Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@07:56:58 GMT

رشد 51 درصدی سوددهی بانک سینا

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۳۰۱۳

خبرگزاری آریا- مجمع عمومی عادی سالانه (نوبت دوم) بانک سینا ساعت 10 روز پنج‌شنبه 13 مردادماه سال جاری با حضور حداکثری سهامداران و با مجوز بانک مرکزی و رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در هتل المپیک تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی بانک سینا، این مراسم که با حضور دارندگان بیش از 76 درصد سهام (حضوری و آنلاین از طریق وب‌سایت بانک به نشانی www.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

sinabank.ir) و با حضور معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر کل دفتر امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد به عنوان نماینده دولت، معاون برنامه‌ریزی و امور مجامع بنیاد، مدیرکل مجامع بنیاد، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هیئت‌مدیره، معاونان مدیرعامل، مدیران بانک و سهامداران برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به اسفندماه سال 1400 بانک مطرح و به تصویب رسید. در ابتدای این جلسه گزارش عملکرد سالانه توسط سرپرست بانک سینا تشریح شد.
غلامرضا فتحعلی در سخنانی گفت: بانک سینا با یک برنامه‌ریزی مدون و در چارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی، در پرداخت تسهیلات در سال 1400 حدود 49 درصد رشد داشته است. در این سال حدود 387 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که این رقم در سال قبل از آن 259 هزار میلیارد ریال بوده است.
وی اظهار داشت: بانک سینا در پایان اسفندماه سال 1400 شاهد رشد 42 درصدی منابع بوده است و به این ترتیب منابع بانک در پایان سال 1400 به بیش از 467 هزار میلیارد ریال رسید. همچنین بانک سینا با انجام اقداماتی نظیر اصلاح ترکیب منابع، گام‌های مؤثری در جهت کاهش قیمت تمام‌شده پول برداشته است به نحوی که قیمت تمام‌شده پول از 16.89 درصد در پایان سال 99 به 16.48 درصد در پایان اسفندماه سال 1400 کاهش یافت.
وی تصریح کرد: بانک سینا به منظور حمایت از ‎‌‌شرکت های دانش‌بنیان نیز تا پایان سال 1400 با اعطای پنج هزار و 448 میلیارد ریال تسهیلات و بیش از 3 هزار میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای این شرکت‌ها، گام‌های مؤثری در جهت حمایت از تولید و اشتغال‌آفرینی این شرکت‌ها برداشته است.
به گفته فتحعلی، بانک سینا با کاهش 2 درصدی نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات از 4.5 درصد در پایان سال 99 به 2.5 درصد در پایان اسفندماه 1400، توانست موفقیت چشمگیری را در راستای بهبود وضعیت ریسک اعتباری به ثبت برساند.
وی تصریح کرد: بانک سینا در پایان سال 1400 با کسب مبلغ هفت هزار و 298 میلیارد ریال سود خالص، توانست به میزان 51 درصد نسبت به سال قبل از آن، سود خالص خود را افزایش دهد و ان‌شاءالله با اتخاذ تصمیمات و اقدامات صحیح، سودآوری خود را در سال 1401 نیز تداوم خواهد بخشید.
سرپرست بانک سینا خاطرنشان ساخت: این بانک با رعایت ضوابط و بخشنامه‌های بانک مرکزی، یکی از شفاف‌ترین بانک‌های کشور از منظر مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بانک مرکزی انتخاب شده است.
وی با اشاره به عملکرد رو به رشد این بانک در بیشتر شاخص‌ها گفت: تیم مدیریتی بانک تمام تلاش خود را برای تأمین رضایت هر چه بیشتر سهامداران به کار خواهد بست.
در این مجمع، پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، صورت‌های مالی منتهی به اسفند سال 1400 مطرح و به تصویب سهامداران رسید.
همچنین مجمع با تقسیم سود به مبلغ 29 ریال به ازای هر سهم و مجموعاً 729 میلیارد ریال موافقت کرد. با رأی سهامداران، روزنامه‌های اطلاعات و دنیای اقتصاد نیز به عنوان روزنامه‌های کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های بانک انتخاب شدند.
تعیین پاداش هیئت‌مدیره برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400، حق حضور اعضای غیر موظف هیئت‌مدیره و حقوق و و مزایای اعضای موظف هیئت‌مدیره در سال مالی 1401، از دیگر تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا بوده است. در این جلسه همچنین سازمان حسابرسی به عنوان بازرس و حسابرس اصلی بانک در سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک سینا مجمع سوددهی خبرگزاری آریا هزار میلیارد ریال درصد در پایان مالی منتهی پایان سال هیئت مدیره بانک مرکزی بانک سینا سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار

قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش ۴ درصدی به ۶۲۸۰۰ دلار رسید و حالا حدود ۶۳۷۰۰ دلار معامله می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین‌دسک، ارزش بیت کوین در روز گذشته تا کمتر از 63 هزار دلار پایین آمد. اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش تورم و رشد آهسته تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه ماهه اول سال جاری میلادی ارزهای مجازی را تحت فشار قرار داده است.
گزارش اولیه دولت آمریکا در مورد اقتصاد این کشور در سه ماهه اول نشان می‌دهد رشد تولید ناخالص داخلی تنها 1.6 درصد بوده است، یعنی کمتر از 2.5 درصدی که تحلیلگران انتظار داشتند و بسیار پایین‌تر از 3.4 درصد رشد در سه ماهه پایانی 2023. 

شبکه بیت کوین چهارمین هاوینگ را تکمیل کردسقوط قیمت بیت کوین تا زیر 60 هزار دلار

ادامه تورم بالا در آمریکا سرمایه‌گذاران را در مورد به تعویق افتادن کاهش نرخ بهره نگران کرده است که می‌تواند بر سرمایه‌های مخاطره آمیز در تمام بازارها تاثیر بگذارد.
شاخص‌های بزرگ سهام آمریکا از جمله s&p 500 و نزدک روز خود را با 2 درصد افت آغاز کردند. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا هم تا 4.73 درصد افزایش یافته که بالاترین رقم از ماه نوامبر است.
قیمت بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی با یک کاهش 4 درصدی به 62800 دلار رسید و بعد تا 63700 بالا آمد. ارزش اتر هم  4 درصد کاهش یافته و حدود 3100 دلار معامله می‌شود.
اطلاعات اقتصادی آمریکا فدرال رزرو را مستاصل کرده است و سرمایه‌گذاران حالا مطمئن نیستند که نرخ بهره در 2024 کاهش یابد. این اتفاق بازارهای مالی را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
انتهای پیام/50

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۰ درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • افزایش30 درصدی ذخیره خون بند ناف نوزاد در هرمزگان
  • دستاورد گواهی ۳۰ درصدی چه بود؟/ تولید زیر بار فشار دستورالعمل ها
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل