Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

شارل میشل، رئیس اتحادیه اروپا در توییتی از مسؤولان لبنانی خواست تحقیقات درمورد پرونده انفجار بندر بیروت را به اتمام برسانند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، میشل با تاکید بر لزوم تکمیل تحقیقات درباره انفجار بندر بیروت که موجب مرگ بیش از ۲۰۰ تن شد، نوشت، این تحقیقات نیازمند بررسی‌های فوری جهت اجرای عدالت در حق قربانیان آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه اروپا در ادامه نیز نوشت، تکمیل تحقیقات درباره این فاجعه بدون تاخیر بیشتر در واقع کلید عدالت و حسابرسی است و اتحادیه اروپا آماده حمایت از اقدامات لبنان برای حل این بحران اجتماعی و اقتصادی شدید است.

امروز (پنج‌شنبه) دومین سالروز انفجاری است که چهارم اوت ۲۰۲۰ در بندر بیروت رخ داد و در آن یک انبار بزرگ آمونیوم نیترات منفجر شد که در نتیجه آن ۷۰۰۰ تن زخمی شدند.

تحقیقات در این پرونده که سازمان ملل آن را یکی از بزرگترین انفجارهای غیرهسته‌ای عصر جدید خواند، به دلیل اختلاف‌نظرهای سیاسی در لبنان متوقف شد اما کمیته کارشناسان سازمان ملل روز چهارشنبه درخواست خانواده‌های قربانیان این انفجار برای انجام تحقیقی بین‌المللی را تایید کرد.

طبق گزارش سازمان ملل، مناطق آسیب‌دیده از این انفجار هنوز به همان صورت باقی هستند و کمک‌ها برای بازسازی این مناطق به سختی به دست ذی‌نفعان می‌رسند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اتحادیه اروپا انفجار بندر بیروت لبنان شارل میشل بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است، تصریح کرد: «جعبه جنگ» نباید دوباره باز شود.

به گزارش ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

دیگر خبرها

  • گرجستان با ایجاد بندر خشک کریدور آسیا - اروپا را به هم متصل می‌کند
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته