Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@07:09:22 GMT

وسایل ممنوعه در آشپزخانه

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۳۱۸۹

سلامت آشپزخانه همیشه حائز اهمیت بوده است اما وجود برخی وسایل ناسالم که از خطرات آن ها بی اطلاع هستید، مشکلات جدی را برای شما به وجود خواهند آورد. ناطقان: بدونِ شک آشپزخانه یکی از مکان‌ هایی در خانه است که از آن استفاده زیادی می ‌کنیم و بیشترِ وسایل در آن نگهداری می ‌شوند. به همین دلیل، توصیه می شود که مرتب نگهش دارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازماندهی مناسب آشپزخانه علاوه بر اینکه به شما امکان می‌ دهد تا همه جا مرتب بماند، به نگهداری صحیح وسایل و جلوگیری از آلودگی مواد غذایی و بیماری ‌ها نیز کمک خواهد کرد.

در واقع بعضی از لوازم در آشپزخانه هستند که وجود آن ها ناسالم است که در این قسمت از نمناک قصد داریم رایج ‌ترین آن ها را به شما بگوییم که بهتر است هرگز در آشپزخانه تان نگه ندارید، زیرا به مواد غذایی آسیب وارد می کند و عامل ایجاد مشکلات مختلف است.

محصولات پاک کننده و سمی

محصولات پاک کننده مانند آن هایی که حاوی سفید کننده، الکل و ضد چربی هستند و صابون یا نرم کننده لباس را داخل آشپزخانه نگذارید. هر چقدر کمتر آن را داخل کابینت نگهداری کنید، آشپزخانه سالم تری خواهید داشت، زیرا ممکن است گاز این مواد سمی و آسیب زننده به مواد غذایی برسد یا حتی عامل ایجاد آتش سوزی باشد.

ظروف و بسته های استفاده شده

وقتی که غذایی سفارش می دهید، ممکن است بسته بندی آن را نگه دارید. در واقع این بسته ها هرگز نباید داخل خانه نگهداری شده و آنها را جمع کنید، زیرا هر گونه شیشه، پلاستیک و کارتون استفاده شده عامل ایجاد آلودگی است و بهتر است آن را دور بیندازید یا به چرخه بازیافت برسانید.

خوراکی های منقضی شده

پیشنهاد ما این است که حتماً مراقب باشید و خوراکی های منقضی شده را دور بریزید، زیرا وجود آن ها در خانه عامل ایجاد مسمومیت خواهد بود؛ حتی اگر حس می کنید که ممکن است فراموش کنید، تاریخ انقضای مواد غذایی را روی کاغذ بنویسید که حواس تان باشد کدام یک وقت دور ریختنش رسیده است.

داروها

داروها را نباید داخل آشپزخانه نگه دارید و این موضوع چند دلیل دارد. اول این که اگر آن ها را کنار اجاق گاز یا دیگر منابع گرما قرار دهید، ممکن است که آسیب ببینند. دوم این که دارو ها باید در محل خنک نگهداری شوند و از طرفی هم ممکن است که وجود آن ها در آشپزخانه باعث شود تا خیلی‌ ها آن را با مواد خوراکی اشتباه بگیرند و استفاده کنند که این خطر در موردِ کودکان بیشتر است.

لوازم آسیب دیده

در همه آشپزخانه ها وجود چاقوی تیز، قیچی و چنگال لازم و ضروری است. بسیار مهم است که مراقب وضعیت این لوازم باشید و تیز بودن آن ها را بررسی کنید. ‌اگر احساس کردید که خاصیت شان را از دست داده اند، حتما باید برای شان جایگزین پیدا کنید و از طرفی حواس تان به قابلمه ها و ماهتابه ها نیز باشد. هر گونه سوختگی، لکه یا آسیب به آن ها ممکن است عامل ایجاد ضرر و آسیب به مواد غذایی باشد.

گیاهان تزیینی و دکوری طور

پیشنهاد ما این است که دکوری های غیر ضروری و ناسالم را کنار بگذارید و یک آشپزخانه زیبا برای خودتان ایجاد کنید. بهتر است گیاهان را داخل آشپزخانه نگهداری نکنید و فضا را باز نگه دارید؛ چرا که برای جابجایی و پختن غذا به فضای خالی زیادی نیاز خواهید داشت. منبع: مشرق برچسب ها: وسایل ممنوعه ، آشپزخانه ، سلامت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: وسایل ممنوعه آشپزخانه سلامت مواد غذایی عامل ایجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد

ایسنا/فارس معاون بهداشت شبکه و رئیس مرکز بهداشت لامرد از کشف و معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در این شهرستان، خبر داد.

یعقوب رضایی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت:‌ با هدف تامین امنیت غذایی، بازرسی های متعدد و مستمر در دستور کار کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرار دارد که در همین راستا، با بازرسی‌های انجام شده در چند روز گذشته بیش از ۲۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شده است.

وی با اشاره به تشدید نظارت‌های بهداشتی از مرکز بهداشت شهرستان لامرد از تمام اصناف و شهروندان خواست با رعایت بیشتر شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضمن حفظ سلامت خود و جامعه، یاریگر کارشناسان بهداشت، در اجرای دستورالعمل های بهداشتی باشند.

رضائی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تماس بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • افزایش نرخ تورم و قیمت مواد غذایی در اسپانیا
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • دلیل مهم خشکی زانو پس از مدتی نشستن
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آنها را کند