Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@18:07:33 GMT

۹۹.۷ درصد روستاهای کشور برق دارند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۰۶۸۰

۹۹.۷ درصد روستاهای کشور برق دارند

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت توانیر گفت: ۹۹.۷ درصد روستاهای کشور برق دارند.

آرش کردی در آیین افتتاح آغاز عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت آیت‌الله بروجردی که امروز صورت گرفت، اظهار کرد: سال گذشته در شرایطی صنعت برق را تحویل گرفتیم که صنایع و سایر بخش‌های وابسته به برق به دلیل قطعی با وضعیت آشفته‌ای مواجه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با مدیریت جهادی و برنامه‌ریزی‌های که در این راستا صورت گرفت این مشکلات رفع شده است، تصریح کرد: درمجموع بعد از انقلاب شاخص‌های صنعت برق ۱۵ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت توانیر خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم برنامه‌های متنوعی در صنعت برق دیده شده به‌طوری‌که امسال ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه خواهد شد.

کردی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۶ هزار مگاوات در دو دولت گذشته به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد اما تا پایان شهریور این میزان به عدد ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات می‌رسد.

وی بیان کرد: ۵۸ هزار روستا در کشور دارای برق هستند، شاخص متوسط روستاهای برق‌دار در دنیا ۱۵ درصد بوده درحالی‌که در کشور ۹۹.۷ درصد روستاها برق دارند و مابقی که برق ندارند عشایر کوچ رو و غیر ساکن هستند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: سال گذشته دولت با کسری ۱۵ هزار مگاواتی مواجه بود که در حال حاضر با مدیریت خوبی که اعمال شده بسیاری از مشکلات مرتفع شده است.

کردی با بیان اینکه خاموشی‌هایی که سال قبل مخاطراتی را در زیرساخت‌های مختلف ایجاد کرده بود دیگر وجود ندارد، افزود: تا پایان تیرماه عدد مصرفی برق در کشور به بیش از ۶۹ هزار و ۳۷۸ مگاوات رسیده است.

وی اظهار کرد: با مدیریت مصرف هماهنگ که داشتیم میزان مصرف برق خانگی چهار درصد کاهش‌یافته است.

مدیرعامل شرکت توانیر تصریح کرد: هم‌اکنون با اعمال سیاست‌های تبیین مطلوب و مدیریت جهاد گونه از نظر قوت و قدرت شبکه در منطقه اول هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها دولت سیزدهم شرکت توانیر انقلاب مدیرعامل شرکت توانیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد

مصطفی رجبی مشهدی گفت: ما مرز مشترکی با اروپا نداریم، اما از طریق یک پست پیشرفته (بک تو بک) از طریق ترکیه تا ۶۰۰ مگاوات امکان تبادل انرژی با اروپا وجود دارد.

به گفته وی، در این خصوص پروتکل و توافقنامه‌ای بین شرکت مدیریت شبکه برق ایران و طرف ترکیه‌ای امضا شده که بر اساس آن پروتکل‌های فنی تنظیم شده تا طرح شکل اجرایی به خود گرفته و  به نحو مطلوبی انجام شود. درمجموع برنامه این است که ابتدا برق به ترکیه و بعد از طریق این کشور به کشور‌های اروپایی  صادر و به همین طریق از اروپا به ترکیه و سپس به ایران وارد شود.

رجبی مشهدی اضافه کرد: آن چه به لحاظ مطالعاتی بررسی شده این است که ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار تا ٣ هزار مگاوات وجود دارد، اما از طریق خطوط جدید که در برنامه‌های آینده مدنظر داریم، امکان تبادل برق با این کشور‌ها تا ۵ هزار مگاوات قابل افزایش است. تبادل برق با کشور‌های همجوار حتی می‌تواند به رفع ناترازی برق در فصل گرم سال از طریق واردات نیز کمک کند.

سخنگوی صنعت برق در همین زمینه خاطرنشان کرد: در چهار ماه گرم سال ما مشکل ناترازی برق داریم، اما در ٨ ماه باقیمانده امکان صادرات فراهم است، قطعا این تبادل برق کمک می‌کند که ناترازی را هم در تابستان برطرف کنیم یعنی در تابستان برق وارد کنیم و در دوره‌هایی که کمبود نداریم برق را صادر کنیم، پس اتفاقا تبادل و صادرات برق می‌تواند کمک کند که ناترازی را به حداقل برسانیم.

مدیرعامل شرکت توانیر در پایان از فراهم بودن امکان صادرات برق سرمایه گذاران بخش خصوصی از مسیر‌های انتقال برق موجود تا سقف ٣٠٠ مگاوات (۵٠ مگاوات به افغانستان، ٥٠ مگاوات به پاکستان، ١٠٠ مگاوات به عراق و ١٠٠ مگاوات به ترکیه) خبر داد و تصریح کرد: سرمایه گذاران می‌توانند ٨ ماه برقشان را به این کشور‌ها صادر و در ٤ ماه گرم سال نیز به داخل عرضه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • افزایش ظرفیت تبادل برق با کشورهای همجوار به ٥ هزار مگاوات
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • «ثمسکن» باید برندی توسعه‌گر شناخته شود