Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، «شهریار حیدری» روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو در سرپل ذهاب، افزود: سد هواسان در دل سامانه گرمسیری قرار دارد که سال ۹۶ با حضور وزیر نیروی وقت کلنگ‌زنی شد و قرار شد سال ۹۹ به بهره برداری برسد که اکنون در سال ۱۴۰۱ هستیم و ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: افراد زیادی در ارتباط با این سد به صورت شبانه‌روزی زحمت کشیده اند ولی کار به مرحله اجرا نرسیده که از طریق سه بانک عامل سپه، ملی و کشاورزی ۳۹۰ میلیارد تومان برای آن تخصیص یافته که هم اکنون گرفتاری های اداری دارد و انتظار داریم با حضور معاون وزیر نیرو در جلسه ای که قرار است در تهران برگزار شود این مشکل تزریق اعتبار رفع شود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه اضافه کرد: اگر این پروژه عملیاتی شود هفت هزار و ۲۰۰ هکتار از بهترین زمین های منطقه غرب و سرقلعه در این شهرستان تامین آب می شود که با اشتغالزایی یک نفر در هر ۲ هکتار می توان شاهد اشتغال قابل توجهی از مردم در بخش کشاورزی باشیم.

سامانه گرمسیری بزرگترین طرح عمرانی کشور با ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست اجراست و آب رودخانه سیروان را از طریق تونل نوسود از منطقه ازگله خارج و زمین‌های منطقه را تا دهلران و مهران در استان ایلام آبیاری می‌کند.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز همچنین معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو  در منطقه سرپل ذهاب از وضعیت آب و برق منطقه و پروژه‌های مهم و موثر که برای مردمان این منطقه ضرورت دارد بازدید کرد و تاکیدات لازم را در رابطه با حل مشکلات موجود و پیگیر های تلفنی را در حین بازدید با مقامات در مرکز در رابطه با تسریع  در رفع مسایل انجام داد.

وی اضافه کرد: همچنین برای حل مشکل زیرساخت مربوط به فاضلاب چهار روستای الحاقی سرپل ذهاب به شهر که از زیرساخت فاضلاب برخوردار نیستند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که  قرار شد معاون وزیر نیرو در جلسه ای در تهران که قرار است برگزار شود بخشی از منابع مالی را تامین و بخشی  نیز از محل اعتبارات استانی اختصاص یابد.

حیدری گفت:در رابطه با باتلاقی شدن بخشی از زمین های مردم دشت ذهاب از توابع شهرستان سرپل ذهاب نیز قرار است مطالعاتی صورت گیرد تا این مشکل مرتفع شود و مساله دیگر آب شرب مناطق روستاهای دشت ذهاب است که با وجود منابع عظیم آبی مردم مشکل دارند و امید است با سفر امروز معاون وزیر این مکشکلات مرتفع شود.

 سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب مجلس شورای اسلامی گیلانغرب قصرشیرین وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب مجلس شورای اسلامی گیلانغرب سرپل ذهاب مجلس شورای اسلامی گیلانغرب قصرشیرین وزارت نیرو وزیر نیرو سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بارندگی آب، برق و راه برخی از روستاهای بخش شنبه و طسوج مسدود کرد
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • زنجیره تولید پتروشیمی‌ها باید تکمیل شود
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال