Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@03:03:56 GMT

اقدامات تشویقی در ازدواج زنان مطلقه فراهم شود

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۲۳۰۲

اقدامات تشویقی در ازدواج زنان مطلقه فراهم شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر با اشاره به اطلاع‌رسانی در اقدامات تشویقی دولت در ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها گفت: باید اقدامات تشویقی در ازدواج زنان مطلقه فراهم شود.

احمد محمدی‌زاده در نشست ستاد جوانی جمعیت استان بوشهر با تسلیت ایام شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام و ۷۲ تن از شهدای دشت کربلا اظهار کرد: قیام عاشورا و امام حسین علیه‌السلام چراغ هدایت و کشتی نجات جوامع است و امروز جهان بشریت بیش از هر زمان دیگر به فرهنگ عاشورا و حرکت امام حسین علیه‌السلام نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی کمک کرده که نهضت عاشورا در قالب اربعین حسینی تجلی یابد افزود: اربعین حسینی تمام جوامع بشری را تحت تأثیر قرار داده و اربعین حسینی یک حرکت اختصاصی یک کشور و یک سرزمین نیست بلکه متعلق به تمام جهان و تمام جوامع را در برگرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه در حرکت اربعین حسینی انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی داشته است تصریح کرد: شهدای گرانقدر نقش مهمی در شکل‌گیری این حرکت الهی، اربعین حسینی داشته‌اند.

محمدی‌زاده یکی از مهمترین محورهای مهم رشد جمعیت را توجه به ازدواج جوانان و پیشگیری از طلاق دانست و بیان کرد: توسعه ازدواج و پیشگیری از طلاق محور مهم فرزندآوری است که باید همه دستگاه‌ها و دست‌اندرکاران برای تحقق این مهم کمک کنند.

وی توجه به آموزش و پژوهش در عرصه فرزندآوری در عرصه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را مورد تأکید  قرار داد و  تصریح کرد: در فرهنگ دینی موضوع ازدواج و فرزندآوری تأکیدات فراوانی شده است که این مهم باید فرهنگ‌سازی شود.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه در فرهنگ سنتی استان بوشهر در گذشته طلاق مورد نکوهش قرار می‌گرفت گفت: باید در ترویج این فرهنگ و فرزندآوری تلاش شود و راهکارهای لازم فرهنگی تدوین و عملیاتی شود.

محمدی‌زاده باتأکید بر توجه به اطلاع‌رسانی صدا و سیما در حمایت از ازدواج و فرزندآوری افزود: این مهم باید از طریق فضای مجازی در اولویت قرار داده شود.

وی تقویت زیرساخت‌های درمان ناباروری و نازایی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: تجهیزات و امکانات بخش زنان و زایمان بیمارستان‌های استان بوشهر باید تقویت شود و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تسریع در تحقق این مهم حمایت‌های لازم در تخصیص اعتبارات انجام دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به اطلاع‌رسانی در اقدامات تشویقی دولت در ازدواج جوانان و فرزندآوری خانواده‌ها افزود: باید اقدامات تشویقی در ازدواج زنان مطلقه فراهم شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدی‌زاده با قدردانی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به زوج‌های جوان و فرزندآوری خانواده‌ها تصریح کرد: در حل مشکلات ناباروری از طب سنتی نیز استفاده شود و این مهم مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زنان استاندار بوشهر اقدامات تشویقی اربعین حسینی محمدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • دغدغه رهبر انقلاب پیرامون فرزندآوری و ازدواج مجرّدان
  • پرداخت ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • بانک تجارت در فروردین ۱۴۰۳ جمعا ۱۶۹۸ فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد
  • بانک تجارت در فروردین 1403 جمعا 1698 فقره وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت کرد