Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته سفارت ایران در کویت،در توئیتی با تاکید بر اینکه پیوند میان دو ملت ایران و کویت ناگسستنی است، اعلام کرد: :ایران در راه آزادسازی کویت از اشغالگیری رژیم صدام "11 "شهید تقدیم کرد و تنها کشور غیر عربی است که این همه شهید داده است و این پیوند ناگسستنی دو ملت همسایه و مسلمان را نشان می دهد.

 به گزارش پس از انتشار این توئیت ممکن است که برای برخی از مخاطبان و شهروندان ایرانی این سوال پیش آمد که ماجرای شهید شدن 11 شهروند ایرانی در این جنگ چیست و یا این که  آیا ایران برای آزادسازی کویت از اشغالگیر رژیم صدام نیروی نظامی به این کشور ارسال کرده است که در این جنگ به شهادت رسیده اند؟ 

بررسی های خبرنگار ایران اکونومیست بیانگر این موضوع است که منظور سفارت ایران از 11 نفر مورد اشاره شهروندان ایرانی ساکن در کویت هستند که در آن مقطع زمانی در پی این جنگ به شهادت رسیدند و این افراد در مشاغل مختلف در کویت مشغول به فعالیت بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمار به شهادت رسیدن 11 شهروند ایرانی در این جنگ از سوی کویت به صورت رسمی اعلام شده و ایران بعد از عربستان و امارات سومین کشوری است که شهروندانش در این جنگ به شهادت رسیده اند و بنیاد شهید کویت و دیوان امیری این کشور به صورت رسمی این موضوع را اعلام کرده است که در دو تصویر زیر قابل مشاهده است .

 

  این آمار یاد آور این موضوع است که دو ملت ایران و عراق زخم خورده از اشغالگری رژیم بعثی صدام هستند و خون شهروندان ایران و کویتی برای ازاد سازی کویت از اشغالگری صدام بر زمین ریخته شده است و این یکی از عوامل مهم پیوند دو ملت ایران و کویت است .


 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: کویت ، ایران و کویت ، اشغال کویت توسط عراق ، صدام ، سفارت ایران در کویت ، روابط ایران و کویت

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کویت ایران و کویت صدام سفارت ایران در کویت روابط ایران و کویت ایران و کویت دو ملت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی

۸ اردیبهشت مصادف است با سالروز شهادت خلبان شهید علی‌اکبر شیرودی؛ خلبان نامداری که رکورددار بیشترین ساعت پرواز جنگی با بالگرد در جهان است.

به گزارش ایسنا، قسمتی از مستند «در لباس سربازی» درباره ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه این شهید را که در فضای مجازی دست ببه دست می‌شود، ببینید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تیم هاکی روی یخ جوانان ایران از سد مالزی گذشت
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • ماجرای حضور آیت‌الله خامنه‌ای در خانه شهید شیرودی
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس؛ ازدواج با دختر ایرانی
  • گرامیداشت شهید جاویدالاثر احمد قلی قائدی در بن
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • هاکی روی یخ قهرمانی جوانان آسیا؛ پیروزی ایران مقابل کویت
  • پیروزی جوانان هاکی روی یخ ایران در قهرمانی آسیا