Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:25:20 GMT

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۷۲۲

مروری بر مطبوعات و پایگاه‌های خبری زنجان

روزنامه صدای زنجان در گزارشی به روند تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان پرداخت و نوشت: از مردادماه سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۰۴ طرح جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند که ۱۰۰ درصد متقاضیان از آن بهره‌مند شده و درمجموع نیز ۸۴۵ میلیارد تومان پرداخت‌شده که حدود ۴۵۸ میلیارد تومان آن یعنی ۶۰ درصد تسهیلات مربوط به ۸ واحد بزرگ بوده است!

یک فعال اقتصادی بابیان اینکه بانک‌ها به علت عدم توانایی بازپرداخت اقساط وام از سوی برخی از واحدهای کوچک، رغبتی برای اعطای تسهیلات به‌ویژه سرمایه در گردش را ندارند، اضافه می‌کند: هیچ ایرادی به بانک‌ها وارد نیست چراکه آن‌ها نیز باید به فکر درآمدشان باشند، زیرا این نگرانی وجود دارد که شاید واحد توانایی بازپرداخت اقساط را نداشته باشد و وارد پروسه استمهال و غیره شود و از سوی دیگر تسهیلاتی که برای واحدها در نظر گرفته‌شده محدود است و بانک به‌عنوان بنگاه اقتصادی به واحدهایی که توانایی بازپرداخت وام را دارند، تسهیلات لازم را ارائه می‌دهد اما با این اوصاف نباید مسئولان بگویند که از بخش تولید و فعال اقتصادی حمایت کرده‌اند!

البته حبیب‌الله عباسی، رئیس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان که این گفته را رد نمی‌کند، این مطلب را هم می‌گوید که من هرگز نمی‌توانم بگویم که مطلقاً چنین اظهاراتی درست هم است، اما صراحتاً عرض می‌کنم که واحدهای بزرگ به‌راحتی تسهیلات دریافت می‌کنند چراکه گردش مالی آن‌ها خوب است و با توجه به شفافیت مالی را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی اضافه می‌کند، طبق شناختی که شبکه بانکی از واحدهای بزرگ دارند، اطمینان یافته‌اند که مشکل آن‌چنانی در دریافت وام ندارند درحالی‌که اکثر واحدهای کوچک و متوسط استان در تأمین وثیقه‌های بانکی خارج از طرح (که اکثر بانک‌ها چنین رویه‌ای دارند) مشکلاتی دارند خب سرمایه‌گذاری که با سختی واحد کوچکی راه‌اندازی کرده است خارج از طرح، سرمایه دیگری ندارند که به‌عنوان وثیقه در اختیار بانک بگذارند درنتیجه این موارد همچون سدی مقابل واحدهای کوچک و متوسط قرار گرفته و امکان دریافت تسهیلات را دشوار می‌کنند.

پایگاه خبری همدلی زنجان از رتبه ۱۷ زنجان در میزان سپرده های بانکی خبر داد و نوشت: محاسبات نسبت سپرده‌های بانکی (پس از کسر سپرده قانونی) نشان می‌دهد به ازای هر تهرانی ۲۰۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان سپرده در بانک‌های تهران وجود دارد. این رقم ۱۰ تا ۱۶ برابر سرانه سپرده استان‌های محروم است.

به گزارش همدلی‌زنجان؛ این میزان در استان زنجان ۳۱.۷ میلیون تومان است که زنجان رتبه ۱۷ کشور را دارد. در رتبه دوم استان بوشهر قرار دارد که به ازای هر نفر جمعیت استان، ۶۷/۲ میلیون تومان سپرده وجود دارد. استان یزد با ۵۴ میلیون تومان سوم، اصفهان با ۴۹/۳ میلیون تومان چهارم و سمنان نیز با ۴۴/۶ میلیون تومان پنجم است.

پایگاه خبری موج رسا از اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب در استان زنجان خبر داد. معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان بیان اینکه پروژه‌های مهم پخش سیلاب هم‌اکنون در شهرستان زنجان و ابهر در حال اجرا است، گفت: امسال ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل و پخش سیلاب به آبخیزداری استان اختصاص یافته است.

جعفر بیات با اشاره به اینکه تقریبا تمام مناطق استان در معرض سیلاب احتمالی قرار دارند که در صورت رخداد می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به این شهرها وارد کند گفت: از سال‌های گذشته اقدامات آبخیزداری و پیشگیری از سیلاب در سطح برخی از شهرستان‌های استان زنجان انجام شده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان زنجان تسهیلات بانکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان زنجان میلیارد تومان میلیون تومان استان زنجان بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل

استاندار زنجان با اشاره به مشکلات کارگران گفت: یکی از اصلی‌ترین این موضوعات عدم رعایت طبقه‌مندی مشاغل در برخی واحدهای تولیدی است که در این زمینه بنده پیگیر رفع این مشکل هستم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان ،  دیدار صمیمی تشکل‌های کارگری استان با استاندار زنجان و مسئولان حوزه اقتصادی استان زنجان شامگاه سه‌شنبه برگزار شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به جایگاه والای کارگران در کشور گفت: کارگران به‌عنوان افسران جنگ اقتصادی در کشور شناخته می‌شوند.

وی با بیان اینکه درد کارگران را درد خود می‌دانم گفت: طبقه‌بندی مشاغل و موضوعاتی مانند سخت و زیان آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

استاندار زنجان تأکید کرد: طبقه‌بندی مشاغل در واحدهای تولیدی زنجان به طور ویژه پیگیری شود چرا که معتقد هستیم نباید حق کارگران ضایع شود.

وی ادامه داد: بنده شخصاً نسبت به امور کارگری حساس هستم و امور را از طریقی حتی به تلخی دنبال می‌کنم، چنانکه اشتغال کارگران واحدهای تعطیل هم دغدغه من بوده است.

به گزارش تسنیم ، در ابتدای مراسم جمعی از حضار به نمایندگی از جامعه کارگری دغدغه‌های خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • دستور استاندار زنجان برای پیگیری طبقه‌مندی مشاغل
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • نظر هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره رویداد ۲۴ و مجله ناداستان 
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • گردانندگان کانال‌های خبری برای دریافت مجوز قانونی اقدام کنند
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت