Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آخوند مراد کسلخه روز پنجشنبه در همایش قیام امام حسین(ع) از دیدگاه اهل سنت در روستای سارلی مختوم گنبدکاووس اظهارداشت: بر اساس احادیث نقل شده از رسول اکرم(ص) فضایل امام حسین(ع) بسیار زیاد است و قیام در مقابل ظلم و فساد حاکمان آن زمان از جمله این فضایل به حساب می‌آید که باید همگان از آن الگو بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مسلمانان خواست فرزندان خود را از کودکی با فضایل ائمه اطهار از جمله امام حسین(ع) آشنا کنند تا در بزرگسالی با الگوی‌گیری از این فضایل در مقابل ظلم و جور زمانه ایستادگی داشته باشند.

این روحانی اهل سنت گلستان گفت: فردی که به کشته شدن امام حسین(ع) و یاران‌شان راضی باشد ملعون و از دایره دین اسلام خارج است چرا که به فرموده رسول اکرم(ص) خداوند آن کسانی را که به این بزرگوار محبت دارند، دوست خواهد داشت.

آخوند کسلخه از مومنان خواست با تبعیت از امام حسین(ع) در سایه وحدت و همدلی قدر یکدیگر را دانسته و به مقدسات هم احترام بگذارند تا با حمایت رهبر معظم انقلاب در مقابل استکبار جهانی به پیروزی برسیم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه میان مومنان، خواستار هوشیاری و بیداری مردم از جمله علما شد و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی با وجود فشارهای تحریم، ملت ایران در دورترین نقاط از خدمات مختلف درمانی، آب، برق، تلفن، راه‌های آسفالته و مساجد برخوردار شدند.

امام جمعه گنبدکاووس هم در این همایش از حضور علمای اهل سنت منطقه در این مراسم قدردانی کرد و گفت: مکتبی که می‌تواند عزت را برای جامعه به ارمغان آورد "نهضت عاشورا" است چراکه واقعه کربلا را می‌توان الگویی از ایستادگی، استقامت، فداکاری و اعتقاد راسخ به خداوند دانست.

حجت الاسلام محمود ترابی ایثار و فداکاری را اخلاق برتر مومنان برشمرد و گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین محور مقاومت ریشه داشتن در فرهنگ عاشورایی است لذا از علمای تشیع و تسنن درخواست می‌شود اهداف بلند عاشورا را در نشست‌ها و گردهمایی خود بیشتر بیان کنند.

رضا پور صیادی مسوول بسیج طلاب شرق گلستان هم در این نشست بیان کرد: در زمان امام حسین(ع) دین وارونه شده بود و حاکم ظلم و جور به دنبال به‌دست گرفتن قدرت بودند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای جلوگیری از ظلم و احیای سنت فراموش شدن امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و در این راه به شهادت رسید.

برچسب‌ها گنبدکاووس ماه محرم گلستان امام حسین (ع)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ماه محرم گلستان گنبدکاووس ماه محرم گلستان امام حسین ع امام حسین ع اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یک تهران گفت: با هدف کاهش معضلات زیست محیطی و حفظ منابع آب‌های زیرزمینی، کارواش‌های منطقه یک تهران ساماندهی شد.

احسان صفایی افزود: ۲۳ کارواش شناسایی شدند که ۹ مورد متعلق به اماکن نظامی و ۱۳ مورد متعلق به اشخاص حقیقی هستند.

وی گفت: برابر تعامل انجام شده با شرکت آب و فاضلاب همه کارواش‌های اشخاص حقیقی به جز یک مورد که مجهز به شبکه تصفیه فاضلاب بود ملزم به اتصال به شبکه تصفیه فاضلاب شهری شدند.

معاون شهردار منطقه یک به دیگر معضلات کارواش‌ها اشاره کرد و گفت: بهره برداری بی رویه و غیر مجاز از چاه‌های آب و سفره‌های آب زیرزمینی از دیگر معضلات است که در این خصوص نیز ۶ مورد چاه غیر مجاز توسط شرکت آب منطقه‌ای شناسایی شدند که از این تعداد ۲ چاه غیر مجاز طی مراحل قانونی مسدود و ۴ مورد دیگر نسبت به اخذ مجوز از شرکت مذکور اقدام کردند.

او درباره کارواش‌های متعلق به اماکن نظامی نیزگفت: ضمن انجام مکاتبه با امور نهادها، سازمان‌ها و نیرو‌های مسلح مکاتبه و جلسات مشترکی با نمایندگان در اینباره برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۸۹گلستانی عازم سرزمین وحی شدند/۷۵ هزار نفر در لیست انتظار حج عمره
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • گرده افشانی ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از نخلستان های خفر
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • کارواش های منطقه یک تهران زیر ذره بین بازرسان
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد