Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سردار محمدعلی نظری در جریان بازدید از منطقه سیل‌زده شهرک فرهنگیان رفسنجان افزود: سپاه با وقوع سیل و خسارت وارده به معابر و منازل مسکونی وارد میدان شد تا با کمک گروه های جهادی و مردمی به مردم امدادرسانی کند.

وی اظهار داشت: سیلاب در بیشتر نقاط استان کرمان بروز کرد و شدت آن در رفسنجان، شهربابک و سیرجان بیشتر بود امّا بیشترین حجم سیلاب در شهرستان رفسنجان منجر به آبگرفتگی خانه ها، معابر و باغات کشاورزی شد و بیشتر به ساکنان شهرک فرهنگیان این شهر خسارت وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: آب ناشی از سیل در شرک فرهنگیان رفسنجان که دارای بیش از ۱۲۰ خانه است تا ارتفاع یک متر و ۲۰ سانتی متر رسیده بود و گل و لای به حد زیادی وارد منازل شده بود.

سردار نظری ادامه داد: امکانات و تجهیزات لازم اعم از ۴۶ پمپ کف کش، ۳۷ دستگاه پمپ آب، ۲۳ دستگاه لجنکش، ۳۵ دستگاه بزرگ کارواش بزرگ برای شستشو، ۴۹ تانکر برای شستشوی منازل، ۱۲ دستگاه تراکتور، ۲ دستگاه  کمرشکن، ۳۱ کامیون و ۲ دستگاه بیل مکانیکی و غیره برای خدمات دهی به رفسنجان ارسال و بکار گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه باغ های کشاورزی رفسنجان نیز دچار سیلزدگی شده و نیاز به مراقبت دارند گفت: آمادگی امدادرسانی به کشاورزان رفسنجانی در بسیج کشاورزی وجود دارد و می توان با کمک متخصصان و کارشناسان جهاد کشاورزی و گروه های جهادی برای پاکسازی باغ های پسته رفسنجان که به دلیل جاری شدن سیلاب دچار آبگرفتگی و گل و لای  شده اند اقدام کرد.

سردار نظری بیان کرد: با حضور و امدادرسانی گروه های جهادی از لشکر ۴۱ ثارالله و گروه صاعقه ۶۵ زمینی تا دو روز آینده شرایط شهرک فرهنگیان رفسنجان عادی خواهد شد.

رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.

برچسب‌ها کرمان رفسنجان سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان رفسنجان سیل کرمان رفسنجان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان

وحید حسیبی مدیر منابع آب رفسنجان در جلسه حفاظت از منابع آب این شهرستان که به ریاست فرماندار و با حضور معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری، معاون دادستان و جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و سامانه بارشی که قرار است نیمه هفته جاری وارد شهرستان شود و البته برای مدیریت توأمان آب و برق؛ چاه موتور‌های کشاورزی رفسنجان تا ۶ صبح روز ۱۶ اردیبهشت ماه تعطیل خواهند شد.

 وی افزود: بایستی از منابع آب زیرزمینی حفاظت کنیم و اجازه ندهیم نسل آینده با بحران کم آبی و بی آبی مواجه شود.

حسین رضایی فرماندار شهرستان رفسنجان نیز در این خصوص گفت: با توجه به بارش‌های خوب روز‌های گذشته و نیز نظرات علمی کارشناسان پژوهشکده پسته ایران که آبیاری درختان پسته با توجه به مرحله رشدی درختان و احتمال بارندگی در روز‌های آینده و افزایش رطوبت هوا باعث ریزش گل، خوشه و تشدید عارضه لکه پوستی استخوانی (عارضه کشمشو) می‌شود؛ لذا در جلسه کارگروه شهرستانی سازگاری با کم آبی با پیشنهاد خاموشی یک هفته‌ای برای اجرای مدیریت توامان منابع آب و مصرف برق چاه‌های کشاورزی موافقت شد.

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان پژهشکده پسته ایران و مدیریت جهاد کشاورزی توصیه می‌شود در صورت بالا بودن میزان بارش‌ها تا چند روز پس از بارندگی، برای کاهش خسارت به محصول علاوه بر آبیاری نکردن از هرگونه محلول پاشی و سمپاشی تا کاهش رطوبت خوداری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • جوان رفسنجانی ناجی جان بیماران شد
  • معلمان افسران مبارزه در جنگ شناختی امروز
  • دستگیری عامل قدرت نمایی با سلاح سرد در رفسنجان 
  • (عکس) اولین تصویر از تصادف شدید مزدا و کمپرسی در جاده زرند- رفسنجان کرمان
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • کرمان نه، فینال حذفی در نزدیکی این شهر است!
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)