Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت خارجه طالبان در واکنش به افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و پکن در پی سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان اعلام کرد از تمام کشورها می‌خواهد تا از تصمیماتی که نقض حاکمیت ملی سایر کشورها تلقی می‌شود و زمینه اقدامات تحریک‌آمیز را فراهم می‌کند، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه دولت موقت طالبان گفت که روابط بین جمهوری خلق چین و آمریکا بر امنیت، ثبات و رفاه منطقه تاثیر دارد.

وی در ادامه افزود: «ما از همه کشورها می‌خواهیم تا از تصمیماتی که نقض حاکمیت ملی کشورها تلقی می‌شود و زمینه اقدامات تحریک‌آمیز را فراهم می‌کند، خودداری کنند».

سخنگوی وزارت خارجه طالبان بر سیاست اصولی چین واحد تاکید کرد و گفت: «طالبان بر سیاست اصولی چین واحد تاکید می‌کند و می‌خواهد که تنش‌های آمریکا و چین از طریق راه‌های مناسب حل‌ شود تا آن‌ها بتوانند به طور مشترک برای صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای و بین‌المللی کار کنند».

این در حالی است، که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، یکی از بلندپایه ترین مقامات آمریکایی طی ۲۵ سال اخیر به تایوان سفر و با رئیس جمهور و نمایندگان پارلمان تایوان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر در حالی انجام شد که مقامات چین هشدارهای تندی درباره عواقب آن به آمریکایی‌ها داده بودند. گفته می‌شود، که هم‌زمان با حضور پلوسی در تایوان، چندین فروند جنگنده چینی در تنگه تایوان نیز به پرواز در آمده بود.

پکن ضمن «اشتباه» خواندن سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اعلام کرد که واشنگتن تاوان این «اشتباه» را خواهد پرداخت.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: حل معضل چین و آمریکا از راه گفتگو طالبان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • اعتراض دانشجویان آکسفورد به سفر پلوسی
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • تایوان: ۲۲ هواپیمای چینی حریم ما را نقض کردند