Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@00:28:12 GMT

سامانه مونسون دوباره برمی‌گردد؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۴۶۲

سامانه مونسون دوباره برمی‌گردد؟

ایسنا/خراسان جنوبی کارشناس هواشناسی در مورد فعال شدن سامانه بارشی مانسون در روزهای آینده گفت: بعید می‌دانیم این سامانه حداقل تا پنج روز آینده فعال شود.

سمیه لطفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های داده و تصاویر ماهواره‌ای هواشناسی باتوجه به شیو فشاری حاکم بر سطح زمین تا اوایل هفته آینده وزش باد و گاهی گرد و خاک و در مرز شرقی گاهی وزش باد شدید با وقوع طوفان و گرد و خاک نیز قابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دمای هوا تا روز جمعه تغییر محسوسی ندارد و نوسان دما در محدوده شرایط عادی قرار دارد، اما شنبه تا دوشنبه هفته آینده سه تا پنج درجه افزایش دما خواهیم داشت.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه سامانه مانسون سه شنبه تا پنج شنبه هفته گذشته منطقه خراسان جنوبی را تحت تاثیر قرار داد، ادامه داد: در هفته گذشته فعالیت سامانه بارشی مانسون در نوار جنوبی کشور حاکم بود که شهرستان‌های طبس، نهبندان و خوسف نیز از آن تاثیر پذیرفت.

لطفی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در نایبند طبس با ۵۱ میلی متر بارش بوده است، اظهار کرد: کریت و خرو طبس نیز از این سامانه تاثیر گرفتند و شاهد بارش‌هایی بودیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی هواشناسي سامانه مانسون خسارت بارندگی ايسنا منطقه خراسان جنوبی نهبندان طبس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و خاک از استان‌های همسایه به یزد می‌رسد

به گزارش «تابناک»، کارشناس پیش بینی این اداره کل هواشناسی استان، روز سه‌شنبه به ایرنا گفت: این سامانه جوی از ظهر امروز سه شنبه وارد استان میشود و تا پیش از ظهر پنجشنبه ادامه دارد.

به گفته "سید عباس حسینی"، وزش باد شدید، گرد و خاک و انتقال گرد و غبار از مناطق بالا دست استان از پیامدهای این سامانه جدید است.

وی اثرات این مخاطره را کاهش کیفیت هوا، احتمال آسیب به سازه‌های موقت ذکر کرد و از شهروندان خواست تدابیر لازم را اتخاذ کنند .

وزش بادهای فصلی همه ساله در اواخر و اوایل هر سال، دشت یزد - اردکان را در می نوردد.

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی به جو کرمانشاه از اوایل هفته آینده
  • تشدید بارش‌های بهاری در آسمان مازندران
  • عالیشاه با توپ پُر به ترکیب برمی‌گردد
  • تغییر تعطیلی آخر هفته از پنج‌شنبه به شنبه و تاثیر آن در آموزش
  • معمای علیت معکوس/ اگر آینده بر گذشته تاثیر گذارد!
  • گرد و خاک از استان‌های همسایه به یزد می‌رسد
  • لغو ۲ پرواز ایلام - تهران به علت شرایط نامساعد جوی
  • هواشناسی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ورود سامانه بارشی جدید به ایران / هشدار بارش‌های شدید در ۱۷ استان
  • رگبارهای بهاری از امروز دوباره آسمان فارس را در برمی‌گیرد
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد