Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کمیل خواستان روز پنج‌شنبه در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان درگزین، افزود: مدیریت صحیح آب برای ما بسیار ضروری است بر این اساس فرهنگ صحیح مصرف منابع آبی باید در جامعه گسترش یابد.

وی اظهار داشت: میانگین  بارندگی این شهرستان در سال های اخیر نسبت به دوره مشابه و بلند مدت کاهش یافته است و بنابراین همه افراد مکلف به حفاظت منابع آبی با رعایت الگوی صحیح مصرف و استفاده بهینه از آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار درگزین مهم‌ترین راهکار برای برون‌ رفت از بحران کم‌آبی را اقداماتی نظیر مدیریت صحیح مصرف، استفاده از شیوه های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت(محصولات پرآب به کم آب بر)، نصب کنتور هوشمند، خاموش کردن چاه‌های کشاورزی در فصل پاییز و زمستان دانست.

به گفته خواستان، عملیات پر و پلمب کردن چاه های غیرمجاز به ویژه در حریم چاه‌های تامین آب آشامیدنی با هدف مدیریت استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی باید با جدیت دنبال شود همچنین اقدامات و راهکارهای لازم برای صیانت و حفاظت از منابع آبی باید به صورت ویژه  در دستور کار قرار گیرد.

شهرستان درگزین از توابع استان همدان و در شمال این استان واقع شده است.

برچسب‌ها درگزین همدان خشکسالی آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگزین همدان خشکسالی درگزین همدان خشکسالی آب آشامیدنی منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید

آفتاب‌‌نیوز :

تجربه نشان داده که سردرد‌های شدید بیشتر در سمت راست سر بروز می‌کند؛ این سردرد‌ها با هر منشائی که باشد، علایم مشخص دارد مثل اختلال در بینایی و شنوایی، سردرد و دندان درد و حتی گاهی با تهوع نیز همراه می‌شود.

سردرد یکی از فراگیرترین مشکلات جسمانی در جهان به شمار می‌رود که اختلال در عملکرد عصب‌های مغز از علل عمده بروز سردرد‌های سمت راست سر است.

گاهی هم عوارض جانبی دارو‌ها سرمنشاء این درد می‌شود به طوری که حتی مصرف بیش از حد دارو‌های مسکن نیز می‌تواند عامل آن باشد؛ پزشکان استامینوفن، آسپیرین و ایبوپروفن را مهمترین مسکن‌هایی می‌دانند که عامل بروز سردرد در سمت راست سر می‌شوند. این مسکن‌ها که اغلب برای درمان میگرن کاربرد دارند، اگر بیش از ۱۰ روز در ماه مصرف شوند خود به محرک سردرد تبدیل می‌شوند.

از دیگر دلایل بروز سردرد در سمت راست سر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

آلرژی‌ها

متورم شدن رگ‌های مغز

خستگی مفرط

ضربه به سر

عفونت، از جمله سینوزیت

نوسانی شدن قند خون به دلیل برنامه غذایی نامتعادل

کشیدگی و یا سفت شدن عضلات گردن

تومور‌های مغزی

انواع سردرد

حدود ۳۰۰ نوع سردرد شناخته شده که عامل ۹۰ درصد آن‌ها هنوز ناشناخته است؛ از مهمترین سردرد‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- میگرن

سردرد‌های میگرنی از نوع سردرد‌های ضربان دار بوده که با علائمی، چون تاری دید، تهوع، حساسیت به نور، حساسیت به صدا، استفراغ همراه هستند.

۲- سردرد‌های خوشه‌ای

این نوع سردرد‌ها شیوع بسیار کمی در جمعیت دارند، اما شدید و آزاردهنده بوده و به صورت دوره‌ای ظاهر می‌شوند. معمولاً درد به‌صورت متمرکز و در اطراف چشم‌ها بروز می‌کند. علاوه بر این ممکن است درد به بخش‌های دیگری از سروصورت و گردن نیز سرایت کند.

سردرد‌های خوشه‌ای بیشتر در مردان بروز می‌کند. محرک‌هایی مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل و سابقه خانوادگی سردرد‌های خوشه‌ای از علت‌های اصلی بروز این نوع سردرد‌ها محسوب می‌شوند.

۳- سردرد‌های عصبی یا تنشی

سردرد‌های عصبی بسیار شایع هستند به طوری که ۷۵ درصد مردم آن را در طول زندگی خود تجربه می‌کنند. این سردرد‌ها معمولاً امکان بروز در هر دو طرف سر را دارند، اما در برخی افراد تنها یک‌طرف سر تحت تأثیر قرار می‌گیرد. درد‌های مبهم در دو طرف سر و یا تنها یک طرف، حساس شدن پوست سر، سفت شدن و گرفتگی عضلات شانه و گردن و احساس فشار در دو طرف سر و پیشانی از مهمترین علایم آن است.

عواملی که سردرد سمت راست را تشدید می‌کند

استرس و فشار روانی، خستگی بیش‌ازحد، حذف وعده‌های غذایی، مشکلات عضلانی به‌ویژه در ناحیه گردن، عفونت و آلرژی و مصرف نادرست دارو‌ها و خوددرمانی از مهمترین عواملی هستند که سردرد سمت راست را تشدید می‌کنند.

استفاده نادرست و نابجا از بعضی دارو‌ها برای درمان سردرد، به تشدید سردرد منجر می‌شود. سردرد‌های ناشی از مصرف نادرست دارو‌ها عامل ۵ درصد از سردرد‌های ثانویه است سردرد‌های ناشی از مصرف نابجای دارو‌ها معمولاً پس از بیدار شدن از خواب شدیدتر هستند.

چند راهکار برای کاهش سردرد سمت راست

پرهیز از غذا‌های حاوی هیستامین 

نوشیدن مقدار کافی آب

افزایش منیزیم غذایی

استراحت به مقدار کافی

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • آزادسازی بیش از ۲۰ هکتار از اراضی ملی حومه قیروکارزین
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند
  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • استفاده از پایاب های کشاورزی در حوزه آبزی پروری
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • تجهیز ۱۰۰ درصدی چاه‌های کشاورزی به کنتور هوشمند
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد