Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملوان ۶۲ ساله فرانسوی پس از آنکه قایقش در آب‌های اقیانوس اطلس واژگون شد، با استفاده از هوای باقیمانده در داخل قایق به مدت ۱۶ ساعت زنده ماند تا نیروهای امداد بتوانند جانش را نجات دهند.

به گزارش یورونیوز، این ملوان که با قایق ۱۲ متری خود از لیسبون، پایتخت پرتغال به راه افتاده بود روز دوشنبه ساعت ۲۰ و ۲۳ دقیقه به وقت محلی درخواست کمک اضطراری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نیروهای گارد ساحلی اسپانیا اگرچه موفق شدند قایق واژگون شده را پیدا کنند اما به علت مواج بودن دریا مجبور شدند برای نجات این ملوان تا صبح روز بعد صبر کنند.

این ملوان فرانسوی در ۲۲.۵ کیلومتری از جزایر سیسارگاس در نزدیکی منطقه شمال غربی گالیسیا اسپانیا درخواست کمک کرده بود.

یک کشتی نجات حامل ۵ غواص و همچنین ۳ هلیکوپتر در پی دریافت پیام درخواست کمک، برای یافتن و نجات این فرد که هنوز نامش اعلام نشده است، به جستجو پرداختند.

یکی از غواص‌ها پس از یافتن قایق واژگون شده برای اطمینان از زنده بودن سرنشین آن به روی بدنه قایق ضربه زد و مرد فرانسوی هم از داخل آن پاسخ داد.

اعضای تیم نجات به علت مواج بودن دریا و غروب خورشید، بالن‌های شناوری را به قایق واژگون شده متصل کردند تا از غرق شدن آن جلوگیری کنند و برای نجات سرنشین قایق تا صبح منتظر ماندند.

روز بعد، ۲ غواص به زیر قایق رفتند تا به ملوان کمک کنند. در این زمان آن‌ها متوجه شدند که او لباس غواصی به تن دارد و تا زانو در آب فرو رفته است.

ویسنته کوبلو، یکی از اعضای تیم عملیات ویژه گارد ساحلی اسپانیا گفت که ملوان قایق برای نجات پیدا کردن «به ابتکار خودش» به زیر قایق واژگون شده رفته بود.

این مرد فرانسوی پس از نجات پیدا کردن برای معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شد.

انجمن ایمنی و نجات دریایی اسپانیا پس از پایان عملیات نجات ملوان فرانسوی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «هر جانی که نجات داده شود، بزرگ‌ترین پاداش ما است.»

منبع: فرارو

کلیدواژه: اقیانوس واژگونی قایق قایق واژگون شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،  غلامعلی فخاری از نجات جان ۴ کوهنورد گمشده در مسیر صعود به قله دماوند توسط نیرو‌های عملیاتی هلال‌احمر مازندران خبر داد.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت: ساعت ۲۰ جمعه ۱۴ اردیبهشت، گزارش مفقودی ۴ کوهنورد در ارتفاعات قله دماوند از طریق تماس تلفنی به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال‌احمر مازندران (EOC) اعلام شد.

غلامعلی فخاری افزود: به علت شرایط جوی نامناسب، گروه از مسیر خارج شده و در ساعت ۲۰:۰۵ با مرکز EOC مازندران ارتباط تلفنی برقرار کردند، که مرکز EOC مازندران پس از راهنمایی لازم و ارائه نقطه GPS بارگاه سوم به اعضاء گروه، آنهارا بصورت تلفنی جهت رساندن به منطقه امن راهنمایی نمودند؛ که پس از گذشت ساعاتی با توجه به عدم ارتباط گروه با مرکز EOC مازندران و پایگاه رینه، یک تیم ۳ نفره کوهستان از پایگاه رینه با تجهیزات کامل کوهنوردی به همراه یک گروه کوهنوردی داوطلب مردمی (استان البرز) جهت جستجو در ساعت ۰۵:۰۰صبح تاریخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ برای جستجو میدانی به منطقه اعزام گردیدند.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران گفت؛ پس از جستجو تیم کوهستان پایگاه رینه در ضلع غربی و گروه کوهنوردی داوطلب در ضلع جنوبی در ساعات اولیه صبح نتیجه‌ای حاصل نشد، که در ساعت ۱۰:۰۰ صبح، تیم کوهنوردی داوطلب مردمی اعلام نمودند که ۲ نفر از افراد مفقودی را در قرارگاه مشاهده نمودند که به گفته اعضای تیم گمشده، یک نفر از اعضای تیم جهت صعود به قله عظیمت کرده و از سمت ناندل قصد فرود دارد و همچنین نفر چهارم به بارگاه سوم عظیمت نموده تا تجهیزات جامانده گروه را به سمت پایین انتقال دهد.

فخاری افزود: در ساعت ۰۹:۰۰صبح جهت جستجو هوایی افراد گمشده، مرکز EOC مازندران از اورژانس درخواست بالگرد نموده که بعلت شرایط نامناسب جوی درخواست فوق مورد موافقت قرار نگرفت.

دیگر خبرها

  • نجات ۴ کوهنورد گمشده در قله دماوند
  • نجات جان کوهنوردان گمشده در قله دماوند
  • نجات جان ۴ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات قله دماوند
  • (ویدئو) نجات مرد سیل‌زده که ۵ روز بالای درخت بود
  • (ویدئو) نجات ۱۶ توله خرس سیاه در خطر انقراض از استخراج کیسه صفرا
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش
  • واژگونی کامیونت در بزرگراه آزادگان
  • (ویدئو) نجات و آزادسازی یک پرنده توسط یک هوادار فوتبال
  • (ویدئو) ماجرای نجات یک پرنده هما در پنجشیر افغانستان
  • ساعت پخش زنده بازی استقلال خوزستان و ملوان‌ از تلوزیون + شبکه ورزش و پخش آنلاین