Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - کاربران اندروید تحت خطر جدی هستند، چرا که ممکن است گوشی‌های‌شان آلوده به بدافزارهایی باشد که می‌توانند اطلاعات شخصی و بانکی‌شان را سرقت کند.
هکرها موفق شدند که موانع برنامه گوگل‌پلی را دور زده و حساب‌های بانکی کاربران را هدف قرار دهند. تحلیلگران امنیت سایبری «Trend Micro» در وبلاگ خود ۱۷ نرم‌افزار منتشر کردند که از آنها برای طعمه کاربران به منظور انتقال اطلاعات‌شان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از همشهری آنلاین، در اصطلاح‌های مربوط به هک کردن، «تروژان» یا « اسب تروآ» یک بدافزار است که توسط یک «dropper» منتشر می‌شود که ظاهر موجه و قانونی را برای بدافزار می‌سازد. این گروه بدافزار شاخص «DawDropper» نام دارد و یکی از چهار تروژان سارق اطلاعات بانکی را به کار می‌گیرد. این نوع از بدافزار با ثبت صفحه نمایش و ضربات و کلید زده شده، اطلاعات بانکی شخصی را سرقت می‌کند.

یک نوع بدافزار دیگر، به نام «Octo» هم می‌تواند گوشی هوشمند اندرویدی را در حین کار خودش روشن نگه دارد  تا ضمن دستکاری مجوزها، هشدارهایی را که ممکن است گوگل پلی درخصوص فعالیت مخرب و خطرناک می‌دهد را خاموش کند.
  در گزارشی از ZDNet، نرم‌افزارها توسط گوگل‌پلی پرچم‌گذاری نمی‌شوند، چرا که اسکریپت مخرب فقط پس از دانلود نرم‌افزار فعال می‌شود. تحلیلگران «Trend Micro» می‌گویند که انتظار است تا «dropper»های  تروجان برای کمپین‌های هک در سبک خود باقی بمانند.

در حقیقت، «DawDropper»‌ها در تبلیغات غیرواقعی VPN‌ها، ضبط کننده تماس‌ها و سایر ابزارهای اندرویدی پنهان شده بودند. خوشبختانه به نظر می‌رسد که نرم‌افزارهایی که حاوی بدافزار «DawDropper»ها هستند از گوگل پلی حذف شده‌اند.

به یاد داشته باشید قبل از دانلود رایگان نرم‌افزارهایی را که استفاده می‌کنید به دقت بررسی کنید. اگر نرم‌افزاری بازبینی‌های محدودی دارد یا تنها یک محصول توسعه‌دهنده است، با احتیاط کامل نصب کنید یا اصلا نصب نکنید.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اندروید بدافزار اپلیکیشن گوگل پلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۶۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، با توجه به تلحیل لینک های پروفایل لینکدین که توسط نشریه فایننشال تایمز انجام شده، اپل از سال 2018 میلادی حداقل 36 متخصص گوگل را استخدام کرده است. در آن زمان اپل جان جیان آندرئارا به عنوان مدیر ارشد اجرایی هوش مصنوعی خود استخدام کرده بود.

تیم اصلی هوش مصنوعی اپل در کالیفرنیا و سیاتل فعالیت می کنند اما این شرکت اخیرا دفاتر مختص هوش مصنوعی خود را در زوریخ واقع در سوییس گسترش داده است.

کارشناسان معتقدند ادغام استارت آپ های محلی هوش مصنوعی FaceShift و Fashwell در اپل نیز براساس تصمیم ساخت یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی به نام Vision Lab درهمین شهر است.

طبق گزارش نشریه مزبور، کارمندان این آزمایشگاه درباره فناوری زیربنایی تحقیق می کنند که چت جی پی تی اوپن ای و محصولات مشابه مبتنی بر مدل های زبانی بزرگ را فعال می کند. تمرکز آنها روی طراحی مدل های هوش مصنوعی پیشرفته تری است که داده های ورودی متنی و تصویری را به کار می گیرد تا به سوالات پاسخ دهد.

این گزارش حاکی از آن است که فعالیت اخیر اپل روی مدل های بزرگ زبانی نتیجه طبیعی تحقیق این شرکت روی دستیار هوشمند سیری در دهه گذشته است. در بخشی از متن گزارش آمده است: این شرکت از مدت ها قبل از پتانسل شبکه های عصبی( نوعی هوش مصنوعی که با الهام از کنش و واکنش اعصاب مغز انسان ساخته شده )و فناوری که به توسعه محصولاتی مانند چت جی پی تی منجر می شود، آگاه بوده است.

در حال حاضر گروه برتر هوش مصنوعی اپل از برخی پرسنل سابق گوگل از جمله جیان آندرئا، مدیر سابق گوگل برین که اکنون بخشی از دیپ مایند است، سامی بنجیو مدیر ارشد هوش مصنوعی اپل که قبلا یک محقق ارشد در گوگل بود، تشکیل شده است.

کد خبر 6093263

دیگر خبرها

  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • سال گذشته گرم‌ترین سال در جهان ثبت شد