‌های مسلح این کشور مثل همیشه به کار خود ادامه خواهند داد و اطراف جزیره را زیر نظر دارند. این وزارتخانه مدعی شد: «ما به دنبال تشدید تنش نیستیم، اما وقتی پای امنیت و حاکمیت ما به میان می‌آید، کنار نمی‌رویم».

یک روز پس از سفر ۱۹ ساعته نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین این رزمایش را آغاز کرده است. شب گذشته هم وزارت دفاع تایوان اعلام کرد هواپیما‌های ناشناسی که احتمالا پهپاد بوده اند بر فراز قلمرو تایوان در سواحل جنوب شرقی چین به پرواز درآمده اند. گروه هفت کشور توسعه یافته از واکنش چین به سفر پلوسی ابراز نگرانی کرده و خواستار آرامش شده و مدعی شده است که اقدامات جمهوری خلق چین خطر تشدید تنش‌ها را در پی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رزمایش نظامی چین و تایوان مناقشه تایوان و چین نانسی پلوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • آماده باش تایوان برای رزمایش احتمالی چین
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • حادثه دریایی جدید در اطراف یمن
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک