Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:00:43 GMT

واکنش آلمان به ازسرگیری مذاکرات وین

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۸۷۶۲

واکنش آلمان به ازسرگیری مذاکرات وین

آفتاب‌‌نیوز :

در پی اعلام خبر از سرگیری مذاکرات وین، وزارت امور خارجه آلمان گفت که برلیت « در سطح کارشناسان» در مذاکرات شرکت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت خارجه آلمان همچنین با گفتن این که از تلاش‌ها برای احیای کامل توافق هسته‌ای حمایت می‌کند؛ «اگرچه امید کمی نسبت به آن وجود دارد.»

آلمان در ادامه از ایران خواست که توافق را نهایی کند و گفت که این به معنای «صرف‌نظر کردن از مواضع بیشنه‌گرایانه در زمینه‌هایی است که فراتر از توافقند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

واکنش وزارت امور خارجه آلمان به ازسرگیری مذاکرات وین در پی این مطرح می‌شود که روز گذشته، انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات اعلام کرد که برای ازسرگیری مذاکرات برجامی درباره طرح ارائه شده از سوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به وین می‌رود.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه، دیروز از عزیمت هیأت مذاکره‌کننده کشورمان به وین جهت ادامه مذاکرات برای رفع تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه عصر امروز در این رابطه گفت: در این دور از گفتگوها که به روال قبل با هماهنگ کنندگی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد، در خصوص ایده‌های مطرح‌شده از سوی طرف ها از جمله ایده های ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران که هفته جاری به طرف مقابل ارایه شد، بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت.

او با تأکید مجدد بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران بر دستیابی به یک توافق پایدار که ضامن حقوق و پاسدار منافع ملت ایران باشد، ابراز امیدواری کرد طرف‌های مقابل نیز با اتخاذ تصمیمات لازم و تمرکز جدی بر حل مسائل باقی‌مانده، شرایط را برای پیشبرد موثر گفت‌وگوها فراهم نمایند.

مذاکره‌کننده ارشد آمریکا نیز برای ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای به وین سفر کرده‌ است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آلمان مذاکرات وین برجام ازسرگیری مذاکرات وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه

سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان و مدیران دستگاه های اجرایی عضو ستاد و نمایندگان بخش خصوصی با دستور کار "بررسی آخرین وضعیت پروژه های اقتصادی با کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان و ترکمنستان" در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این نشست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ضمن تبیین اهمیت توسعه مناسبات با کشورهای مذکور، بر لزوم همکاری کلیه دستگاه های ذیربط و بخش خصوصی جهت بهره گیری حداکثری از ظرفیت توسعه مراودات تجاری - اقتصادی با این کشورها به ویژه در زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی، ترانزیت، صادرات محصولات دانش بنیان، انرژی، صنعت، معدن و همچنین تبادل استاد و دانشجو تاکید کرد.

در ادامه آخرین وضعیت طرح ها و پروژه‌های همکاری اقتصادی ایران با این کشورها، موانع و راهکارهای برطرف کردن آنها و تسهیل روند نهایی سازی و اجرای پروژه ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی