Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@04:33:38 GMT

مطالبات داروخانه‌ها بابت انتقال ارز ترجیحی پرداخت شد  

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۲۹۰۶

به گزارش مهر، طبق ماده ٣ (تحت عنوان مبلغ قرارداد) و بند ٢ ماده ٥ (تحت عنوان تعهدات سازمان) از قرار داد نامه یکسان بیمه‌های پایه با داروخانه‌ها، ابلاغی سال ١٣٩٤ دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، مبنای پرداخت سازمان بیمه گر پایه به داروخانه، قیمت‌های اعلامی در پورتال الکترونیک سازمان‌های مذکور و فرانشیز پرداختی بیمه شدگان بر اساس مصوبه سالانه هیأت وزیران و ضوابط سازمان می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا با توجه به درج مبالغ سهم سازمان و سهم ارز ترجیحی دارو در سامانه‌های الکترونیک ERX و MDP سازمان بیمه سلامت ایران، پرداخت سهم ارز ترجیحی به استناد قرار دادهای موجود به داروخانه‌ها انجام شده و خواهد شد و نیازی به عقد قرار داد جدید وجود ندارد.

بنا بر این با توجه به آغاز طرح دارویاری از هفته آخر تیرماه سال جاری، سازمان بیمه سلامت ایران مطالبات داروخانه‌ها بابت انتقال منابع ارز ترجیحی دارو تا پایان تیر ماه را پرداخت کرده و با ارسال پیامک‌های جداگانه برای سهم ارز ترجیحی و سهم سازمان، این امر به اطلاع داروخانه‌ها رسیده است.

لازم به ذکر است، از این پس نیز در پایان هر ماه مطالبات داروخانه‌ها پرداخت می‌شود و در این زمینه جای نگرانی نیست.

همچنین با عنایت به اهتمام سازمان بیمه سلامت ایران در تأمین زیر ساخت‌های لازم و انجام هماهنگی‌های مورد نیاز در اجرای طرح دارویاری، انتظار می‌رود مؤسسان محترم داروخانه همچون گذشته همکاری لازم را در اجرای طرح انجام دهند و بیمه شدگان را به سمت تهیه و ارائه نسخه الکترونیک دارو هدایت نمایند.

از سوی دیگر همکاری داروخانه‌ها در راهنمایی بیماران مراجعه کننده فاقد بیمه پایه درمان به منظور اخذ پوشش بیمه‌ای یاد شده، کمک ارزنده‌ای به اجرای طرح دارویاری و بهره‌مندی بیمه شدگان از مزایای این طرح خواهد نمود.

منبع: الف

کلیدواژه: داروخانه ها سازمان بیمه بیمه سلامت ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۲۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه

به گزارش خبرنگار مهر، عباس روشن ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این نهاد در راستای توانمند سازی خانوارهای مددجویی، نگاه ویژه ای به تأمین آسایش، شرایط آتی و نیز پایداری درآمد آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا با پرداخت حق بیمه مددجویان واجد شرایط به سازمان تأمین اجتماعی، بیمه شدگان می‌توانند از تمامی مزایای بیمه‌های اجتماعی نظیر بازنشستگی، فوت و یا از کار افتادگی بهره مند شوند.

وی افزود: پرداخت حق بیمه بازنشستگی جهت دو گروه از مددجویان شامل گروه زنان سرپرست خانوار شهری بین ۴۵ تا ۵۰ سال و مجریان طرح‌های اشتغال فعال که سرپرست خانواده و مستمری بگیر این نهاد باشند صورت می‌پذیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرداخت حق بیمه از ناحیه کمیته امداد به سازمان تأمین اجتماعی تا زمان مددجو بودن و نیز فرارسیدن سن بازنشستگی فرد مشمول (زنان ۵۵ سال و مردان ۶۰ سال) به مدت حداکثر ۱۰ سال ادامه می‌یابد و پس از آن از تحت پوشش خارج می‌شوند چرا که دیگر خودشان حقوق بگیر تأمین اجتماعی هستند.

روشن بیان داشت: بر همین اساس در سال ۱۴۰۲ تعداد ۵۲۲ نفر پس از ۱۰ سال سابقه بیمه با رعایت شرایط سنی، بازنشسته و از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر گفت: بابت حق بیمه‌های اجتماعی مددجویان در سال ۱۴۰۲ مبلغی بیش از هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اختصاص و به شعب تابعه سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.

کد خبر 6093084

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • تهدید جدی سلامت خانواده با طرح «عرضه اینترنتی دارو»
  • تبعات فروش اینترنتی دارو/ تهدید جدی سلامت خانواده با طرح عرضه اینترنتی دارو
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو