Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:19:11 GMT

نماز جماعت ظهر عاشورا در قم اقامه می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۱۱۲۹

نماز جماعت ظهر عاشورا در قم اقامه می‌شود

حجت‌الاسلام علی عرب‌پور روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان، طی سخنانی افزود: مقدمات اولیه برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و سایر محافل برپایی عزای حسینی انجام و این نماز باشکوه از طریق چند شبکه سیمای ملی پوشش داده خواهد شد.

مدیر ستاد اقامه نماز قم ادامه داد: در هسته مرکزی شهر قم برای اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا و تاسوعا با برخی مشکلات زیرساختی مانند آب بهداشتی جهت وضو گرفتن روبه‌رو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: باکمال تاسف باید گفت که اقامه نماز جماعت در ادارات و دستگاه‌های دولتی مطلوب نیست و اقامه نماز جماعت با حضور معدود کارکنان برپا می‌شود.

رییس ستاد اقامه نماز استان قم یادآور شد: در سطح ادارات و دستگاه‌های اجرایی قم اثر چندانی از تبلیغات محیطی جهت اقامه فریضه نماز مشاهده نمی‌شود.

عرب پور با اشاره به برگزاری جشنواره فجر تا فجر، عنوان کرد: در قالب این جشنواره کارکردهای نماز در جامعه معرفی و آثار فاخر تولید و از افراد تأثیرگذار در امر اقامه نماز قدردانی خواهد شد.

فعالیت ۱۱۰ تشکل امربه‌معروف و نهی از منکر در قم

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم نیز در ادامه بیان کرد: قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر از سال ۹۴ تشکیل‌شده و بر مبنای این قانون ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در کشورهای مختلف شکل‌گرفته است.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی ادامه داد: سال گذشته رتبه استان قم در بین ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر بیست و چهارم بود که اصلا رضایت‌بخش و قابل‌قبول نیست.

وی افزود: تا پایان سالجاری تلاش می‌شود رتبه و عملکرد قم در بین ستادهای امربه‌معروف و ونهی از منکر جز استان‌های تک‌رقمی باشد و از وضعیت کنونی خارج شود.

گرجی گفت: از ابتدای سال جاری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر از رتبه بیست و چهارم کشور با شش پله صعود در رتبه هجدهم قرارگرفته است.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم بیان داشت: در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر در حال شکل‌گیری است و برخی احکام آن نیز برای ائمه جمعه و دبیران ستاد صادرشده است.

وی افزود: طبق ماده ۵ قانون حمایت از آمران معروف و ناهیان منکر شورای امربه‌معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بازوی اجرایی این ستاد در بهتر انجام شدن وظایف شورای امربه‌معروف و نهی از منکر است.

گرجی بابیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۶۰ تشکل امربه‌معروف و نهی از منکر در سطح استان قم فعال است، گفت: هزینه‌های شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر باید از طریق منابع دستگاه‌های اجرایی تامین شود.

معاون استاندار قم: پیش‌بینی رشد ۳.۵ بهره‌وری در قم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم نیز ادامه این جلسه، گفت: ۳.۵ درصد از رشد ۸ درصدی سال جاری استان قم در حوزه بهره‌وری پیش‌بینی‌شده و لازم است دستگاه‌های اجرایی برنامه مدونی در این حوزه پیش‌بینی و اجرا کنند.

سید مهدی قریشی، خاطرنشان کرد:  با ابتکار استاندار قم، هیات های اندیشه‌ورز در دستگاه‌های اجرایی راه‌اندازی شده و مدیران اجرایی باید همکاری و تعامل کاملی با این هیات ها داشته باشند.

وی ادامه داد: معرفی دو کار ویژه تا پایان سال، افزایش بهره‌وری و اصلاح فرآیندها مهم‌ترین کارکرد هدف اصلی هیات های اندیشه‌ورز استان پیش‌بینی‌شده است.

قریشی تصریح کرد: وی بیان داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان قم لیست پروژه‌های آماده بهره‌برداری خود به مناسبت هفته دولت را سریعاً در اختیار استانداری قرار دهند./

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر تاسوعای حسینی عاشورای حسینی قم سید مهدی قریشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر تاسوعای حسینی عاشورای حسینی امر به معروف و نهی از منکر تاسوعای حسینی عاشورای حسینی قم سید مهدی قریشی امربه معروف و نهی از منکر دستگاه های اجرایی اقامه نماز پیش بینی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود

استاندار مازندران گفت: بیش از ۲۰ میلیون گردشگر هر سال وارد مازندران می‌شوند، بنابراین توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و ضروری است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در نشست با دبیران ستاد اقامه نماز مازندران بر لزوم اقامه نماز جماعت اول وقت در دستگاه‌های اجرایی مازندران تاکید کرد و گفت: افرادی که دچار ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شوند با فرهنگ و اقامه نماز بیگانه هستند و بخش عمده آسیب‌های اجتماعی ناشی از سبک شماری نماز است.

وی به ورود بیش از 20 میلیون گردشگر به مازندران اشاره کرد و یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های مساجد بین راهی اهمیت دارد و تقویت در این زمینه ضروری است. 

استاندار مازندران تصریح کرد: نشست شورای اقامه نماز جزو برنامه‌های اولویت‌دار استان است و لازم است این نشست‌ها در شهرستان‌ها به صورت منظم برگزار شود.

همه دستگاه‌ها پای کار بیایند

دبیر شورای اقامه نماز مازندران هم با بیان اینکه باید مصوبات شورای اقامه نماز در دوره‌های گذشته از سوی مسئولان اجرایی شود، تاکید کرد: نیاز داریم تا همه دستگاه و نهاد‌ها در اجرای مصوبات شورای اقامه نماز پای کار باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی تاکید کرد: اماکن و مساجد بین‌راهی باید برای اقامه نماز برای جانبازان و معلولان مناسب‌سازی شود.

وی با بیان اینکه هر ساله با جمعیت شناور روبه‌رو هستیم، افزود: مازندران قطب گردشگری بوده، اما متاسفانه بیشتر مساجد بین‌راهی در هنگام نماز صبح بسته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • خسارت جبران ناپذیر در کم توجهی به امر نماز
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود