Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:49:33 GMT

عزل آخرین مقصر پرونده ویلموتس طبق قانون

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۳۷۷

عزل آخرین مقصر پرونده ویلموتس طبق قانون

عبدالکاظم طالقانی آخرین بازمانده هیات رئیسه‌ای بود که عامل وضع موجود فوتبال ایران هستند. هیات رئیسه‌ای که جدا از اتفاقات ریز و درشتی که برای فوتبال رقم زدند، با یک پرونده بسیار مشهور و ننگین در جامعه فوتبال شناخته می‌شوند.

پرونده مارک ویلموتس که می‌توان گفت کمر فوتبال ایران را شکست و تبعات آنهم فقط برای فدراسیون فوتبال و تیم ملی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبری که سایت رسمی فدراسیون فوتبال درباره پایان حضور طالقانی در فوتبال منتشر کرده، آمده است:‌ «با توجه به اتمام دوره مسئولیت عبدالکاظم طالقانی رئیس سابق هیئت فوتبال استان خوزستان که در خرداد ماه سال جاری به پایان رسید، به پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان این استان و طی حکمی از سوی سیدمیرشاد ماجدی، عبدالعظیم آل‌کثیر مسئول سابق کمیته داوران هیئت فوتبال این استان به‌عنوان سرپرست هیئت فوتبال خوزستان انتخاب و منصوب شد».

این در حالی است که طالقانی که حالا از سمت خود کنار رفته، به این مسئله اشاره دارد که عزل او از ریاست هیات فوتبال استان خوزستان طبق بند 9 ماده 23 آیین‌نامه هیئت‌های فوتبال استانی غیرقانونی بوده و او به این مورد اشاره دارد که «اگر دوره مسئولیت رئیس تمام شود، تا برگزاری انتخابات بعدی به هر نحوی وی فعالیت خود را ادامه می‌دهد تا انتخابات برگزار شود». البته چنین بندی در ماده 23 دیده نمی‌شود و این ماده هفت بند بیشتر ندارد. شاید اشاره رئیس سابق هیئت فوتبال استان خوزستان به بند 9 ماده 24 اساسنامه است که در آن آمده که «چنانچه بعد از پایان دوره چهار ساله، انتخابات بنا به هر دلیلی به تعویق بیفتد رئیس هیئت می‌تواند تا برگزاری مجمع انتخابات به کار خود ادامه دهد».

در صحبت‌های عبدالکاظم طالقانی و با رجوع به آیین‌نامه هیئت‌های فوتبال استانی چند مسئله قابل تأمل است. ابتدا اینکه رئیس سابق هیئت فوتبال استان خوزستان با سال‌ها فعالیت به‌عنوان رئیس هیئت، عضویت در مجمع فدراسیون فوتبال، سابقه حضور در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و داشتن پست ریاست هیئت‌های استانی، چگونه اشرافی به آیین‌نامه ندارد، آنهم آیین‌نامه‌ای که مستقیم با آن سر و کار داشته و براساس همان آیین‌نامه باید کار می‌کرده است؟ ابتدا اینکه ماده 23 بند 9 ندارد، چون این ماده فقط هفت بند دارد و مسئله بعدی، جابه‌جایی یک واژه بسیار مهم است.

در بند 9 ماده 24 آمده است که رئیس هیئت «می‌تواند» تا برگزاری انتخابات به کار خود ادامه دهد، اما رئیس سابق هیئت فوتبال استان خوزستان با تغییر این واژه گفته است «به هر نحوی» وی فعالیت خود را ادامه می‌دهد. از واژه «می‌تواند» تا «به هر نحوی» فاصله بسیار زیادی است که می‌تواند معنا و مفهوم جمله را تغییر دهد. به هر نحوی، یعنی هیچکس نمی‌تواند به رئیس هیئت دست بزند، اما می‌تواند به این معناست که امکان تغییر او و تعیین سرپرست وجود دارد. بنابراین باید به ماده 24 و بند 14 این آیین‌نامه استناد کرد که در این بند آمده است: «در صورت عزل و برکناری رئیس هیئت، با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان و با تأیید و ابلاغ ریاست فدراسیون فوتبال حداکثر شش ماه برای هیئت استان سرپرست تعیین می‌شود».

یعنی کنار گذاشتن عبدالکاظم طالقانی از ریاست هیئت فوتبال استان خوزستان و سرپرستی عبدالعظیم آل‌کثیر تا زمان برگزاری انتخابات، با پیشنهاد اداره کل ورزش و جوانان این استان و با استناد به بند 14 ماده 24 صورت گرفته است. حالا سؤالی پیش می‌آید که چرا از خرداد ماه که دوره ریاست عبدالکاظم طالقانی در هیئت فوتبال استان خوزستان به اتمام رسید تا به امروز که دو ماه از آن گذشته، هیچ اراده‌ای برای برگزاری انتخابات وجود نداشته است؟ حالا هم که مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان به درستی و طبق قانون درخواست انتخاب سرپرست به جای طالقانی را داده و میرشاد ماجدی با آن موافقت کرده است، او به این اتفاق اعتراض دارد. اعتراضی که با بررسی آیین‌نامه و موارد قانونی قابل بررسی نیست، اما پرونده این افراد در ماجرای ویلموتس و اتفاقات بسیاری زیادی در فوتبال قابل بررسی است.

منبع:تسنیم

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم عبدالکاظم طالقانی فدراسیون فوتبال انتخابات فوتبال محرم امامزاده داوود سامانه بارشی مونسون عادل آذر شب های محرم عبدالکاظم طالقانی برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال ورزش و جوانان رئیس هیئت آیین نامه ماده 24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد

رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران از تصمیم رئیس هیئت فوتبال برای تعلیق مسابقات لیگ دو تهران قدردانی کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران؛ غلامرضا سلیمانی، رئیس کمیته داوران هیئت فوتبال استان تهران درباره تصمیم اخیر میرشاد ماجدی، رئیس هیئت فوتبال استان مبنی بر تعلیق موقت بازی‌های لیگ دو فوتبال تهران به دلیل ضرب و شتم داور و بی احترامی به جایگاه مقام داوران فوتبال گفت: متاسفانه با استناد به گزارش ها و مستندات موجود مبنی بر برخورد نامتعارف و غیر اخلاقی مقامات رسمی یکی از باشگاه‌های دسته دوم تهران با داور مسابقه صحنه‌هایی خلق شد که افکار میلیون‌ها ورزش دوست را جریحه دار کرد؛ لذا به محض اطلاع از این درگیری ریاست محترم هیئت فوتبال استان تهران و ریاست کمیته انضباطی وارد عمل شده و با تدابیر به موقع ضمن صدور حکم موقت علیه عوامل متخلف به منظور دلجویی از داوران عزیز و صیانت از جایگاه رفیع آنان تمامی مسابقات استان تهران را با هدف آرامش بخشیدن به عوامل اجرایی فوتبال تهران همچنین رسیدگی دقیق تر و کامل تر اتفاقات حادث شده معلق کردند.

تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور

سلیمانی ادامه داد: جامعه داوری استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های همه جانبه میرشاد ماجدی، ریاست هیئت فوتبال استان تهران که با ورود به موقع و بدون فوت وقت خود به ماجرای اخیر که در نوع خود کم سابقه بوده و قطعاً موجب رفع تضعیف داوران خواهد شد، کمال قدردانی را از ایشان دارد و همچنین خواستار برخورد شدید با مسببان اینگونه رفتارها که البته حسابشان با مدیران، مربیان و بازیکنان اخلاق مدار که با وجدان و شرافت کاری تابع تصمیمات و قوانین بازی هستند جدا بوده، است، از مسئولان مربوطه می‌خواهد بدون اغماض نسبت به صدور حکم علیه متخلفان اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • ابلاغیه اجرای تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • ابلاغ تفسیریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی برای اجرا
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال!
  • واکنش فدراسیون فوتبال به تغییر نام استقلال، VAR و جانشین حمید مطهری
  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟