Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های مردم نهاد که با حضور میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و در سالن شهید سلیمانی برگزار شد، طرح توسعه چهار انبیاء و قرار دادن ردیف بودجه برای این طرح را به عنوان یکی از طرح‌های اساسی در دیپلماسی جهان اسلام و بین مکاتب الهی و کشورهای منطقه و سایر کشورهای دنیا ضروری دانست و اظهار کرد: طرح توسعه آستانه امامزاده حسین علیه السلام فرزند بلافصل امام رضا علیه‌السلام ضروری است در حالی که ساکنین اصلی محله دباغان که بیشترین شهدا را دادند به دلیل تملک ناقص، سوءمدیریت‌ها، نبود بودجه و بسته شدن دست شهرداری مجبور شده‌اند این محله را ترک کنند و اتباع دیگر در این محله سکنی گزینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در منطقه بلاغی، گرد محله آن موجود است که با حفظ آثار محله می‌شود طرح توسعه را انجام داد،مگر می‌توان ترافیک شهر را لاینحل گذاشت و نیم تا یک ساعت در ترافیک ماند و برای آن راه حلی نیافت؛ می‌توان با وجود نخبگان مهندسی و صنایع دستی با بازآفرینی مناسب و مهندسی مدرن، ساختار ترافیک را حل کرد احیای بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری را می‌توان داشت و موضوع را برای مردم و معیشت مردم اقتصادی کنیم.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی درب کوشک را درب و ورودی شمال شهر قزوین دانست و ادامه داد: در میدان میرعماد کنار مجسمه زیبا این محله قرار بود طرح توسعه اجرا شود .قرار بود اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  زمین معوض بدهد و مغازه‌ها را تملک کند و طرح گردشگری را آماده کند که عملا ناموفق بوده است که در جلسات مختلف به استاندار قزوین، معاون عمرانی، مدیر کل میراث فرهنگی و شهردار این موضوع را بارها تذکر داده‌ام و درخواست کرده‌ام این غول بتنی ساخته نشود که بعدا برای ثبت جهانی و طرح گردشگری با مشکل مواجه شود.

محمدبیگی اضافه کرد: سه هفته پیش قرار بود سوال از وزیر میراث فرهنگی داشته باشم که به دلیل حضور در قزوین صبر کردم تا به استان تشریف بیاورند و موضوع مذکور را طرح کنم. اگر در این زمینه تخلفی صورت گرفته دادستان استان باید وارد عمل شود و یا دستور لازم برای تخریب بنای بتنی در درب کوشک صادر شود.

وی خاطرنشان کرد: آب گرم‌های موجود در استان قزوین از آب گرم‌های معدنی، درمانی و دما و نوع آب پیشرفته‌تر از سرعین است که مورد توجه واقع نشده گرچه طرح‌هایی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی استان قزوین قرار دارد و آماده شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: سه قلعه مهم در استان قزوین از جمله لمبسر، سمیرم طارم و حسن صباح وجود دارد که به جز یک قلعه که مدیریت می‌شود، مابقی قلعه‌ها رها شده و در حال تخریب است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریاچه اوان دو ماه است به دلیل اختلاف پیمانکار با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مشکلات سیاسی و جناح بازی و گروه بازی مسدود و پلمب است، افزود: مسافران در این دریاچه برای ساکنین محلی مزاحمت ایجاد می‌کنند و از مسافرانی که از استان‌های جنوبی به این دریاچه می‌آیند استقبال گرمی نمی‌شود که لازم است به وضعیت این دریاچه رسیدگی و تکلیفش مشخص شود.

 محمدبیگی ادامه داد: در خصوص بازارچه‌های مختلف شهری، روستایی، محلات صنعتی و بزرگراه تهران و قزوین قول‌هایی داده شده اما عملیاتی نشده این در حالی است که برای حمایت از صنایع روستایی ومشاغل خرد مالکی بودجه هنگفتی در مجلس مصوب شده اما در استان قزوین خبری از این اختصاص این بودجه نیست.

وی اختصاص سهمیه آب به باغستان به طور آبخوان‌داری و آبخیزداری به همراه مسائل مهندسی جدید آب و تصویب ردیف بودجه برای باغستان را ضروری ذکر و خاطرنشان کرد: باغستان در پازل تولید باید برای مردم مسائل اقتصادی، معیشتی، رفاه، آسایش و تفریح به دنبال داشته باشد و راهکارها و امنیت هم ایجاد شود.

ایجاد بوستان در کنار گذر بزرگراه امام رضا علیه السلام

محمدبیگی با اشاره به اتمام مراحل نهایی بزرگراه امام رضا علیه السلام شهر قزوین بیان کرد: مدیر کل میراث فرهنگی که زمان ساخت بزرگراه معاون شهردار وقت بود، سازنده بزرگراه بوده اما اکنون جلوی ساخت آن را می‌گیرد که نمی‌توانیم این مسائل را تحمل کنیم؛ طرح محدب بزرگراه را مقعر کرده‌اند و لازم است درختان حفاظت شده به جای دیگر منتقل شوند.

وی افزود: می‌توان در کنار گذر بزرگراه امام رضا علیه‌السلام، بوستانی ایجاد کرد و مردم با حضور در آن، عظمت باغستان را در ارتفاع مشاهده کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید برای روستاهای هدف گردشگردی همچون الموت، کوهین، ضیاءآباد و آوج طرح ویژه نوشته و بودجه لحاظ شود و نقشه راهبردی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری تهیه کرد.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ایجاد سایت‌های گردشگری بین راهی با توجه به 33 میلیون تردد از قزوین به عنوان پرترددترین محور کشور بعد از محور قم-تهران بیان کرد: قزوین در نقطه تلاقی کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب واقع شده و میراث استان لازم است احیا شود و بهترین بازارچه‌ها و موزه‌ها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین میراث فرهنگی گردشگری دریاچه اوان امام رضا علیه السلام کل میراث فرهنگی صنایع دستی استان قزوین طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری

رئیس فرمول یک در مورد انتقال همیلتون به تیم فراری ایتالیا صحبت کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، استفانو دومنیکالی، رئیس فرمول یک نظر خود را در مورد انتقال لوئیس همیلتون راننده انگلیسی از مرسدس به فراری بیان کرد.

رئیس فرمول یک گفت: برای ما به عنوان فرمول یک این خبرd عالی است. یک فرصت جدید، یک فصل جدید در حرفه لوئیس و کل تیم.

فرستاپن: استون مارتین به دنبال قهرمانی با آلونسو است

استفانو دومنیکالی خاطرنشان کرد: لوئیس باید ذهنیت مارانلو و کل ایتالیا را درک کند. من فکر می‌کنم او علاقه زیادی به این کار خواهد داشت. وقتی چنین فردی به فراری می آید، توجهT بیشتر به او معطوف می‌شود. شارل لکلرک (راننده کنونی فراری) این را به عنوان انگیزه‌ای در نظر می‌گیرد تا او را تشویق کند و قوی‌تر شود، بنابرین فکر می‌کنم این انتقال برای تیم خوب است.

لوئیس همیلتون از سال 2025 برای فراری رانندگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد نانوایی در شهر آبگرم
  • پلمب ۱۲۴ واحد مشاور املاک در قزوین
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • (ویدئو) گورخرهای فراری در جاده سرگردان شدند
  • رونمایی فراری از کلاه ایمنی ویژه گرندپری میامی + عکس
  • تصاویر| تفریح در بخش پرآب دریاچه ارومیه
  • قاتل فراری در دام پلیس آگاهی گیلانغرب
  • استقبال رئیس فرمول یک از انتقال همیلتون به فراری
  • فیلم| حال خوش مردم در جوار دریاچه ارومیه
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه