Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- تفاهم نامه توسعه همکاری های دوجانبه بین پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین در راستای تامین مالی شرکت های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا، به نقل از روابط عمومی صندوق توسعه فناوری های نوین؛ تفاهم نامه همکاری مشترک  بین پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین با حضورمعاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل پست بانک ایران، مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین و جمعی از معاونین و مدیران ارشد دو نهاد امروز چهارشنبه 12 مردادماه در محل ساختمان مرکزی پست بانک به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

فضای ورود شرکت های خصوصی به حوزه ITC فراهم است

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در آئین امضای این تفاهم نامه با اشاره به سابقه فعالیت پست بانک ایران گفت: این بانک و صندوق توسعه فناوری های نوین هر دو دارای سابقه موثر در تامین مالی حوزه فناوری هستند و این تفاهم نامه می تواند هم افزایی بیشتر این دو نهاد را در پی داشته باشد.
وی با اشاره به ماموریت های وزارت ارتباطات در سال جاری افزود: این ماموریت ها در حوزه های مختلف از جمله بومی سازی با توجه به تعهد قانونی و منابع تخصیص داده شده است.همچنین در حوزه شبکه ملی اطلاعات،  ارائه خدمات پایه و ساخت ادوات زیرساختی همچون گوشی نیز ماموریت هایی را دنبال می کنیم و بر این اساس شرکت هایی که به این حوزه ها ورود می کنند را حمایت می کنیم و این مهم از طریق صندوق های پژوهش و فناوری به ویژه در حوزه دانش بنیان امکان پذیر است.
محمدامین آقامیری با توجه به اهمیت حوزه صادرات و امضای تفاهم نامه بیش از 50میلیون دلاری در سفر اخیر مقامات وزارت ارتباطات به روسیه یادآور شد: این شرایط فرصت مناسب برای صدور محصولات دانش بنیان این حوزه به روسیه است.همچنین در حوزه تحول دیجیتال به ویژه در صنایع به دنبال مباحث جدی هستیم و اکنون در همه این حوزه ها فضای مناسب برای ورود شرکت های خصوصی فراهم است.

ارائه خدمات به حوزه فناوری؛ماموریت ویژه پست بانک ایران

بهزاد شیری؛مدیرعامل پست بانک ایران در خصوص دوره های طی شده در تکمیل تحولات این بانک گفت: پست بانک ایران در دوره فعالیت 26 ساله خود دورهای مختلفی را طی کرده که آخرین دوره مقننه تکوینی آن مربوط به سال 1395 است که در آن قانونگذار، پست بانک ایران را به عنوان بانک تخصصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات معرفی کرده است.
وی در ادامه ی ماموریت های محوله به این بانک از سوی قانونگذار افزود: ماموریت دیگر این بانک ارائه خدمات بانکداری خُرد در محروم و کمتر توسعه یافته است. از این رو تلاش پست بانک ارائه خدمات بانکی بر بستر فناوری اطلاعات به خصوص در مناطق روستایی بوده است.
مدیرعامل پست بانک ایران با تاکید بر اهمیت بخش اطلاعات و فناوری ارتباطات در توسعه اقتصادی هر کشور خاطرنشان کرد: همواره در سنجش های اقتصادی وزن این بخش در کلیت اقتصاد و GDP به تناسب پیشرفت اقتصاد افزایش پیدا می کند و یا حتی به تناسب عقب ماندگی های اقتصادی ممکن است کم وزن باشد.از این رو چنانچه ادعا کنیم که اقتصاد ما در حال پیشرفت است باید سهم اقتصاد دیجیتال را در GDP به تناسب افزایش پیدا کند.
وی یادآور شد: بانک ها به عنوان تامین کنندگان مالی همواره به دنبال این هستند که کدام یک از بخش های اقتصادی توانمندی رشد را دارند.بنابراین همواره سهم خود را در یک بخش اقتصادی در حال کاهش، تقلیل می دهند.همچنین اگر سهم بخشی در اقتصاد در حال افزایش باشد، سهم بانک نیز در تامین مالی آن افزایش می یابد.
شیری پذیرش پست بانک به عنوان نوعی اقتصاد بی وزن را با توجه به اهمیت  وزن اقتصاد در بانکداری سنتی مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: با این وجود تولید در بستر فناوری اطلاعات نیز با شاخص های خود قابل اندازه گیری و ارزیابی است.در این راستا پارک های فناوری یکی از نقاطی است که می تواند بستر رشد این نوع تولید را فراهم کند و ارتباط با پارک های فناوری راهبردی است که به درستی در سند چشم انداز5ساله پست بانک انتخاب شده است.بنابراین با پارک های فناوری وارد تفاهم نامه می شویم تا بانکداری را بر هر دو بستر سنتی و بانکداری الکترونیک به آنان عرضه کنیم.
وی تاکید کرد: تفاهم نامه امروز با صندوق توسعه فناوری های نوین به عنوان یکی از بهترین صندوق های پژوهش و فناوری نیز در ادامه همان راهبرد است تا بتوانیم از ظرفیت های متقابل برای افزایش سهم خود در فناوری اطلاعات و ایفای مسئولیت خود استفاده کنیم.ضمن این که سرعت و ارائه خدمات فناوری نوین به این حوزه ماموریت ویژه پست بانک است.
همکاری پست بانک و صندوق توسعه فناوری های نوین؛شراکت استراتژیک


سید روح الله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین تعامل پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین را نوعی "شراکت استراتژیک" خواند و گفت: این شراکت برای تامین مالی حوزه فناوری و دستیابی به اقتصاد دانش بنیان مطلوب است؛چراکه پست بانک ایران نخستین بانکی بود که از 10 سال قبل ضمانت نامه صندوق توسعه فناوری های نوین را پذیرفت.
وی افزود:همین اعتماد مجموعه پست بانک سبب تغییر نگاه سایر بانک ها و دستگاههای دولتی و خصوصی به این نوع تامین مالی شد. به طوری که اکنون مساله اعتماد در سیستم بانکی و دستگاهها به ضمانت نامه های صندوق توسعه فناوری های نوین حل شده است. بنابراین من معتقدم این همکاری قدمت 10 ساله دارد و اکنون هر دو نهاد به دنبال توسعه بیشتر آن هستیم.
میرامینی با تشریح نحوه ظهور و فعالیت های صندوق های پژوهش و فناوری به عنوان واسطه های معتمد بین دو بخش فناوری و نظام بانکی خاطرنشان کرد: ما بر اساس قانون اجازه صدور ضمانت نامه، سرمایه گذاری، مشارکت و انجام اغلب فعالیت های یک بانک را داریم.اکنون ما در حوزه وام دارای رتبه نخست در بین صندوق ها هستیم؛ ضمن این که معوقات کمتر از یک درصد داریم.در حوزه ضمانت نامه نیز بیشترین حجم ضمانت نامه ها توسط صندوق توسعه فناوری های نوین صادر می شود که در این حوزه نیز نکول در مجموع ضمانت نامه های صادره زیر یک درصد بوده است.
مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین از دیگر فعالیت های این نهاد مالی را تجربه سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: در این حوزه دارای تجربه سرمایه گذاری در استارتاپ ها، شتاب دهنده ها، VCفاندها و فاند اند فاندها هستیم که اغلب از تجربیات موفق صندوق است.برای تشخیص مسیر ما خود را به قوه ارزیابی و اعتبارسنجی تجهیز کرده ایم؛ به این ترتیب که هر شرکتی در هر مقطعی از رشد را با دانستن اطلاعات مالی، فنی و سیستمی می توانیم ارزیابی و اعتبارسنجی کنیم.ضمن این که این ارزیابی به صورت آنلاین و بی نظیر در کشور است.
وی با تاکید بر داشتن این قابلیت با عنوان وجه تمایز مهم صندوق توسعه فناوری های نوین از بانک ها تصریح کرد: ما به این دانش مجهز هستیم و آن را می توانیم در اختیار سایر نهادها و بانک ها قرار دهیم و تاکنون نیز این همکاری ها به خوبی پیش رفته است.همچنین مکانیزه کردن فرآیندها نیز در ابتدا برای ارائه خدمات صندوق و سپس برای استفاده 70 صندوق های پژوهش و فناوری ارائه شد و با این کار از موج جهانی IT بیس کردن سامانه ها عقب نمانده ایم.
میرامینی در پایان ابراز امیدواری کرد که مجموعه خدمات صندوق و تفاهم نامه های این نهاد با بانک هایی مانند پست بانک و فرودگاه پیام بتواند تامین مالی شرکت ها را به ویژه در حوزه ICT به خوبی پوشش دهد.
در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری های مشترک به امضای مدیران عامل پست بانک ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین رسید.

 



کدM-ch2531


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تفاهمنامه دانش بنیان ارتباطات و فناوری اطلاعات صندوق های پژوهش و فناوری وزارت ارتباطات ارائه خدمات تامین مالی ضمانت نامه ماموریت ها تفاهم نامه صندوق ها شرکت ها نامه ها بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT

وزیر ارتباطات ایران اعلام کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، به‌ویژه در حوزه فناوری ارتباطات، که زیرساخت دولت الکترونیک ایران را با اتکا به توان داخلی راه‌اندازی کرده‌اند، علاقه‌مند به حضور در اوگاندا و کمک به این کشور در زمینه‌های مختلف هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع‌پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با لوکیا ایسانگا ناکاداما معاون نخست وزیر اوگاندا دیدار و درباره توسعه روابط در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت وگو کرد.

وزیر ارتباطات در این دیدار با اشاره به روابط دو کشور و سفر ریاست جمهوری به اوگاندا، بر لزوم توسعه همکاری‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات بین دو کشور تاکید کرد. ایشان در ابتدا با معرفی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، زمینه‌های کاری مختلف این وزارتخانه از پست، فضایی و زیرساخت تا دولت الکترونیک و ... را معرفی کرد.

زارع‌پور با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای پیگیری دیپلماسی اقتصادی در قاره آفریقا و تلاش برای گسترش روابط اقتصادی با کشورهای آفریقایی در این دولت، تاکید کرد: شرکت‌های فنی و مهندسی ایرانی در کشورهای مختلف آفریقایی و غیرآفریقایی پروژه‌های مهم زیرساختی را به انجام رسانده اند و این آمادگی وجود دارد تا پروژه‌های مشابه در حوزه‌های ارتباطات و اطلاعات نیز در این کشور ( اوگاندا) اجرایی شود.

وزیر ارتباطات به سفر هفته آینده معاون فناوری و نوآوری این وزارتخانه به اوگاندا اشاره کرد و گفت: این سفر با همراهی شرکت‌ها، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حوزه فناوری اطلاعات انجام می‌شود و امیدوارم که این رفت و آمدها باعث گسترش روابط در این حوزه شود.

زارع‌پور با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش بنیان بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله شرکتهای فناوری ارتباطات که زیرساخت دولت الکترونیک در ایران را با توانمندی‌های داخلی راه اندازی کرده اند، تصریح کرد: این شرکت‌ها علاقه مند و آماده حضور جدی در اوگاندا و کمک به رفع نیازهای این کشور در حوزه‌های مختلف و همچنین آماده انتقال دانش و تجربه به همتایان اوگاندایی خود هستند.

وزیر ارتباطات در این دیدار برای میزبانی وزیر تکنولوژی و فناوری اوگاندا  اعلام آمادگی کرد و گفت: هیاتی ایرانی در آینده نزدیک با هدف مذاکرات تخصصی برای توسعه همکاری‌‌های فیمابین به اوگاندا سفرخواهد کرد.

معاون نخست وزیر اوگاندا نیز با اعلام خرسندی از حضور در ایران و بازدید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این کشور در حوزه‌های مختلف، برای استفاده از این ظرفیت‌ها در جهت توسعه ارتباطات اعلام آمادگی کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که هیئت ایرانی را به وزیر مربوطه در دولت اوگاندا  مرتبط سازد. ایشان لزوم آموزش نیروی انسانی اوگاندایی را یادآور شدند و از دوستان ایرانی درخواست کمک در زمینه کارورزی دانش آموختگان در حوزه ای سی تی و تربیت عملی و مهارتی نیروهای اوگاندایی را داشتند.

پیگیری تفاهمات انجام شده در سفر ریاست جمهوری به اوگاندا، از جمله ارئه خدمات مشاوره فنی و مهندسی در خصوص گسترش نسل چهارم و پنجم تلفن همراه و نیز معرفی شرکت‌های توانمند ایرانی برای پیاده سازی این فناوری، مساعدت در تامین و تولید تجهیزات اصلی حوزه ارتباطات و مخابرات؛ کمک به ارتقای تکنولوژی‌های مخابراتی و ارتباطاتی و انجام بررسی‌های لازم بمنظور ایجاد بسترهای تحقق اقتصاد دیجیتال، برخی از محورهای دیدار وزیر ارتباطات با معاون نخست وزیر اوگاندا بود.

دو طرف ابراز امیدواری کردند با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امکان تبادل هیئت‌های سطح بالا فراهم شود.تفاهم سیاسی و زمینه‌های همکاری بین طرفین در همه حوزه‌‌های مورد اشاره می‌تواند منجر به قرارداد یا تفاهمنامه همکاری شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • توسعه فناوری موجب برتری کشور‌ها می‌شود
  • تفاهم‌نامه همکاری ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و پالایشگاه نفت آبادان امضا شد
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران