Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@05:02:56 GMT

استاندار: دانش بنیان شدن اقتصاد مازندران ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۰۵۶۵

استاندار: دانش بنیان شدن اقتصاد مازندران ضروری است

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری مازندران، سید محمود حسینی پور در دیدار با معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:جامعه دانشگاهی مازندران، یک جامعه علمی مطرح دانشگاهی در کشور و دارای رتبه بین المللی نیز است.

وی ادامه داد : مازندران با دارا بودن از چنین ظرفیتی در بخش دانش بنیان ها با تعداد حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان فعالیت دارد که به لحاظ کیفی نیز نیازمند تقویت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مازندران گفت : یکی از علت های اصلی ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان عدم وجود کارخانه نوآوری در استان است.

وی با بیان این که به رغم وجود بیش از ۱۱۹ هزار دانشجو که به لحاظ نخبگانی دارای رتبه های برتر کشور نیز هستند، اما متاسفانه نبود کارخانه نوآوری، استان را با چالش مواجه کرده است، اظهار داشت :  کشاورزی و گردشگری از مولفه های اصلی توسعه مازندران است ،اما سهم اقتصاد دانش بنیان در این حوزه مشخص نیست .

حسینی پور گفت : وزارت علوم در جایگاه سیاستگذار باید بتواند در همکاری با استانداری نظام حل مساله مبتنی بر نوآوری را در استان تکمیل کند، به همین دلیل به طور جدی خواهان آن هستیم که وزارت علوم در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: اطمینان می دهیم که در صورت حمایت های لازم، برنامه جدی برای راه اندازی بزرگترین، مدرن ترین و کاربردی ترین مرکز نوآوری کشور را به اجرا بگذاریم.

پارم علم و فناوری مازندران از سال ۱۳۸۹ در این استان فعالیت خود را آغاز کرده است وبنا براعلام این مجموعه در حال حاضر بیش از ۲۰۰شرکت فناور در استان مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها شعار سال 1401 ساری شرکت های دانش بنیان 1 استانداری مازندران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شعار سال 1401 ساری شرکت های دانش بنیان 1 شعار سال 1401 ساری شرکت های دانش بنیان 1 استانداری مازندران مازندران دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان

ایسنا/خراسان رضوی معاون سازمان تات گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری هستند؛ اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت.

محمدمهدی قاسمی امروز ۶ اردیبهشت‌ماه، در جریان تور رسانه‌ای با موضوع کشاورزی دانش‌بنیان از دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار زیادی در بخش کشاورزی در حال ارائه نوآوری و فناوری خود هستند.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها و نوآوری‌ها به دست کشاورز برسد و برای کشاورز قابل استفاده شود، قطعا تاثیر بسیار زیادی در افزایش بهره‌وری خواهد داشت. به دنبال این هستیم که در سال جهش تولید با مشارکت مردم، با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان شتاب‌دهی را انجام دهیم.

قاسمی بیان کرد: ما ظرفیت کشاورزی را به طور کامل می‌شناسیم و نسبت به شرایط کشور، کشاورزان ‌و کشت‌های مختلف اطلاعات داریم که شاید شرکت‌های دانش‌بنیان نداشته باشند. اینکه مخاطب چه کسی باشد و محصولات تولید شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان به دست چه کسی برسد، مهم است.

معاون سازمان تات(تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی) و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی عنوان کرد: ما مسیر را برای دسترسی کشاورزان و تولیدکنندگان به یافته‌های دانشی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان با کمک خودشان تسهیل می‌کنیم. نیازی به تسهیلات نیست، ما بسترهایی داریم که از بسیاری از تسهیلات بهتر است و کمک بسیار بزرگی می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید