Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:48:46 GMT

۲۳ هکتار از مراتع مراوه‌تپه با حکم قضایی خلع ید شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۶۴۶

۲۳ هکتار از مراتع مراوه‌تپه با حکم قضایی خلع ید شد

رئیس حوزه قضایی شهرستان مراوه‌تپه گفت: با رای دادگاه ۲۳ هکتار از مراتع شهرستان مرزی مراوه‌تپه پس گرفته شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، سیدمهدی هاشمی اظهار داشت: با رای دادگاه 23 هکتار از مراتع شهرستان مرزی مراوه‌تپه پس گرفته شد، این مراتع از چند سال پیش تاکنون توسط فردی تصرف شده بود و با وجود پیگیری‌های منابع طبیعی، حاضر به پس دادن آن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با پیگیری قضایی این مراتع به مساحت حدود 23 هکتار  در منطقه آق تقه مراوه‌تپه، خلع ید و به منابع طبیعی بازگردانده شد.

به گفته وی، پارسال هم بیش از 200 هکتار از زمین‌های جنگلی و مرتعی این شهرستان از متجاوزان پس گرفته شد و به بیت‌المال بازگشت.

افزایش 440 درصدی رفع تصرف زمین‌های خالصه قشم 400 هزار مترمربع از اراضی ملی استان فارس رفع تصرف شد
هاشمی با اشاره به این که 25درصد از مراتع و 10درصد از جنگل‌های استان گلستان در شهرستان مراوه تپه قرار دارد افزود: برای حفظ این عرصه‌ها، پرونده‌های دست‌اندازان و متجاوزان به این عرصه‌ها، خارج از نوبت و با سرعت و دقت در دادگاه‌های این شهرستان رسیدگی می‌شود.

رئیس حوزه قضایی مراوه تپه گفت: برخورد ما با افرادی که در این شهرستان به زمین خواری، تصرف و تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی اقدام کنند قاطعانه خواهد بود.

انتهای پیام/581/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس اداره امور منابع آب خواف گفت: با تخریب یک استخر خاکی غیرمجاز در شهر سده از توابع بخش سلامی این شهرستان پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی رفع تصرف شد.   مهدی سالاری افزود: یک باب استخر خاکی غیر مجاز در مسیل شهر سده خواف توسط گروه گشت و بازرسی اداره امور منابع آب شناسایی شد و با دستور مراجع قضایی و در معیت ضابط قضایی استخر یادشده تخریب و حدود پنج هزار متر مربع از زمینهای ملی این منطقه رفع تصرف و بازگشایی شد.   رییس اداره امور منابع آب خواف از کشاورزان خواست که قبل از هر گونه احداث استخر مجوز آن را از جهاد کشاورزی و امور منابع آب بگیرند.   سالاری افزود: ۶ هکتار از زمینهای ملی اطراف رودخانه های این شهرستان طی سال گذشته بازگشایی و بستر رودخانه ها رفع تصرف شد   وی لایروبی ۱۰ کیلومتر از رودخانه های شهرستان خواف را از دیگر اقدامات اداره امور منابع آب خواف در سال گذشته ذکر کرد.   از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دیوان بین‌المللی کیفری در جنگ اسرائیل و حماس صلاحیت قضایی ندارد
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • افزایش ۲ برابری سطح پوشش گیاهی در مراتع گنبدکاووس؛ مانعی برای ریزگرد‌ها و غذایی برای دام‌ها
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است