Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:11:44 GMT

راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۳۳۷۰

راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران

ایسنا/مازندران استاندار مازندران در دیدار با معاون وزیر علوم با بیان اینکه جامعه دانشگاهی مازندران، یک جامعه علمی مطرح در کشور است، گفت: به طور جدی خواستاریم که وزارت علوم در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

سید محمود حسینی پور، در دیدار علی خیرالدین، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جامعه دانشگاهی مازندران، یک جامعه علمی مطرح دانشگاهی در کشور و دارای رتبه بین المللی است، خاطرنشان کرد: با وجود چنین دانشگاه هایی تنها حدود 100 شرکت دانش بنیان داریم که علیرغم تعداد پایین آنها به لحاظ کیفی نیز نیازمند تقویت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان به دلیل نبود کارخانه نوآوری را یکی از دلایل اصلی ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان دانست و خاطرنشان کرد: علیرغم وجود بیش از 119 هزار دانشجو که به لحاظ نخبگانی دارای رتبه های برتر کشور نیز هستند اما متاسفانه نبود کارخانه نوآوری، استان را با چالش مواجه کرده است.

حسینی افزود: از آنجایی که کشاورزی و گردشگری از مولفه های اصلی توسعه مازندران است اما سهم اقتصاد دانش بنیان در این حوزه مشخص نیست و یکی دیگر از مشکلات استان مازندران نظام حل مسئله است و سازو کار این نظام به طور دقیق مشخص نیست.

استاندار مازندران یادآور شد: وزارت علوم در جایگاه سیاست‌گذار باید بتواند در همکاری با استانداری نظام حل مسئله مبتنی بر نوآوری را در استان تکمیل کند، به همین دلیل به طور جدی خواهان آن هستیم که وزارت علوم در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان افزود: اطمینان می دهیم که در صورت حمایت های لازم، برنامه جدی برای راه اندازی بزرگترین، مدرن ترین و کاربردی ترین مرکز نوآوری کشور را به اجرا بگذاریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی جامعه دانشگاهی دانشگاه مازندران کارخانه نوآوری راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در حاشیه گفت و گو با برخی دانشجویان دانشگاه یاسوج در محوطه این دانشگاه  در جمع خبرنگاران افزود:  اساتید چشم‌ و چراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

وی اظهارکرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت های آنها نبوده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

زلفی گل تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

وی ادامه داد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

به گزارش ایسنا، وزیر علوم بیان کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • وزیر علوم : موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • وزیر علوم از دلیل اخراج استادان دانشگاه پرده برداشت
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • راه‌اندازی اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی در کشور
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • ورود هوش مصنوعی به تشخیص‌‌های آزمایشگاهی/ لزوم آشنایی دانش‌آموزان با علوم آزمایشگاهی
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود