Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول سراییان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروزه تحول و اقتصاد دیجیتال، پیشران رشد و توسعه نوآوری، کارآفرینی و تولید دانش بنیاندر جوامع مختلف بشمار می آید و آشنایی با مفاهیم و کاربردهای این فناوری‌ها برای همه مدیران کسب و کار، حالت انتخابی ندارد بلکه یک الزام است.

وی با بیان اینکه دیجیتال شدن کسب و کارها و ورود به عرصه استفاده از فناوری های جدید شرط بقای آنهاست، اظهار داشت: هیچ کسب و کار و صنعتی از این موضوع مستثنی نیست و شامل همه واحدها از کوچک تا متوسط و بزرگ مانند سوپرمارکت ها، آرایشگاه ها تا بنگاه های ۱۰ تا ۵۰ نفره و شرکت‌های بزرگ را شامل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سراییان با اشاره به اینکه امروزه ما در موج پنجم نوآوری و کارآفرینی و فرصت های آن قرار داریم، اضافه کرد: تا ۱۰ سال آینده حداقل ۴۰ درصد کسب وکارها در صورتی‌که نتوانند خود را تغییر دهند و از فناوری های جدید بهره نگیرند از بین می روند.

وی مهمترین و نخستین شرط برای تحقق تحول دیجیتال در بین واحدهای کسب و کار و بنگاه ها را آگاه شدن مدیران آنها به ویژه مدیرعامل و یا بالاترین مقام هر سازمان و یا دستگاه نسبت به اهمیت این موضوع دانست و تاکید کرد: آنها باید در این زمینه آگاه شوند که ادامه کسب و کار و حضور در فضای رقابتی بدون استفاده از فناوری ها و ورود به عصر دیجیتال امکان‌پذیر نیست.

وی با بیان اینکه تحول دیجیتال چهار دستاورد اساسی برای صنایع و کسب و کار فراهم می کند، توضیح داد: بهای تمام شده خدمات و کالاها کاهش و قدرت رقابت و ارتقای کیفی در تولید محصول و خدمات افزایش می یابد و جریان های جدید درآمدی همراه با تنوع گسترده در تولید محصول و خدمات در حوزه کسب و کار برای آنها فراهم می شود.

این کارشناس فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اگر بنگاه ها و اصناف مختلف وارد عرصه اقتصاد دیجیتال نشوند، همان اتفاقی که برای برخی کسب و کارها مانند آژانس های تاکسی و مسافرتی و هتلینگ، صنعت بانکداری، بیمه و مخابرات افتاد برای آنها نیز می افتد، تصریح کرد: دیجیتالی شدن به سراغ همه کسب و کارها می آید بنابراین اصناف و بنگاه ها باید با این تغییرات همراه شوند و قبل از اینکه فرصت را از دست بدهند خود را آماده کنند.

سراییان با تاکید بر ضرورت آگاهی رسانی و اطلاع رسانی در این زمینه توسط نهادهای مختلف دولتی و مردم نهاد، گفت: تنها عامل ورود به این عرصه در مراحل نخست این است که مدیران ارشد سازمان‌ها و کسب و کارها نسبت به آن اعتقاد پیدا کرده و برای اجرای آن اراده و جدیت داشته باشند و اگر اینگونه نباشد کسب و کار آنها به طور جدی در معرض نابودی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد باید مدیران شرکت ها و بنگاه ها، تحول دیجیتال را به عنوان یکی از اولویت های اساسی مد نظر بگیرند و با قدم های کوچک اما مطمئن و محکم در این زمینه گام بردارند.

سراییان عواملی مانند فرهنگ‌سازی، نیروی انسانی و جدیت و اراده مدیریت را برای پیشبرد تحول دیجیتال ضروری خواند و تاکید کرد: لازم است این موضوع بطور مستمر توسط مسوولان و مدیران بخش های دولتی و خصوصی پیگیری شود و حالت شعاری نداشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت: تحول دیجیتال به این معنی است که کل یک کسب و کار متحول شود و فقط بحث استفاده از یک درگاه اطلاع رسانی نیست بلکه شامل تغییرات بنیادی و اساسی در فرایندهای انجام کار، تولید و تولید درآمد است.

وی با اشاره به اینکه مدیران باید با آموزش و آگاهی رسانی با ابعاد تحول دیجیتال آشنا شوند، افزود: این موضوع ابعاد بسیار گسترده و زمان بر دارد که شرط اول تحقق آن، خواست و اراده خود مدیر مجموعه است و نهادهای مختلف می توانند در این زمینه تسهیلگری کنند، آموزش دهند، نمونه های موفق را معرفی کرده و دستاوردهای موفق و همچنین طرح های ناموفق را به اشتراگ بگذارند.

سراییان، آگاهی بخشی، آموزش، ترویج، حفاظت و امنیت داده ها، ایجاد چارچوب های حقوقی و ایجاد مشوق های مالی را از وظایف و راهبردهای دولت در این زمینه عنوان کرد.

برچسب‌ها ارتباطات و فناوری اطلاعات بهبود کسب و کار اصفهان دیجیتال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات بهبود کسب و کار اصفهان ارتباطات و فناوری اطلاعات بهبود کسب و کار اصفهان دیجیتال تحول دیجیتال کسب و کارها فناوری ها کسب و کار بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان طبس گفت: امروزه با توجه به ظهور فناوری‌های دیجیتال، بسیاری از کسب وکار‌های کوچک و متوسط و کسب و کار‌های دانش بنیان به ضرورت دیجیتالی سازی کسب و کارشان پی برده اند و در همین راستا برگزاری دوره دیجیتال مارکتینگ از برنامه‌ها و اولیت‌های توسعه پایدار در روستای تاریخی اصفهک بوده است.

عرب افزود: برگزاری دوره‌های دیجیتال مارکتینگ در اصفهک در نهایت منجر به این شد تا تعدادی از جوانان و علاقمندان این روستا با همکاری مرکز رشد و فناوری اقدام به راه اندازی آنلاین شاپ یا فروشگاه مجازی با برند واچی https://vachi.ir/ کنند که با استقبال خوبی نیز مواجه شده است.

وی گفت: فعالیت‌های انجام شده در زمینه گردشگری در روستای اصفهک سازگاری کامل با اهداف و برنامه‌های زیست محیطی دارد و فعالان گردشگری و صنایع دستی و مردم روستا بر این موضوع تاکید دارند و اقامتگاه‌های بوم گردی کاملا در این مسیر قدم بر می‌دارند و تولید زباله کم، بازیافت زباله و استفاده از موادی که تجدیدپذیر هستند و آسیب کمی به محیط زیست می‌زنند از اولویت‌ها و برنامه بوم گردی‌ها در اصفهک است.

 برند واچی نیز محصولاتش را به صورت کاملا سازگار با محیط زیس و با بهره گیری از سنت‌های قدیمی بسته بندی می کند.

دیگر خبرها

  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را در کشور دارد
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • اجتماع یکصد هزار نفری فناوران کشور در بزرگترین رویداد نوآوری کشور
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند