Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@13:52:12 GMT

روسیه دیپلمات نروژی را اخراج کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۱۹۷۲

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به سفیر نروژ در این کشور اطلاع داده شده دیپلماتی که به روس‌ها اهانت کرده باید خاک روسیه را ترک کند. ناطقان: به نقل از راشاتودی، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد مسکو به علت رفتار نامناسب و غیرقابل‌پذیرش کارمند سرکنسولگری نروژ، «رونا ریسالند»، سفیر نروژ در روسیه را احضار و به او اطلاع داده است که این دیپلمات باید خاک روسیه را ترک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد گرچه نروژ بعد از اظهارات توهین‌آمیز این دیپلمات عذرخواهی کرد، او دیگر نباید در خاک روسیه باشد.

چهار روز پیش، فیلمی از «الیزابت الینگسن»، کارمند سرکنسولگری نروژ در فضای مجازی روسیه منتشر شد که نشان می‌داد او در حال دعوا و مشاجره با کارمندان هتلی در شهر «مورمانسک» روسیه، می‌گوید «از مردم روسیه متنفرم».

روابط روسیه و نروژ پس از عملیات نظامی روسیه در اوکراین دچار تنش شده است. پیش از این و در اواخر ماه آوریل، دولت نروژ در همسویی با تحریم‌های غرب علیه روسیه، محدودیت‌هایی در خصوص حمل و نقل جاده‌ای کالاهای روسی اعمال کرد.

بنا به اعلام وزارت خارجه روسیه، کالاهایی که تحت محدودیت‌های جمل و نقلی از سوی نروژ قرار دارند شامل مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، مصالح ساختمانی و قطعات یدکی وسایل نقلیه می‌شوند. منبع: مهر برچسب ها: روسیه ، دیپلمات نروژی ، اخراج

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه دیپلمات نروژی اخراج وزارت خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۱۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

نشست مطبوعاتی ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران-اکسپو ۲۰۲۴ برگزار و سخنگوی وزارت امور خارجه پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077016 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • شکایت کارکنان گوگل از اخراج غیرقانونی به‌دلیل اعتراض به همکاری با رژیم صهیونیستی
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • دیپلمات صهیونیست: دنیا تغییر کرده است/ باید مشخص کنیم در کدام سمت هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا