Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران با موضوع برنامه ریزی جهت مقابله با سیلاب‌های احتمالی پیش‌رو اظهارداشت: خشنودیم که اولین جلسه کمیته پدافند غیرعامل شهرداری تهران را برگزار می کنیم؛ پدافند غیر عامل‌ حسب دستور مقام معظم رهبری تشکیل شد و در کمتر از دو دهه فعالیت خودش ساختار سازی موفقی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: رسمیت بخشیدن به  کمیته پدافند غیرعامل و کارگروه های ذیل آن از جمله دستورات جلسه امروز است؛ ۱۲کارگروه ذیل کمیته پدافند غیر عامل شهرداری تشکیل شده است؛ در دوره قبلی دبیرخانه این کمیته در معاونت امور مناطق قرار داشت، اما در این دوره به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران منتقل شد. 

نصیری درباره اقداماتی که در مدت اخیر در این حوزه اتفاق افتاده است، ادامه داد: طرح جامع پدافند غیرعامل از ۶۰ درصد پیشرفت به ۹۹ درصد رسیده و آماده رونمایی است؛ همچنین طرح مطالعاتی افزایش ارتقای امنیت برای ۶ ساختمان در حال پیگیری و انجام است؛ علاوه بر این پیگیری حل مشکل تونل نیک پسندی و پیگیری اتصال بیمارستانهای منتخب به مترو نیز در حال انجام است؛ ۵ بیمارستان داریم که فاصله آن با مترو کمتر از ۵۰ متر است و امیدواریم شرایط اتصال آنها به مترو فراهم شود که بیمارستان‌های میلاد و فیروزآبادی از این جمله هستند.

ریبس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران درباره مصوبات پیشنهادی جلسه توضیح داد: امیدواریم امسال اتصال یک بیمارستان از ۵ بیمارستان مورد نظر به مترو انجام شود، همچنین افزایش ضریب ایمنی مترو، تهیه بانک اطلاعاتی ۳ بعدی فضاهای زیرسطحی، احداث بوستان پدافند غیرعامل، مطالعات پدافند غیر عامل در خطوط توسعه ای و خطوط جدید مترو، تهیه پیوست پدافند غیرعامل برای همه پروژه های بزرگ مقیاس در شهرداری تهران،  مطالعات امکان سنجی حذف شبکه گاز رسانی کلانشهر تهران و جایگزینی آن با برق از جمله این مصوبات هستند. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طرح جامع پدافند پدافند غیرعامل رسید برنامه ریزی پدافند غیرعامل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان

عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرگزاری مهر، صمیم مرادی روزبهانی، عملکرد تیم اعزامی مشترک سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

معاون آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با پرداختن به وسعت سیل در شهرستان کنارک در استان سیستان و بلوچستان گفت: صد در صد شهرستان کنارک درگیر سیلاب شده است. در واقع همه محلات هفتگانه به نوعی درگیر سیلاب است اما محلات پنجگانه نظرآباد، سورک، کوهیان، زیباشهر و چادران کاملاً درگیر سیلاب بوده و ضمن در اولویت قرار گرفتن امداد رسانی، از وضعیت بسیار نامناسبی نیز برخوردار بودند.

وی افزود: در خصوص میزان پیشرفت کار امدادی در سطح استان نیز طبق اظهارات جانشین شهردار کنارک، ۹۰ درصد از پنج محله که مساحتی در حدود ۱۵۰ هکتار است دچار سیلاب شده که حدود ۱۰۰ هکتار از این مساحت امداد رسانی شد و در ۵۰ هکتار شامل چادران و نظرآباد همچنان امداد رسانی در حال انجام است.

مرادی روزبهانی ادامه داد: تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شامل نیروی انسانی به همراه وسایل نقلیه، ۱۰ دستگاه پمپ آب کف کش و لجن کش و دو دستگاه موتور برق با تجهیزات انفرادی برای کمک به مردم سیل زده اعزام شدند.

بر اساس این گزارش، تیم مشترک عملیاتی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و معاونت خدمات شهری و سازمان آتش نشانی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین به محل حادثه اعزام شده است.

تیم عملیاتی مذکور بلافاصله پس از استقرار و از صبح روز جمعه ۳۱ فروردین با حضور در فرمانداری شهرستان کنارک و برگزاری جلسات هماهنگی با مسئولین شهرستان کنارک (فرماندار و شهردار کنارک) عملیات امدادرسانی را آغاز کرده و تاکنون مشغول به خدمت‌رسانی به سیل زدگان در این شهرستان است.

تیم اعزامی از سازمان مدیریت بحران شهر تهران تا پایان روز سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه در حدود ۳۶۰ نفر ساعت زمان صرف عملیات امداد رسانی به سیل زدگان کرده است.

کد خبر 6089774

دیگر خبرها

  • عملیات تیم مدیریت بحران تهران با هدف امدادرسانی به سیل‌زدگان
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن های مترو
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • مدیر شرایط اضطراری و بحران پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس منصوب شد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو