Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صمت در ایین رونمایی از محصدر صنایع دفاعی به لحاظ نیازی که وجود دارد تحقیق و توسعه های بسیاری در پیشرفت فناوری انجام می‌شود اما این فناوری ها در سایر صنعت نیز قابل استفاده هستند و نباید این هزینه و تلاشی که در صنعت دفاعی انجام شده محدود به همین صنعت بماند.

به گزارش خبرگزاری برنا از روابط عمومی وزارت دفاع، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین رونمایی از محصول مشترک وزارت دفاع و ایران‌خودرو به عنوان واحد کنترل الکترونیک(ECU) طی سخنانی اظهار داشت: در صنایع دفاعی در بسیاری از حوزه‌ها و صنعت‌ها اقدامات بسیار افتخار آفرینی انجام شده که جای تشکر از امیر آشتیانی و همکارانشان در صنایع دفاع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صنایع دفاعی به لحاظ نیازی که وجود دارد تحقیق و توسعه های بسیاری در پیشرفت فناوری انجام می‌شود اما این فناوری ها در سایر صنعت نیز قابل استفاده هستند و نباید این هزینه و تلاشی که در صنعت دفاعی انجام شده محدود به همین صنعت بماند؛ اینکه ما بتوانیم فناوری ها و توانمندی هایی که در سطح دفاعی ایجاد شده و موجب افتخار کشور ماست را در سایر صنایع استفاده کنیم بسیار مسئله مهمی است که خوشبختانه امروز شاهد یکی از نمونه های آن در یک کار مشترک هستیم.

وزیر صمت تصریح کرد: در همکاری که میان یک شرکت خودروسازی ایران خودرو و شرکت های وابسته مجموعه وزارت دفاع انجام شد قطعه بسیار ارزشمند از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تولید شد و شاید مهمتر از خود محصول شکل‌گیری این همکاری مشترک و موفق باشد که خوشبختانه با این همکاری شاهد یک جهش و موفقیت در صنعت خودرو هستیم وانشاء الله در آینده شاهد  پیشرفتی  متفاوت از امروز در این حوزه خواهیم بود؛ بنابراین ما باید با یک نقشه راه مشخص و دقیق در آن مسیر حرکت کنیم و اقدامی که امروز در تولید این محصول مشترک انجام شد حرکتی در جهت همین پیشرفت علمی است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت دفاع در سایر صنایع گفت: وزارت صنعت معدن و تجارت قطعاً با همکاری نزدیک با وزارت دفاع که خواهد داشت از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استفاده خواهد کرد تا بتواند ارتباط گسترده ای را با واحدهای صنعتی و تجاری و وزارت دفاع ایجاد نماید.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت ایران خودرو صنعت فناوری وزارت دفاع صنایع دفاع وزارت دفاع فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند

رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه، رییس، دبیر و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد را منصوب کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر حسن مسلمی نائینی؛ رییس جهاددانشگاهی در احکامی جداگانه دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو (رییس)، دکتر ابراهیم نبیونی (دبیر) و دکتر علی سعداله، دکتر محمدحسین عسگرپور، دکتر کامران جعفری، دکتر مسعود حسنلو، دکتر ابوالقاسم رئیسی، دکتر علیرضا کلانترمهرجردی و دکتر محمدصادق سبط‌الشیخ انصاری را برای مدت دو سال به‌عنوان اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی این نهاد منصوب کرد.

آمادگی صندوق نوآوری برای تأمین مالی طرح‌های مسئله‌محور جهاد دانشگاهی

پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تنها پارک تخصصی در حوزه علوم، فناوری های نرم و صنایع فرهنگی در گستره ملی ایران محسوب می شود. این پارک با توجه به رسالت جهاددانشگاهی و ظرفیت های موجود در این نهاد و همچنین با در نظر گرفتن نیازهای کشور برای توسعه و تجاری‌‏سازی فناوری‌‏های نرم و اشتغال‏ زایی در بخش فرهنگ و هنر، صنایع دستی، گردشگری با حوزه نفوذ ملی آغاز به کار کرده است.

شبکه گسترده جهاددانشگاهی دامنه موضوعی پارک فناوری ‏های نرم و صنایع فرهنگی را وسعت بخشیده که امکان انتقال تجربیات در سطح تخصصی بالا را در سراسر کشور فراهم می کند.

این پارک به عنوان اولین و تخصصی‌ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکت‌ها را فراهم می‌آورد و شرکت‌های فناور مستقر در آن در تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و سایر مؤسسات پژوهشی و فناوری به فعالیت‌های فناورانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌پردازند.

براساس ابلاغ رییس جمهور، شهر جهانی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پارک ملی علوم و فناوری های نرم وصنایع فرهنگی جهاددانشگاهی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی
  • اعضای شورای فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم منصوب شدند
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران
  • خط دفاع پرسپولیس فقط یک تغییر اجباری دارد
  • اولین اقدام مشترک لیورپول و آرنه اسلوت: پیداکردن یک دفاع وسط مطمئن