Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:42:45 GMT

۲ هزار تُن کلزا از کشاورزان نقده خریداری شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۶۷۵

۲ هزار تُن کلزا از کشاورزان نقده خریداری شد

محمد نوبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود در شرایط مطلوب بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول از این مزارع برداشت شود.

وی ادامه داد: در راستای پشتیبانی و حمایت از توسعه کشت دانه‌های روغنی، انواع مختلف بذر و انواع کود شیمیایی و سم علف کش در بین کلزا کاران شهرستان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار نقده اظهار کرد: عملیات نظارت بر برداشت و کنترل ریزش توسط ناظران برداشت نظام مهندسی کشاورزی به همراه اکیپ‌های نظارت مراکز جهادکشاورزی و اکیپ نظارت مدیریت شهرستان صورت می‌گیرد.

نوبخت اضافه کرد: در راستای تسهیل در امر خرید و رفاه حال زارعان کلزا کار شهرستان کار خرید تضمینی محصول نیز توسط پنج مرکز خرید انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، کلزا (Brassica napus) از گیاهان دانه ‌روغنی مهم در مناطق معتدل بوده و دارای طیف به نسبت وسیعی از سازگاری اقلیمی است؛ دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین بوده و به خاطر اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است.

کشت دانه‌ روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسوولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

برچسب‌ها نقده کلسترول آذربایجان غربی ایرنا ارومیه کشاورزی کلزا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نقده کلسترول آذربایجان غربی نقده کلسترول آذربایجان غربی ایرنا ارومیه کشاورزی کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فرماندار باوی گفت: از آغاز خرید گندم در این شهرستان تاکنون ۱۳ هزار تن از کشاورزان خریداری شده است.

محسن البرزی افزود: و همچنین در این مدت ۳۰۰ تن کلزا از کلزاکاران شهرستان باوی خریداری شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی جدید ۹۰ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران