Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" روز پنجشنبه در حاشیه جلسه کمیته‌برنامه‌ریزی شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع برای استان همدان ۱۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات از سفر رئیس جمهور مصوب شد.

وی سهم این شهرستان را از ۱۴ هزار میلیارد تومان در بخش پروژه‌های عمرانی، ۸۶۴ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: عمده این مصوبات در سال اول محقق می‌شود و حدود ۵۰ درصد در سال دوم و باقیمانده مصوبات نیز در سال سوم دولت اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار همدان با تاکید بر اینکه ملایر می‌توانست حداقل ۲ برابر این اعتبار را در سفر استانی جذب کند و سهم بسیار بیشتری را از اعتبارات بگیرد، تاکید کرد: دلیل اصلی سهم کم در این اعتبارات، این است که طی سال‌های گذشته در حوزه‌های عمرانی و هم در حوزه اقتصادی این شهرستان کم کاری شده است.

اسماعیلی یادآور شد: این در حالیست که طی سال‌های گذشته آهنگ رشد و توسعه در این شهرستان کُند شده و پروژه‌های زیادی نیازمندیم که محقق نشده و پروژه‌هایی نیز با ۲۰ تا ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داریم که در این سال‌ها رها شده است.

وی با بیان اینکه اولویت سفر استانی در تخصیص اعتبارات، پروژه‌های بالای ۵۰ درصد است، گفت: میزان اعتبار مصوب شده برای شهرستان ملایر در سفر استانی، نسبت به بودجه سنواتی ملایر قابل قبول نیست و با ظرفیت‌های بالایی که این شهرستان دارد، این رقم می‌توانست بسیار بالاتر باشد.

فرماندار ویژه ملایر اخذ مجوز ماده ۲۳ برای پروژه‌های بزرگی همچون نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی، بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و محور ملایر- خنداب را از دیگر دستاوردهای این سفر برشمرد.

اسماعیلی بیان کرد: از مجموع این اعتبارات هشت میلیارد تومان برای طرح‌های حمایتی در حوزه بانوان، ۱۶۲ میلیارد تومان برای طرح‌های مرتبط با آموزش و پرورش، ۲۵ میلیارد تومان برای حوزه بهداشت و درمان، چهار میلیارد تومان برای حوزه‌های فرهنگی و ۱۲ میلیارد تومان برای حوزه ورزش و جوانان در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: ۱۰۶ میلیارد تومان برای حوزه‌های علمی، پژوهشی و دانش‌بنیان، ۱۳۰ میلیارد تومان برای حوزه‌های مرتبط با انرژی، ۱۰ میلیارد تومان برای بخش کشاورزی و ۴۵۰ میلیارد تومان برای بخش مسکن، راه و شهرسازی از مجموعه ۸۶۴ میلیارد تومان مصوب شد.

فرماندار ویژه ملایر خطاب به مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد: اعتبارات سفر استانی باید به سرعت جذب شود و مدیران ضمن تعریف پروژه‌ها، رقم اعتبار مصوب شده را از سازمان برنامه و بودجه و مجموعه ادارات کل خود مطالبه‌گری کنند.

به گزارش ایرنا؛ آیت‌الله «سیدابراهیم رییسی» رییس جمهوری اسلامی ایران (پنج‌شنبه ۶ مرداد) در سی‌امین سفر استانی خود، وارد همدان شد، آیین استقبال رسمی از رییس جمهور با حضور آیت‌الله «حبیب الله شعبانی موثقی» نماینده ولی فقیه در استان و «علیرضا قاسمی فرزاد» استاندار همدان، فرماندهان نظامی و انتظامی، اعضای شورای تامین و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان در فرودگاه همدان برگزار شد.

 همچنین جمعی از وزرای دولت به نمایندگی از رییس جمهور به شهرستان های تابعه استان همدان سفر کردند و ضمن دیدار با مردم و شرکت در جلسات کاری، مسایل و مشکلات منطقه را بررسی و نتیجه کار را در شورای اداری استان به رییس جمهور ارائه کردند. 

خبرها و گزارش های بیشتر از سفر استانی رییس جمهور به این استان را در پرونده خبری «دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور» دنبال کنید.

برچسب‌ها ملایر سفر استانی اعتبارات دولت سیزدهم پروندهٔ خبری دیار هگمتانه میزبان سی‌امین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ملایر سفر استانی اعتبارات ملایر سفر استانی اعتبارات دولت سیزدهم میلیارد تومان برای حوزه رییس جمهور سفر استانی مصوب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟

  عصر ایران؛ مهرداد خدیر- سخن‌گوی شورای نگهبان در واکنش به نامه‌ها و نظرات رییس جمهوری پیشین ایران درباره رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری سه جمله گفته: اول این که بررسی صلاحیت خبرگان رهبری با فقهای شورای نگهبان است ( یعنی به من که عضو حقوق‌دان هستم ربطی ندارد) اما تأکید فقها همواره بر اجرای قانون بوده است. دوم این که این حرف‌ها تازگی ندارد و سوم هم ( به طعنه) این که وقتی تایید می‌شوند سطح درک شورای نگهبان بالاست اما وقتی رد می‌شوند حرف دیگری دارند.

  طبعا خود آقای حسن روحانی باید واکنش نشان دهد یا ندهد اما چون مبنای استدلال و پاسخ آقای طحان نظیف اشکال دارد و وقتی به رییس جمهوری سابق که سال‌ها عضو خبرگان بوده این گونه پاسخ داده شده دیگران جای خود دارند ذکر چند نکته خالی از فایده نیست:

۱. سخن‌گوی شورای نگهبان سخن‎گوی نهاد شورای نگهبان است. درست است که ایشان عضو حقوق‌دان است و عضو فقها نیست و طبعا در جلسات مربوطه نبوده اما قرار نیست سخن‌گو تنها درباره موضوعاتی توضیح و پاسخ دهد که خود در آنها نقش داشته باشد و از ایشان انتظار می‌رفت توضیح بدهد یا توضیح فقها را منعکس کند یا بخواند. یا بگویند می‌پرسم و پاسخ می‌دهم یا شأن آقایان اجل از پاسخ گویی است ولو به هم لاس و عضو سابق همان مجلس طی دوره های مامادی و متوالی. یا به زبان ساده: همین است که هست. هر یک از اینها پذیرفتنی تر است تا این که من نبودم. کما این که سخن‌گوی قوه قضاییه هم آرای قضایی را صادر نکرده ولی اطلاع رسانی می‌کند.

۲.این که تازگی ندارد نیز توجیه مناسبی نیست. خیلی از اتفاقات تازگی ندارد. اصلا در این مملکت چی تازگی دارد؟! با این حال تازگی نداشتن توجیه مناسبی نیست. تصور کنید سیل بیاید و مسوول مربوطه بگوید تازگی ندارد. یا جایی آتش بگیرد و بگویند تازگی ندارد!

۳. معلوم است که افراد به تایید صلاحیت خود ایراد نمی‌گیرند بلکه به رد خود انتقاد وارد می‌کنند. از آقای روحانی می‌توان انتقاد کرد که چرا همین حساسیت را در مقام رییس جمهوری در قبال رد نامزدهای دیگر نشان ندادید ولی نمی‌توان گفت چطور وقتی تایید شد خوب بود و حالا بد شد؟!

   یک مثال چندش آور شاید به موضوع کمک کند. تصور کنید هر هفته به یک چلوکبابی مشخص مراجعه و چلوکباب میل می‌کنید. (‌فرض است وگرنه مگر هر هفته می شود رفت چلوکبابی؟!) در یکی از این دفعات اما یک بال سوسک یا مگس مشاهده می‌کنید. گارسون محترم را صدا و اعتراض می‌کنید. آیا او می‌تواند بگوید شما که همیشه راضی بودید. چطور هفته‌های قبل اعتراض نکردید؟ خوب! در دفعات گذشته مشکلی نبود و حالا هست. حکایت حسن آقای روحانی نیز همین است. قبلا تایید می‌کردند. از نظر او باید این کار می‌شد. این بار این کار را نکرده‌اند و اعتراض دارد. دانش‌آموز یا دانشجو اگر بابت نمره کم اعتراض کند آیا معلم و استاد می‌تواند بگوید چظور ثلث قبل یا ترم پیش نمره‌دهی من خوب بود ولی حالا بد شده؟ پاسخ این است: بحث بر سر این ورقه در این ترم است نه ترم قبل و پار و پیرار. حالا آقای نظیف! بحث بر سر انتخابات ۱۴۰۲ است نه قبل از آن. 

  سخن‌گوی محترم شورای نگهبان البته می‌توانست بگوید: این نهاد صلاحیت عضو حقوق دان و قائم مقام سابق خود را هم رد کرده. ( مرحوم سید رضا زواره‌ای) که صلاحیت دیگران را تایید می‌کرد و خود نیز دوبار کاندیدای ریاست جمهوری شده بود. رد صلاحیت رییس جمهور سابق و عضو پیشین خبرگان را این گونه ببینید به ویژه که حسن روحانی کاملا سیاسی است و می داند آن اتفاق بیش از‌ آن که معطوف به گذشته باشد معطوف به آینده است. 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»

دیگر خبرها

  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • چگونه به‌صورت الکترونیکی رأی بدهیم؟
  • چرا پاسخ سخن‌گوی شورای نگهبان درباره رد صلاحیت رییس جمهور پیشین قانع کننده نیست؟
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • رییس‌جمهور چین به فرانسه می‌رود
  • اسد: در کمک به مقاومت تردید نخواهیم کرد
  • پروژه های عمرانی شهرستان دشتی شتاب می گیرد
  • برگزاری طرح «هر روستا یک خانه قرآن» در ملایر
  • تصویب لایحه «حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • رئیس جمهور بیستم اردیبهشت به قم سفر می‌کند