Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان شهردار اسدآباد از راه اندازی و افتتاح ایستگاه دوم آتش‌نشانی این شهر در هفته دولت امسال خبر داد.

بهرنگ دالوند در نشست با خبرنگاران و فعالان عرصه فضای مجازی گفت: طرح ایستگاه دوم آتش‌نشانی یکی از طرح‌هایی است که در سال ۹۵ شروع  و به دلیل مناسب نبودن طراحی و  رها شدگی ساختمان آن به مخروبه تبدیل شده بود که در حال حاضر پروژه فوق به صورت امانی توسط مجموعه شهرداری شهر از طریق پیمانکار دستمزدی در حال انجام بوده و در هفته دولت قابل تحویل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک اسدآباد در انتظار رأی دیوان

دالوند در رابطه با راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اسدآباد به عنوان یکی از مطالبات مهم اسدآبادی‌ها در چندین سال اخیر، افزود: برای راه اندازی مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اسدآباد ۳ شرکت دعاوی بوده که دعاوی این شرکت‌ها به دیوان رفته و با توجه به یکسان بودن و شباهت دعاوی  متقاضیان، منتظر رأی دیوان هستیم.

شهردار اسدآباد با اشاره به پردیس سینمای اسدآباد هم گفت:مخالف پردیس سینمایی نیستیم اما بودجه اختصاص داده شده یک میلیارد تومانی برای احداث آن تنها برای تخریب مکان جانمایی شده کفایت می‌کند و با  اعتبار فعلی این امر محقق نخواهد شد و اعتبار فوق  پاسخگوی این پروژه نیست.

دالوند تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری و هیئت همراه اعتباری افزون بر ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان از وزیر فرهنگ و ارشاد برای اختصاص این طرح  به صورت کتبی درخواست داده‌ایم که در صورت تحقق، این پروژه قابل اجرا خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به احداث پارک بانوان در اسدآباد خاطر نشان کرد: احداث پارک بانوان جزء برنامه‌های کاری سال آینده شهرداری در نظر گرفته شده است.

دالوند با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه‌های جاده سلامت و پروژه بام گردشگری و تفریحی اسدآباد گفت: پیگیر تکمیل این دو پروژه مهم نیمه کاره شهرداری به عنوان دو پروژه ضروری و مورد نیاز شهر هستیم، در حال حاضر  این دو پروژه به مناقصه گذاشته شده‌اند که شهرداری برای تکمیل آن‌ها به اعتبار هنگفتی معادل بودجه چند سال شهرداری نیاز دارد.

وی در ادامه  با اشاره به جای خالی  ترمینال، پارکینگ عمومی ،مسافرخانه، هتل و پایش تصویری در شهر اسدآباد، اظهار کرد: سرمایه‌گذارانی که قصد احداث هتل و یا هر یک از این موارد را در شهرستان داشته باشند،  شهرداری از آنان حمایت کرده و  جواز ساخت آنان را به صورت رایگان صادر خواهد کرد.

دالوند  همچنین با اشاره به طرح جامع شهر اسدآباد گفت: طرح هادی اسدآباد ۳۰ سال پیش  با مجوز مساحت ۹۲۰ هکتار  ابلاغ شده اما پس از ۱۰ سال با ابلاغ طرح جامع شهر مساحت شهر از ۹۲۰ به ۹۱۶ هکتار کاهش یافت.

وی با اشاره به ابلاغ طرح جامع شهر در هر ۱۰ سال یکبار گفت: طرح بازنگری جامع شهر اسدآباد باید در سال ۸۴ ابلاغ می‌شد که با گذشت ۱۷ سال هنوز طرح بازنگری جامع شهر ابلاغ نشده و به جای افزایش مساحت به ۹۱۲ هکتار کاهش داشته است.

دالوند با بیان اینکه شهرداری طی ۱۷ سال اخیر با همان طرح جامع اولیه در حال فعالیت است، افزود: این امر در درآمد شهرداری و طرح تغییر کاربری‌ها موجب مشکلات عدیده‌ای برای شهرداری است. 

 وی با  انتقاد از عدم توجه به پیشنهاد تغییر کاربری در طرح بازنگری جامع  شهر از طرف شورای شهر اسدآباد و شهرداری گذشته خاطر نشان کرد: در طرح بازنگری جامع شهر اسدآباد که قرار است ابلاغ شود، هیچ گونه تغییر کاربری برای شهر اسدآباد در نظر گرفته نشده است.

دالوند ادامه داد: کل تغییر کاربری عمومی به  مسکونی برای طرح بازنگری شهر اسدآباد  تنها ۷ مورد بوده و از ۱۱۸ تغییر کاربری پیشنهادی  از طرف شورای شهر و شهرداری، ۱۰۹ مورد آن  تغییرکاربری عمومی به عمومی است و دو مورد نیز تغییر کاربری عمومی به مسکونی زیر ۵۰۰ متر بوده و نیاز به توافق ندارد.

وی در رابطه با تعداد طبقات ساختمانی در این شهر هم بیان کرد: از مدت‌ها قبل در خصوص تعداد طبقات به اسدآباد اجحاف شده چرا که بالاترین تعداد طبقات در اسدآباد  ۴.۵ طبقه است .

دالوند افزود: از زمان ورود به اسدآباد در این رابطه نامه‌نگاری‌های لازم با راه و شهرسازی استان و وزارت خانه انجام شد و در سفر ریاست جمهوری  نیز  درخواست  یک طبقه اضافه با توجه به پهنه‌بندی شهر انجام گرفت که منتظر پاسخ و مرتفع شدن مشکل طبقات هستیم.

سرانه فضای سبز ۷.۴ متری شهر اسدآباد

وی سرانه فضای سبز شهر اسدآباد را ۷.۴ مترمربع برشمرد و تصریح کرد: ۴۰ هکتار فضای سبز در شهر چندان آمار مناسبی به نسبت جمعیت شهر نیست.

شهردار اسدآباد سرانه درآمدی شهرداری از محل عوارض شهروندان را ۲۵۰ هزار تومان برشمرد و گفت: این درحالی است که باید در حال حاضر سرانه درآمدی این شهر بیش از ۵۰۰ هزار تومان باشد.

تخفیف ۳۰ درصدی عوارض شهرداری اسدآباد برای اولین بار

دالوند از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض شهرداری شهر تا پایان مرداد ماه  برای اولین بار خبر داد و  بیان کرد: در شهر اسدآباد با وجود ۱۶ هزار خانوار، از ۱۰۰ درصد شهروندان و مؤدیان اسدآبادی کمتر از ۳۰ درصد خانوارها مقید به پرداخت عوارض شهرداری هستند و درصد بیشتر  پرداخت‌کنندگان نیز عوارض شهرداری را به صورت اجباری و به علت نقل و انتقال و خرید و فروش مسکن پرداخت می‌کنند و کمتر از حد معمول است.

وی همچنین با اشاره به کارگاه موزاییک‌سازی شهرداری اسدآباد تصریح کرد: این کارگاه روزانه ۱۶ متر موزائیک تولید می‌کرد که طی دو ماه گذشته میزان تولید روزانه این کارگاه به ۵۰ متر رسیده است.

شهردار اسدآباد در رابطه با سهمیه قیر اسدآباد نیز گفت: سهمیه قیر شهر اسدآباد در سال جاری از بند "ز" ۳۹۰ تن و از محل بازآفرینی ۳۷ تن بوده که با این میزان سهمیه قیر ۴۰۰ تنی امکان آسفالت ۱۰ هزار متر از معابر سطح شهر وجود دارد.

انجام ۳ هزار تن آسفالت ریزی در معابر شهر اسدآباد

دالوند با بیان اینکه برای آسفالت معابر شهر اسدآباد به ۳ هزار تن قیر نیاز است تا بتوان ۶۰ هزار متر آسفالت ریزی انجام داد، اضافه کرد: در مدت حضورم در شهرداری اسدآباد سه هزار تن آسفالت‌ریزی معابر انجام شده ضمن اینکه ۵۰  تن قیر نیز از محل مساکن مهر به شهرداری شهر تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اسدآباد متاسفانه درآمد پایدار ندارد و تنها درآمد پایدار شهرداری از پمپ بنزین و بیلبورد تأمین می‌شود، اظهارکرد: سرمایه گذارانی که تمایل به ایجاد و ساخت تلویزیون شهری در این شهر داشته باشند به صورت چند ساله این طرح به آنان تحویل داده شده و از آنان حمایت لازم را خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به ممنوعیت اتلاف سگ‌های ولگرد افزود: طی مصوبه‌ای در استانداری قرار بر آن بوده که سگ‌های ولگرد جمع آوری شده تحویل استان شود که در این رابطه تاکنون استان اعلام آمادگی نکرده و ایجاد محلی برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد برای شهرداری اسدآباد امکان پذیر نیست.

بدهکاری ۱۰ میلیارد تومانی شهرداری اسدآباد

دالوند میزان بدهکاری شهرداری این شهر را افزون بر ۱۰ میلیارد تومان برشمرد و تصریح کرد: در رابطه با بحث  مرتفع شدن سد معبر  این امر برعهده شهرداری بوده که البته به تنهایی امکان پذیر نیست و نیاز به همکاری کامل سایر ارگان‌های ذیربط دارد.

کمبود نیرو  و ماشین آلات در شهرداری از دیگر مواردی بود که شهردار اسدآباد در این جلسه به آن اشاره داشت.

به گزارش ایسنا ، در انتخابات هیئت رئیسه سال دوم شورای اسلامی ششم آقایان توکلی با ۴ رأی به عنوان رئیس و شرکایی با ۴رأی به عنوان نایب رئیس و  مرادی ضمیر به عنوان سخنگو و جمور به عنوان خزانه دار انتخاب شدند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانها شهرستانها هتل معاينه فني درآمد پایدار شهرداری پایش تصویری سرمايه گذاري طرح بازنگری جامع شهرداری اسدآباد شهردار اسدآباد میلیارد تومان عوارض شهرداری تغییر کاربری شهر اسدآباد راه اندازی طرح جامع جامع شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی و سایت ملی دیم گچساران با مساحت بیش از ۱۴۰ هکتار آغاز به کار کرد.
حیدرپور بیان کرد: این سایت به عنوان سایت اصلی به نژادی، معرفی و تکثیر ارقام مختلف گیاهان زراعی شامل گندم نان، گندم دوروم، جو، عدس و نخود، گیاهان روغنی، علوفه و ... برای کاشت در دیمزار‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری کشور است.
نصرت اله حیدرپور افزود: این پردیس تاکنون با مشارکت سایر ایستگاه‌های تحقیقات کشاورزی کشور بیش از ۵۰ رقم مختلف محصولات زراعی را معرفی و در حال حاضر ۱۳ رقم گندم نان و دوروم، ۱۲ رقم جو، دو رقم عدس، دو رقم نخود، یک رقم کلزا، یک رقم خلر، یک رقم ماشک علوفه‌ای در طبقات مختلف بذری تکثیر و بذر پرورشی دو و سه برای تکثیر گسترده به ۱۷ استان کشور منتقل می‌شود.
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ لاین در حال معرفی در این پردیس وجود دارد که پس از طی مراحل مربوط به عنوان ا رقام جدید معر فی خواهند شوند.
حیدرپور ادامه داد: ویژگی ارقام معرفی شده در این پردیس نیاز آبی کمتر در مقایسه با ارقام آبی و تحمل بیشتر به شرایط تنش گرمایی انتهای فصل است و با یک تا سه آبیاری تکمیلی می‌توانند عملکردی برابر و گا‌ها بیشتر از ارقام آبی داشته باشند.
وی اضافه کرد: سطح نفوذ بالای ارقام معرفی شده این پردیس به دلیل استقبال کشاورزان در دیمزار‌ها و حتی در اراضی آبی شده و این پردیس به عنوان یکی از سایت‌های اصلی تولید بذور هیبرید ذرت در جنوب کشور است و هرساله بخش قابل توجهی از نیاز بذری ذرت کاران در جنوب کشور از بذر تولید شده از این پردیس تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • سه فیلم جدید در راه اکران/قرارداد «تاوان»،«نیلگون» و«قلهک» ثبت شد
  • حریق در پشت بام یک منزل مسکونی در مشهد اطفا شد
  • معرفی نیروی مستعدجویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران هلث
  • ثبت رکورد پرمخاطب‌ترین روز سال برای «ملت» و «باغ کتاب»
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس