Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@02:43:41 GMT

بیانیه حزب‌الله در سالروز انفجار بندر بیروت

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۹۶۱۶

بیانیه حزب‌الله در سالروز انفجار بندر بیروت

حزب‌الله لبنان در دومین سالگرد انفجار مهیب بندر بیروت با صدور بیانیه‌ای خواستار تحقیقات عادلانه در خصوص این فاجعه شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حزب‌الله لبنان در دومین سالگرد انفجار بندر بیروت  در  بیانیه‌ای اعلام کرد: در دومین سالروز فاجعه چهارم آگوست قرار داریم؛ این فاجعه ملی بزرگی که لبنان و ملتش را هدف قرار داد و هنوز هم لبنان و لبنانی ها از تبعات و آثار آن در همه سطوح رنج می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه حزب الله آمده است: «در دومین سالگرد انفجار بندر بیروت به خانواده‌های قربانیان این حادثه  اعم از مسلمان و غیرمسلمان تسلیت می‌گوییم و صمیمانه با درد و رنج آنها، با مجروحان و خانواده‌هایشان، به‌ویژه کسانی که هنوز در بیمارستان‌ها به سر می‌برند و با همه کسانی که اموال، خانه‌ها و مشاغلشان در بیروت از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنیم».

حزب‌الله در بیانیه‌ای تاکید کرد: «در طول دو سال گذشته شاهد موجی گسترده از هجمه های رسانه‌ای و سیاسی که شامل اتهامات باطل و نادرست بودیم که منجر به تنش خطرناک داخلی شد و تقریبا  نزدیک بود امنیت و ثبات کشور رادر هم بریزد. خصوصا پس از اتفاقات در منطقه «الطیونه» که منجر به شهادت مظلومانه چند نفر شد؛ اما ما فتنه را در نطفه خفه کردیم و مسیر را به روی کسانی که دنبال جنگ داخلی هستند، بستیم».

شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله همانطور که در جنگ جولای پیروز شد حقوق دریایی لبنان را نیز پس می‌گیردابعاد و پیام‌های راهبردی انتشار فیلم مواضع حساس اسرائیل توسط حزب‌اللهمناقشه مرزی لبنان و اسرائیل و دستِ خالی فرستاده واشنگتن در بیروت/ حزب‌الله نماینده آمریکا را چگونه غافلگیر کرد؟

 

حزب‌الله در ادامه افزود: «امروز نیز بر موضع ثابت خود در این مسأله که از ابتدا اعلام کردیم یعنی تحقیق شفاف و عادلانه بر اساس اصول قانونی و رعایت موازین به دور از بهره‌برداری سیاسی، تحریک فرقه‌ای تأکید می‌کنیم و معتقدیم که تنها عدالت می‌تواند انصاف را محقق، جان‌ها را آرام و جراحت‌ها را درمان و ثبات داخلی را محقق کند و همه ما را به گفت‌وگوی آرام و اقدام  مشترک برای عبور از بحران خطرناک کنونی  در لبنان سوق دهد».

کشور لبنان در تاریخ چهارم آگوست سال 2020 (14 مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از 200 کشته و 6500 مجروح به دنبال داشت. انفجار ناشی از ذخیره 2750 تن مواد منفجره «نیترات آمونیوم» در تاریخ 4 آگوست 2020 فاجعه‌ای مهیب برای کشور بحران زده لبنان بود که حتی نمی‌توانست ابتدایی‌ترین امکانات معیشتی را برای مردم فراهم کند. بیش از 200 تن در این حادثه وحشتناک کشته و بیش از 6000 تن زخمی و صدها هزار نفر آواره شدند. اما حجم خسارت‌های اقتصادی این انفجار بسیار قابل توجه بود.

رسیدگی به پرونده انفجار بیروت و انجام تحقیقات درباره آن از 2 سال گذشته آغاز شد؛ اما این پرونده نیز همانند سایر رخدادهای جنایی در لبنان تحت مداخله مستقیم طرف‌های خارجی و بین‌المللی به ویژه آمریکا قرار گرفته است که سرنوشت آن را در هاله‌ای از ابهام قرار می‌دهد.

به همین دلیل لبنانی‌ها نگرانند که با سیاسی کاری برخی جریان‌ها در پرونده انفجار بیروت، حقیقت این جنایت هرگز فاش نگردد. حزب‌الله نیز بارها بر لزوم جلوگیری از سیاست‌زدگی پرونده انفجار بیروت تأکید و درباره تحرکات برخی به دستور آمریکا برای پنهان کردن حقیقت این پرونده هشدار داده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انفجار بندر بیروت لبنان حزب الله لبنان لبنان انفجار بندر بیروت لبنان حزب الله لبنان لبنان بندر بیروت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، مقاومت اسلامی حزب الله لبنان امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات جدید خود علیه مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی برای نخستین بار از موشک‌های الماس استفاده کرده است.

حزب الله لبنان اعلام کرده که روز گذشته در حمله به مقر فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی در نقاط مرزی و همچنین هدف قرار دادن تجمع گردان ۵۱ تیپ گولانی در شهرک المناره از این نوع موشک‌ها استفاده کرده است.

حزب الله لبنان در همین رابطه تصاویر ویدئویی جدیدی نیز منتشر کرده است که بیانگر آغاز استفاده از از موشک‌های نوع الماس در نبرد کنونی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی است.

بنابراین گزارش، موشک‌های الماس از موشک‌های هدایت شونده محسوب می‌شوند که می‌توانند با عبور از سامانه‌های دفاعی ارتش رژیم صهیونیستی، نقاط ضعف آنها را مورد اصابت قرار دهند.

کد خبر 6091136 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم