Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@03:06:48 GMT

۶ واحد میوه فروشی متخلف در قشم پلمب شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۹۷۲۹

۶ واحد میوه فروشی متخلف در قشم پلمب شدند

وحید ترکاشوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با اعلام گزارش بازرسان دستگاه های نظارتی مبنی بر گرانفروشی و عدم درج قیمت در این واحدهای میوه فروشی پرونده هایی برای آنها تشکیل شد.

وی توضیح داد: پس از انجام تحقیقات لازم و طی مراحل قانونی، از سوی شعبه بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان قشم با توجه به مستندات موجود در پرونده ها و احراز تخلف، واحدهای متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی نسبت به پلمب و نصب پارچه تخلف بر سر در این واحدها به مدت ۱۰ روز محکوم شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اصولی که واحدهای صنفی باید رعایت کنند درج قیمت تمام اجناس و کالاها به صورت واضح در دید مشتریان است و واحدهایی که این مورد را رعایت نکنند خلاف قواعد نظام صنفی عمل کرده و متخلف محسوب می شوند.
 
ترکاشوند اعلام کرد: هفته آینده نیز با تشکیل گشت های مشترک و انفرادی با تمرکز بر گرانفروشی، تقلب در کسب، عدم رعایت دستور العمل بهداشتی و عدم درج قیمت از تمامی اصناف سطح شهرستان قشم به ویژه میوه فروشی ها، واحدهای عرضه مرغ و گوشت و فروشگاه های زنجیره ای بازرسی های انجام می شود که با مشاهده کوچکترین تخلف، پرونده برای آنان تشکیل و با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جریمه‌ متخلفان طبق مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، ۱۰ برابر شده‌ است اظهار داشت: برخورد قاطع با متخلفان بازار در دستور کار تعزیرات حکومتی قرار دارد و کوتاهی در این امر تضییع حقوق مردم خواهد بود.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم اعلام کرد: قشموندان می‌توانند هر گونه گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و قاچاق کالا را با شماره تلفن ۰۷۶۳۵۲۴۱۲۱۰ یا با سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کنند.

وی افزود: همچنین شماره ۰۷۶۳۵۲۵۲۵۲۴ اصناف منطقه آزاد قشم نیز آماده دریافت گزارش مردمی در خصوص موارد یادشده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها گران فروشی قشم سازمان تعزیرات حکومتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گران فروشی قشم سازمان تعزیرات حکومتی گران فروشی قشم سازمان تعزیرات حکومتی شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه گفت : پرونده یک واحد صنفی قصابی به اتهام گرانفروشی و تداخل صنفی با ارزش تخلف یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال در شعبه اول بدوی تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده و نظریه کارشناسی، تخلف را محرز دانست.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه ادامه داد: شعبه مذکور متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۴۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

شاهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف اعم از احتکار، کم‌فروشی و گران‌فروشی و… مراتب را از طریق سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی یا ۱۲۴ صمت اطلاع‌رسانی کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • جریمه بیش از ۸۱ میلیارد ریالی راننده متخلف/ تویوتا قاچاق توقیف شد
  • گران فروشی در نمایندگی فروش خودرو، گران تمام شد
  • پلمب ۴۸ واحد صنفی متخلف در مرند
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • پزشک متخلف در اهواز محکوم شد