Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-29@09:31:48 GMT

اولین پرواز به مقصد اسرائیل از آسمان عربستان انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۰۹۸۳

اولین پرواز به مقصد اسرائیل از آسمان عربستان انجام شد

از ماه گذشته که عربستان آسمان خود را به روی تمامی پرواز‌ها از جمله پرواز‌های اسرائیلی گشود، امروز (پنج‌شنبه) برای اولین بار یک پرواز تجاری به مقصد اراضی اشغالی از آسمان این کشور عبور کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه تایمز اسرائیل، پرواز تجاری شرکت هواپیمایی "کاتای پاسیفیک" صبح امروز از مبدأ هنگ‌کنگ به مقصد تل‌آویو انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین پروازی است که از ماه گذشته که عربستان آسمان خود را به روی تمامی پرواز‌ها از جمله پرواز‌های اسرائیلی گشود، انجام می‌شود.

مسیر پرواز این هواپیمای تجاری به این شکل بود که پس از عبور از امارات و خلیج فارس، از ساحل عربستان در نزدیکی شهر الدمام عبور کرد و با عبور از شمال عربستان و اردن وارد اراضی اشغالی در شمال بحر المیت شد.

چند روز قبل نیز یک پرواز هنگ کنگ-تل‌آویو از همین شرکت انجام شد که مسیر متفاوتی را طی کرده و با عبور از آسمان چین، قزاقستان و ترکیه، از دریای مدیترانه وارد آسمان اراضی اشغالی شد.

از زمانی که عربستان بازگشایی حریم هوایی خود را اعلام کرده، تاکنون خطوط هوایی رژیم صهیونیستی پروازی بر فراز آسمان این کشور نداشته است.

مرکز پخش رژیم صهیونیستی گزارش داد، شرکت هواپیمایی "ال‌آل" این رژیم موافقت رسمی مسؤولان ریاض برای عبور از حریم هوایی آن را دریافت کرد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد، دو شرکت هواپیمایی "ال‌آل" و "ارکیا" این رژیم هنوز منتظر موافقت نهایی عربستان هستند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: عربستان اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۰۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد

حسن جعفری گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای مواجه شد.

وی اضافه کرد: پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • واکنش ترکیه به حمله وزیرخارجه اسرائیل به اردوغان
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • انجام ۲ پرواز به مقصد مدینه منوره