Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طبق اطلاع‌رسانی قبلی شورای شهر زنجان، قرار بود امروز انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر برگزار شود، بر خلاف اطلاع‌رسانی صورت گرفته جلسه مربوط به انتخابات هیأت رئیسه با یک ساعت تاخیر آغاز شد، اما با وجود این تأخیر 4 نفر از اعضای شورای شهر داود حسنی، حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی، حجت‌الاسلام اسحاق اسماعیلی و انسیه ابوبصیر در جلسه حاضر نشدند و به خاطر به حد نصاب رسیدن جلسه شورا از رسمیت افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از وقفه یک و نیم ساعته جلسه شورا دوباره برگزار شد و این بار همه اعضای شورا در جلسه حاضر شدند، اما باز هم توافقی حاصل نشد و اعضا برای انتخاب رئیس به اتفاق نظر رسیدند.

فرماندار زنجان در این جلسه گفت: آنچه برای من مهم بوده، مُر قانون است و از همین‌رو در اکثر نشست‌ها می‌گویم که انسان ممکن‌الخطاست.

پرویز خالقی تصریح‌ کرد: مردم بدانند اگر اعضای شورای شهر زنجان در مصوبه‌ای هوای نفس را دخالت دهند چون همه مصوبات در فرمانداری بررسی می‌شود، البته این کار اتفاق نمی‌افتد و ما از حقوق مردم پاسداری می‌کنیم.

وی افزود: ما خدمتگذار مردم هستیم و فکر نکنیم اگر در جایگاهی هستیم، بهتر از ما وجود ندارد، پس باید تلاش کنیم به نحو احسن خدمت‌رسانی کنیم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه مردم حق مهمی بر گردن مسؤولان دارند، اضافه کرد: مَنِ فرماندار اگر یک روز اهالی روستایی دیرتر به حق و حقوق شهروندی خودشان برسند، به ازای تعداد اهالی روستا باید پاسخگو باشم و من شاهد بودم که در این مدت اعضای شورا هم این چنین بودند که امیدواریم در ادامه نیز این چنین باشد.

در ادامه عضو شورای شهر زنجان نیز گفت: انتخابات هیات رئیسه در حالی برگزار می‌شود که یک سال از انتخاب می‌گذرد و با تعاملی که شده شاهد موفقیت‌هایی بودیم که در سایه تعامل ایجاد شده است.

نایب رئیس و منشی اول از ما، رئیس و منشی دوم از شما

حجت‌الاسلام کاظم مجتهدی تصریح‌ کرد: در هیئت رئیسه قبلی رئیس نایب رییس و نماینده شورا در شورای شهرستان از بین ۵ نفر بود و افراد از طیف آبادگران حضور نداشتند، مبارک‌شان باشد، اما معنای تفاهم این است که بقیه هم باشند و در سال دوم از بقیه افراد هم استفاده شود.

وی ادامه داد: اگر اعضا با تغییر در ترکیب هیئت رئیسه موافقت کنند آماده مشارکت هستیم و پیشنهاد داریم که چهار نفر بین دو گروه تقسیم شود؛ نایب رئیس و منشی اول از گروه ما باشد و رئیس و منشی دوم از مجموعه دوستان باشد.

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر زنجان هم گفت: برخی دوستان اعلام می‌کنند که جلسه اطلاع‌رسانی نشده در حالی که اینطور نیست و از 15 روز قبل این موضوع اعلام شده است.

منصور مرادلو با بیان اینکه در سه جلسه اخیر شورا هم به اعضا اعلام کردیم که اگر تمایل دارند در انتخابات شرکت کنند، اعلام کنند، اما کسی اعلام آمادگی نکرد.

وی افزود: جلسه با حضور دو سوم اعضا رسمیت دارد، پس اگر یک عضو شورا یعنی خانم ابوبصیر هم در جلسه نبود می‌توانستیم، رای‌گیری کنیم، نیازی به حضور عجله‌ای ایشان و نیمه کاره گذاشتن سفرشان نبود.

وی این پیشنهاد مجتهدی، عضو دیگر شورا را مغایر با آیین نامه دانست و گفت: حتی اگر بخواهیم تقدم و تاخری در انتخابات عناوین باشد، این موضوع باید به رأی اعضا گذاشته شود.

در ادامه این جلسه انسیه ابوبصیر عضو دیگر شورا هم در سخنانی گفت: تاخیر در جلسه را به عهده من نگذارید، سفر من از قبل مشخص بود و دوستان در جریان بودند که من نیستم.

وی تصریح کرد: جلسه سازمان ملل نیست که اینقدر اسرار بر برگزاری آن بود، می‌شد همین جلسه را یک هفته بعد برگزار کرد که اینطور نشود، من سفرم را نیمه کاره گذاشتم که به جلسه برسم.

 

شورا منحل نمی‌شود، اما رسمیت ندارد

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان هم درباره این انتخابات اظهار کرد: انتخابات هیئت رییسه مهم است و با توجه به اینکه در قانون همه موارد پیش‌بینی شده، موضوع‌ پیش آمده به هیئت‌ حل اختلاف و استانداری گزارش و در روزهای آتی شاهد تصمیم‌گیری در این‌ خصوص خواهیم بود.

سعید خلجی تصریح‌کرد: اعضا همواره در فضای تعامل اقدامات‌ خوبی انجام‌ دادند، ولی اختلاف موجود در جلسه امروز منتج به نتیجه نشد.

وی با بیان اینکه هیئت حل اختلاف نقطه نظرات دوستان را خواهد شنید، افزود: با توجه به سیاست‌های کلی هیئت حل اختلاف تصمیم‌گیری خواهد شد و در حداقل زمان کار انجام‌ خواهد شد.

 مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری زنجان ادامه داد: سعی خواهیم کرد خلائی در این زمینه رخ ندهد، ولی در این مدت برگزاری‌ جلسات شورا قانونی نیست، البته به این نکته نیز باید توجه کرد که امکان انحلال وجود ندارد.

گفتنی است، با توجه به اینکه پیشنهاد آبادگران مورد قبول واقع نشد، چهار عضو آبادگران در واکنش به آن، اقدام به ترک صحن جلسه کردند و جلسه برای بار دوم از رسمیت افتاد.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر جلسه علنی مصوبه هیات رئیسه منشی نتخاب انحلال آبادگران انحلال شورای شورای شهر زنجان رئیس و منشی اعضای شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی به مناسبت ۹ اردیبهشت در همایش روز ملی شورا‌ها با تاکید بر اینکه برای کاهش تصدی گری دولت و واگذاری امور به نهاد‌های مردمی، هر وظیفه استانداری و فرمانداری که قابل واگذاری و تفویض اختیار به شوراها است باید بررسی و واگذار شود افزود: باید در این زمینه نهایت واگذاری انجام و بر اساس اختیارات استانداری این وظایف به شورا‌ها منتقل شود.

وی با بیان اینکه برای بهره وری بیشتر نظام مدیریتی کشور باید امور دولتی به شورا‌ها و شهرداری‌ها واگذار و دولت از تصدی گری خارج شود اظهار کرد: برای موفقیت در نظام مدیریتی با هر نسبت و محتوایی نیاز به اتحاد، انسجام، تعامل و همکاری مدیریتی وجود دارد و در نبود آن ها، بهترین برنامه‌ها نیز به سرمنزل مقصود نمی‌رسد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در سایه موفقیت و تعامل بین مدیریت شهری، اداری، دستگاه‌ها و متولیان امور، آرمان ها، اهداف و برنامه‌ها تحقق می‌یابد، گفت: در زمان کنونی در استان وحدت و تعامل کاری پابرجا است و بعد از این هم با کیفیت بیشتری ادامه خواهد یافت.

رحمتی با تاکید بر اینکه هدف از انقلاب اسلامی، حاکمیت مردم بر سرنوشت خود و دخالت اراده آنان به اراده کشور بود ادامه داد: هم اکنون اراده مردم با شرکت در انتخابات بر تمام شئون کشور از انتخاب رهبری تا انتخاب اعضای شورا، جاری و حاکم است.

وی یادآور شد: امامین انقلاب مراقبت کردند تا در انقلاب اسلامی ایران، حضور مردم، محور اصلی و تعیین کننده باشد و باید از این موضوع صیانت و مراقبت کرد و عملکرد مدیران و مسوولانی که از بستر انتخابات و مردمسالاری دینی روی کار آمده اند در این زمینه تعیین کننده است.

رحمتی برگزاری ۴۰ دوره انتخابات و مراجعه به آرا و نظر مردم در طول ۴۵ سال از عمر انقلاب را نشان از مردمسالاری دینی و مردمی بودن این نظام دانست و افزود: این کار در دنیا بی سابقه است.

وی با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در استان اظهار کرد: یک سوم از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در این دور انتخاب خواهند شد و مردم با حضور باشکوه و پرصلابت در این دور همانند دور اول انتخابات، کار نیمه تمام خود را تمام خواهند کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از اصحاب رسانه و افراد دارای تریبون خواست، مردم را برای مشارکت گسترده در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دعوت کنند.
رحمتی با اشاره به تاکید امامین انقلاب بر سه رکن اساسی انقلاب اسلامی ادامه داد: این ارکان شامل اعتقاد به خداوند و تاکید بر خدامحوری و ضرورت رونق و فروغ این رکن در زمان کنونی در جامعه، اعتماد به نقش مردم در همه عرصه‌ها برای تشکیل دولت مردمی و تبعیت از امام و ولایت فقیه است که در صورت رعایت آن‌ها توسعه در جامعه روی می‌دهد.

وی همچنین توجه جدی و ویژه به توسعه روستاها، مقوله گردشگری و بوم گردی، نشاط عمومی و ورزش همگانی و قهرمانی، ارائه مشوق‌های مورد نیاز در کنار مشوق‌های قانونی در طرح جوانی جمعیت، نهادینه کردن شفافیت مالی و پاسخگویی در شورا‌ها و شهرداری ها، هویت بخشی به بخش‌ها و روستا‌ها و زیباسازی محیطی و معماری شهری با استفاده از نماد‌های ملی و استانی را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلاب مردمی است که طبق فرمان امام راحل آیین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب شد تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی آنها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارائه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما باید انتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا را انجام دهند.

 

دیگر خبرها

  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • شوراها به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • شورای اسلامی شهر و روستا مصداق مردم سالاری دینی است