Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@17:45:33 GMT

حمایت وزارت صمت از صنعت دارو

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۱۴۴۸

حمایت وزارت صمت از صنعت دارو

جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین نمایشگاه بین المللی فارمکس ۲۰۲۲ با حضور نخبگان داروسازی کشور در راستای اثربخش‌تر نمودن این رویداد مهم کشور صبح امروز در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار گردید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، در این جلسه علیرضا شه پرست مدیر کل صنایع غذا و داروی وزارت صمت عنوان کرد: وزارت صمت اعتقاد دارد صنعت داروسازی در ایران صنعت استراتژیک و حیاتی است و به خصوص تولید مواد اولیه دارویی مزیت رقابتی در قیاس با صنایع دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد از مواد اولیه دارویی در کشور تولید میشود و همین میزان خودکفایی کمک بسیار ارزنده‌ای به صنعت داروسازی ایران کرده است و باعث شده است مردم در مورد تامین دارو‌های خود علی رغم تحریم‌ها و شرایط نا مساعد اقتصادی دچار زحمت نشوند و ما تمام قد از صنعت دارو حمایت خواهیم کرد تا این مرز خودکفایی یک درصد هم کم نشود. امیدوارم این روند همچنان ادامه داشته باشد و ما شاهد پیشرفت‌ها و موفقیت‌های بیشتری در تولید مواد اولیه دارویی در کشور باشیم.
در ادامه شه پرست به رویداد بین‌المللی فارمکس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این نمایشگاه می‌تواند باعث هم افزایی صنایع فعال در صنعت داروسازی ایران شود و بیش از اینکه صرفا یک گردهمایی صرف میان فعالان صنعت باشد، فرصتی برای بازگشایی مسیر‌های صادراتی خواهد بود. ما باید نگاه صادراتی را در این صنعت فعال نماییم و حضور در بازار‌های بین‌المللی را جزء اهداف خود قرار دهیم. هر چند تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر باعث ایجاد موانع بسیار زیادی در مسیر توسعه صادرات شده است، اما اگر نگاهمان و تمام تلاش‌ها و حمایت‌ها در این جهت باشد مسلما خواهیم توانست بخشی از موانع را مرتفع نماییم.
به گفته مدیر دفتر صنایع غذا و داروی وزارت صمت کارگاه‌های آموزشی نقش موثری در افزایش توانمندی‌های صنعتگران و دانشجویان و پژوهشگران خواهد داشت و با توجه به موضوع کارگاه‌ها این خوشبینی وجود دارد که متناسب با نیاز‌های صنعت این رویداد‌های آموزشی برگزار شده‌اند و تمامی سلایق و جوانب این حوزه را پوشش می‌دهد.
فارمکس cphi غرب آسیاست
شه پرست در انتهای صحبت‌های خود این نکته را خاطرنشان کرد که نبایستی به نمایشگاه فارمکس صرفا به عنوان فرصتی برای ارائه توانمندی‌های نگاه کرد بلکه بایستی تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای هر چه بهتر این رویداد دارویی در جهت جریان سازی در صنعت باشد، این رویدا در حقیقت CPHI غرب آسیاست.
ما در وزارت صمت هر چه در توان داریم برای حمایت و رفع موانع تولید مواد اولیه دارویی در داخل کشور انجام خواهیم داد و امیدواریم تمامی مدیران و دانشمندان این حوزه با توان هرچه بیشتر به مسیر خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت صمت دارو صنعت مواد اولیه دارویی وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛استاندار لرستان در بازدید از مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد گفت:کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد ظرفیت سرمایه گذاری کلان در حوزه کاشت و عصاره‌گیری گیاهان دارویی را دارد.
ابوطالب شفقت افزود:مجموعه کشت و صنعت فجر صفای خرم آباد علاوه بر کشت گیاهان دارویی و فعالیت های دامی، گردشگری مدرن را دنبال می کنند که می تواند در سطح ملی و بین المللی پذیرای میهمانان مختلف باشد.
 استاندار لرستان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از فجر صفا را اقدام مثبتی برای اشاعه فرهنگ « ما می توانیم » دانست و گفت:سرمایه گذار این مجموعه همه اقدامات را با صبر و حوصله و انجام کارهای پژوهشی پیش برده و همه کارها از جمله واحد هیدروپونیک و درختچه های کشت بافت را ایرانی کرده است.
وی انجام کار پژوهشی و تولید محصولات کاملا ایرانی را از مزیت های این مجموعه برشمرد وافزود:نژاد دامی که وارد مجموعه شده بود، تغییر یافته و ایرانی شده است.
استاندار لرستان با تأکید بر ایجاد زنجیره ی ارزش دام و تولید پوست و پشم در کشت و صنعت خرم آباد گفت: با توجه به سطح اراضی این مجموعه،چنانچه گیاهان دارویی کشت و عصاره گیری شود مردم نیز می توانند در هر جای استان نسبت به کاشت و فروش گیاهان دارویی به کشت و صنعت اقدام کنند که درآمد این امر از تولید برخی محصولات رایج کشاورزی هم بیشتر است.
شفقت افزود:بیش از ۵۰ نقطه ی استانظرفیت کشت و توسعه گیاهان دارویی را دارد که جهاد کشاورزی باید در این  زمینه به صورت جدی اقدام کند.



دیگر خبرها

  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • جزئیاتی درباره دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • آخرین جزییات از دوره جدید کالابرگ
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور