Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، احلی من العسل از جمله گنجینه‌های ماندگار قیام کربلا و نماد دلاوری یک نوجوان سلحشور در سرزمین قهرمان‌پرور کربلا است که در آن یک نوجوان ۱۳ ساله حماسه‌ای بزرگ و در خور ستایش آفرید و در دفاع از آرمان مقدس‌ اسلام خون خود را نثار کرد.

حضرت قاسم ابن‌الحسن (ع) در شب عاشورا در گفتگو با عموی بزرگوارشان به بیان برداشت خود در خصوص شهادت می‌پردازد و جمله ارزشمند "احلَی مِنَ العَسَل"به معنی "مرگ برای من شیرین‌تر از عسل است" را بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ششم ماه محرم و روز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع)، دانش‌آموزان و نوجوانان مسلمان با تبعیت از مقام حضرت قاسم بن الحسن و حضرت عبدالله بن الحسن(ع) و نیز تجلیل از رشادت‌ها و فداکاری‌های ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دفاع مقدس لبیک یا حسین (ع) سر می‌دهند.

جوانان و نوجوانان گلستانی هم امروز پنجشنبه در سوگ شهادت حضرت قاسم(ع) و شهدای کربلا با پرچم و سربندهای یا قاسم بن الحسن(ع) و یا حسین(ع) در سوگواره احلی من العسل با رعایت آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا به سینه‌زنی، مرثیه‌سرایی، روضه و نوحه‌خوانی و عزاداری پرداختند.

ابوالفضل رفیعی دانش‌آموز ۱۳ ساله مدرسه شاهد گرگان که در این سوگواره شرکت کرده به ایرنا گفت: شهدای دشت کربلا با آگاهی از رسالت خود برای هدایتگری و بیداری مردم از گمراهی جان خود را تقدیم کردند.

وی افزود: همسن و سالان من با ولایت‌پذیری و ولایتمداری سعی در ادامه راه نوجوانان شهید دشت کربلا و هشت سال دفاع مقدس دارند و از تلاش برای استکبارستیزی دست نخواهند کشید.

وی اظهار داشت: سربندهای یا قاسم بن الحسن(ع) و یا حسین (ع) که امروز من و دوستانم استفاده کرده‌ایم به جهانیان نشان می دهد که ما راه شهدای کربلا را ادامه خواهیم داد.

محمدعلی خانی دانش آموز ۱۶ساله مدرسه ایرانشهر گرگان هم گفت: به تبعیت از توصیه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر لزوم برجسته کردن ارزش های معنوی در سوگواره احلی من العسل شرکت کردم.

این مداح نوجوان افزود: اخلاص، ایثار، گذشت و شجاعت شهدای نوجوان و جوان دشت کربلا الگوی تمام دانش‌آموزان است.

وی اظهار داشت: با تجلی و شور و شوق حماسه حسینی سعی می‌کنم به عنوان نوجوان مداحی کنم تا گام کوچکی در راستای اعتلای آرمان‌های اسلام بردارم.

شنتیا لشکربلوکی دانش آموز ۱۵ ساله مدرسه هاشمی گرگان هم گفت: حضور شجاعانه حضرت قاسم (ع) برای من الگوی بی بدیلی شده تا در راه ایشان قدم گذاشته و ادامه دهنده آن مکتب ایثار و گذشت باشم.

وی افزود: مجلس عزای حضرت قاسم (ع) بسیار باعظمت بوده چرا که بزرگداشت نوجوانی بوده که با فداکاری در راه اسلام و نشر آن گام برداشته است.

وی خاطر نشان کرد:نوجوانانی که هنوز به سن تکلیف نرسیده بودند در واقعه عاشورا در کنار دیگر بزرگ‌مردان تاریخ اسلام قرار گرفتند و الگوی خوبی برای من خواهند بود.

محمد امین کابلی ۱۴ ساله از مدرسه شاهد گرگان در این ارتباط گفت: دوست‌دارم راه نوجوانان شهید دشت کربلا را ادامه داده و در این راه قدم بردارم.

وی افزود: این مراسم با هدف تبیین قیام عاشورا و بیان وقایع نهضت کربلا برای نسل نوجوان برگزار شده و در آشنایی ما دانش آموزان با فرهنگ عاشورایی تاثیرگذار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم به ایرنا گفت: "همایش احلی من‌العسل" امروز در ۱۸ نقطه استان به تاسی از نوجوانان عاشورایی و گرامیداشت یاد و نام حضرت قاسم بن الحسن (ع) برگزاری شد.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: هدف از اجرای این همایش ترویج فرهنگ عاشورا، ولایتمداری، آشنایی با شهید نوجوان کربلا و شهدای نوجوان دوران هشت سال دفاع مقدس است.

گلستان با حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت بیش از ۳۸۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها کربلا گرگان شهید گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا گرگان شهید کربلا گرگان شهید گلستان قاسم بن الحسن احلی من العسل دانش آموزان بن الحسن ع حضرت قاسم دانش آموز دشت کربلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حسین رنجبر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۹۳ اثر در تکنیک‌های اسکرچ برد، آبرنگ و کلاژ به تماشا گذاشته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سال گذشته ۱۹۷ کلاس درس تحویل دانش آموزان گلستانی شد
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • صعود ایران با حضور ۴ گلستانی به فینال والیبال دانش آموزان جهان
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم