Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@04:13:18 GMT

میز ملی خرما در استان بوشهر آغاز به‌کار کرد + تصویر

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۶۹۹۸۵

میز ملی خرما در استان بوشهر آغاز به‌کار کرد + تصویر

میز ملی خرما با حضور نمایندگان و مسئولانی از وزارتخانه‌های صمت، جهاد کشاورزی، نمایندگان استان بوشهر در مجلس و ۶ استان خرماخیز جنوبی کشور برای تصمیم‌گیری در توسعه بازار این محصول و حمایت از کشاورزان در دشتستان آغاز به‌کار کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهرمیز ملی خرما صبح امروز با هدف حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بازار فروش این محصول در دشتستان آغاز به‌کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل 5 میز ملی انواع محصولات در استان بوشهر

در آغاز به‌کار میز ملی خرما در دشتستان پس از قرائت پیام وزیر امور خارجه در خصوص دستیابی به  توسعه و تنوع بخشی مقاصد صادراتی، افزایش سهم در بازارهای خارجی و همکاری با فعالان حوزه خرما، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به تشکیل 5 میز ملی انواع محصولات از سوی سازمان توسعه تجارت در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در تولید انواع محصولات دارد که برای توسعه بازارهای صادراتی 5 میز ملی در عرصه خرما، میگو، گوجه‌فرنگی، کود شیمیایی و محصولات پتروشیمی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

مهدی صفوی از اجرا خوشه صنعتی خرما به مدت 5 سال در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این حوزه ضمن بررسی چالش‌ها، در همه لایه‌ها، حلقه‌های زنجیره ارزش، کشاورزی، فرآوری، فروش و صادرات شناسایی و برنامه‌هایی تعریف شد.

ظرفیت سردخانه‌ها حوزه خرما به 50 هزار تن افزایش یافت

وی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری جشنواره‌ها و افزایش صنایع فرآوری را از جمله برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در این راست ضمن توسعه ظرفیت‌های صنایع فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی، ظرفیت سردخانه‌ها در باغات و حوزه خرما به 50 هزار تن افزایش یافت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از اولویت‌ها دانست و خاطر نشان کرد: تقویت سردخانه‌های کوچک مقیاس در  باغات خرما یک ضرورت است و باید تلاش شود لایه‌های پایین صنایع فرآوری خرما تقویت شود تا بتوان ارزش افزوده بیشتری حاصل شود.

بازارهای جدید داخلی و خارجی برای عرضه خرما استان بوشهر ایجاد می‌شود+فیلمبرپایی میز ملی خرما با مشارکت استان‌های خرماخیز در بوشهرنمایشگاه خرما در استان بوشهر بهمن ماه امسال برگزار می‌شود

صفوی با بیان اینکه میز ملی خرما با مشارکت نمایندگان شش استان خرماخیز و وزارتخانه‌های متولی خرما در سطح ملی و استانی در دشتستان برگزار شده گفت: هدف از تشکیل میز ملی خرما حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان و بازار فروش این محصول است.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان بوشهر میز ملی خرما آغاز به کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر

ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره استان بوشهر در بخش‌های «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» در روستای سرکره دشتستان با حضور هنرمندان استان‌های مختلف آغاز شد. - اخبار استانها -

سعید زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به آغاز برنامه‌های ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در استان بوشهر، اظهار داشت: این برنامه در  دشتستان طراحی و اجرایی شده و برنامه هنری فرهنگی با حضور هنرمندان استان‌های مختلف در بخش پرده‌‌خوانی در برازجان و بنداروز دشتستان اجرا شد.

معاون ترویج و جریان‌سازی بنیاد بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام از برگزاری اختتامیه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان خبر داد و بیان کرد: این برنامه با حضور قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه و استاندار بوشهر و مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در روستای سرکره دشتستان با میزبانی مردم روستا در بخش‌های پذیرایی، اسکان و تغذیه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه ششمین دوره جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای سرکره دشتستان با حضور 50 هنرمند در سه بخش «چاووشی‌خوانی، منقبت خوانی»، «پرده‌خوانی، نقالی» و «عکس روستایی» برگزار شده است گفت: 50 هنرمند از استان‌های، خراسان رضوی، اردبیل، مرکزی، لرستان، کرمانشاه، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، همدان، اصفهان و بوشهر برنامه‌های خود را اجرا و برترین‌ها انتخاب و معرفی می‌شوند.

بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی

مرشد میرزا علی و اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی اجرا کردند.

اجرای نقالی و پرده‌خوانی مرشد محسن میرزا علی و همچنین موسیقی زیبای منطقه مازندران توسط استاد هنرمند محمدرضا اسحاقی گرجی خواننده تیتراژ سریال پایتخت در بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در روستای بنداروز شهرستان دشتستان بوشهر برگزار شد.

بخش جنبی ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی بوشهر در دو نوبت صبح و عصر در دبیرستان امام خمینی (ره) برازجان و مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان با اجرا مسابقه پرده‌خوانی و نقالی بخش کودک و نوجوان با حضور داوران برجسته ملی انجام شد.

در این آیین مرشد مجتبی حسن بیگی نیز در قالب کارگاه پرده خوانی امام رضا علیه‌السلام ، با اجرای پرده‌خوانی و نقالی رضوی ، شرکت کنندگان را با ابعاد تاریخی و مستند طومار پرده خوانی شیعی و حضرت امام رضا علیه‌السلام آشنا کردند.

اجرا چاووش‌خوانان و شروه‌خوانان برجسته بوشهری

در ادامه این برنامه، استاد ستوده چاووش‌خوان و شروه‌خوان برجسته بوشهری با اجرای چاووشی‌خوانی رضوی در مسجد ابوالفضل علیه‌السلام روستای بنداروز دشتستان حاضرین را به فیض رساندند.

در مسابقه پرده‌خوانی و نقالی رضوی نرگس یوسفی مقدم از خراسان رضوی، رئوف پاشایی‌نژاد از تربت جام ، مرسانا برزگر ، امیر رضا حسینی از گناباد و امیر عباس کرامت از کاشمر و هنرمندان دیگری شرکت داشتند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • سیلاب و تگرک محصولات کشاورزی بوشهری‌ها را تهدید می‌کند
  • آغاز فروش فوق العاده و پیش فروش محصولات سایپا+ قیمت
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • ظرفیت ۵۰ میلیارد دلاری تجارت ایران و چین
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • کیفی سازی محصولات لازمه ورود به بازار‌های بین الملی