Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، سرلشکر «یحیی رسول» سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق - مصطفی الکاظمی - امروز پنجشنبه از دستگیری پنج «تروریست خطرناک» تحت تعقیب در استان سلیمانیه واقع در اقلیم کردستان این کشور خبر داد.

 سرلشکر رسول در توئیتی که در صفحه شخصی خود  منتشر کرد، نوشت  که یگان‌های اداره اطلاعات و امنیت سلیمانیه وابسته به اداره کل اطلاعات و امنیت در یک عملیات برقی آسای مهم توانستند پنج تروریست را در استان سلیمانیه دستگیر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که این تروریست ها تحت تعقیب بودند و دادگاه استان نینوا برای دستگیری آنان حکم بازداشت مطابق با ماده ۴ قانون مبارزه با تروریسم صادر کرده بود.

پیشتر در اوایل مرداد جاری نیز نیروهای امنیتی عراق با انجام چند رشته عملیات اطلاعاتی و شناسایی، پنج تروریست از اعضای داعش را در سه استان این کشور دستگیر کردند.

ستاد رسانه‌های امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های آژانس امنیت ملی موفق شدند، پنج تروریست از بقایای گروه تکفیری داعش را در استان های بغداد، کرکوک و صلاح‌الدین دستگیر کنند.

اواخر تیر ماه، بقایای گروه تروریستی داعش سه برادر نظامی شاغل در ارتش عراق و یک کودک همراه آنان را هنگام شنا در اطراف ناحیه «المنصوریه» حوالی «بعقوبه» مرکز استان دیاله به قتل رساندند.

سه شنبه دو هفته پیش هم در حمله افراد مسلح و «به نظر  تروریست‌های داعش به استان صلاح‌الدین ۶ پلیس فدرال عراق کشته و ۷ نظامی دیگر زخمی شدند.
این حمله در ساعت پایانی شب در منطقه خالی از سکنه در ۱۴۰ کیلومتری شمال بغداد (استان صلاح‌الدین) رخ داده و حدود یک ساعت تبادل آتش میان گروه ۱۰ تا ۱۵ نفری مهاجمان به یک مرکز پلیس فدرال و نیروهای عراقی در جریان بود.

نیروهای امنیتی عراق همچنان، برای اطمینان از عدم ظهور دوباره داعش و عناصر فراری آن، به جست و جو، پاکسازی، تعقیب و دستگیری بقایای تروریست ها در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود ۳.۵ سال درگیری و نبرد با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد پایتخت، صلاح الدین، دیاله، کرکوک، نینوا و الانبار فعالیت دارند.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: صلاح الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند

به گزارش همشهری آنلاین، سردار ابوالفضل شکارچی معاون فرهنگی و جنگ نرم ستادکل نیروهای مسلح در نشست با اصحاب رسانه استان ایلام، با بیان اینکه رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت و ارتقاء قدرت نرم، امنیت ملی و منافع ملی است، اظهار داشت: با توجه به اینکه رسانه‌های نظام سلطه و استکبار جهانی به صورت منسجم و یکپارچه با آرایش جنگی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت دلاور ایران را مورد هجوم همه‌جانبه قرار داده‌اند، رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی نیز بایستی با آرایش جنگی و به صورت منسجم، هماهنگ، همگرا و با همدلی ضمن دفاع از امنیت و منافع ملی در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و... نقش‌آفرینی کنند.

سردار شکارچی در ادامه ضمن اشاره به حماسه‌آفرینی مردم سلحشور استان ایلام در طول دوره انقلاب اسلامی بیان کرد: مردم استان ایلام دارای سه شاخصه و ویژگی مهم، شامل صبر و مقاومت، اخلاص و مجاهدت هستند و در این رابطه شهدای والامقامی را تقدیم کرده که یکی از شهدای شاخص و ملی کشور، دانشمند هسته‌ای ایران، شهید بزرگوار «داریوش رضایی‌نژاد» است که تربیت‌یافته این سرزمین شهیدپرور و مجاهدپرور است.

معاون فرهنگی و جنگ نرم ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در عرصه جنگ نرم و شناختی؛ فرماندهان، افسران و جهادگران فی سبیل الله هستند که بایستی با استفاده از همه فرصت‌ها و ظرفیت‌ها علاوه بر دفاع همه‌جانبه از ملت، منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، آرایش تهاجمی بگیرند تا بر دشمن غلبه کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی، دستیابی به پیروزی در جنگ سخت و نیمه‌سخت وابستگی شدید به کارکرد هوشمندانه و هنرمندانه در عرصه جنگ نرم و شناختی در قبل، حین و بعد از هر اقدام دارد که چنانچه در این خصوص قصوری صورت پذیرد، بسیاری از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی از بین خواهد رفت؛ لذا ضرورت دارد مسئولان و فعالان رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها و با شناخت کافی از ضعف‌ها و نقاط آسیب دشمنان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با آرایش جنگی مناسب اعم از دفاعی و تهاجمی، به صورت هوشمندانه، هدفمند و منسجم در این عرصه وارد شوند و متناسب با لایه‌ها و سطوح جنگ نرم و شناختی (احساسات و هیجانات، ادراک، اندیشه، افکار و رفتار) برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در پایان، ضمن تشکر از همه مسئولان و فعالان رسانه‌ای کشور در تمام سطوح، اعم از راهبردی، عملیاتی و راهکنشی در تبیین اراده رهبری، نیروهای مسلح و ملت ایران در قبل، حین و بعد از عملیات غرورآفرین و دشمن‌شکن وعده صادق که امت اسلامی و ملت‌های آزادی‌خواه جهان را غرق در شادی و سردمداران کفر و نفاق، استکبار جهانی و صهیونیست‌ها را ذلیل، خوار و ناامید ساخت، بیان کرد: امید است این هماهنگی، همگرایی، وحدت و همدلی که در عملیات وعده صادق وجود داشت در تمام عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی تداوم داشته باشد.

کد خبر 848917 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه دفاع - ستاد کل نیروهای مسلح

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • شهادت ۱۳ نیروی ارتش سوریه در حمله داعش به استان حمص
  • فیلم/جاری‌شدن سیل در سلیمانیه عراق
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • درخواست مقام عالیرتبه نظامی: فعالان رسانه‌ای کشور آرایش تهاجمی بگیرند