Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، موید علویان رئیس هئیت مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به وضعیت کشور در سال گذشته گفت: پیک پنجم کرونا در کشورمان فاجعه بار بود و در این موج به‌طور متوسط روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر از هموطنان را از دست می‌دادیم، اما خوشبختانه عملکرد اجرایی دولت و شخص ریاست جمهوری به گونه‌ای بود که مهار بیماری کرونا یکی از اصلی ترین اولویت‌های دولت شد و در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موضوع پیشگیری با انجام واکسیناسیون گسترده در مقطع زمانی کوتاه مورد توجه قرار گرفت و واکسیناسیون با استفاده از واکسن‌های وارداتی و تولید داخل شتاب فوق العاده ای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به تناسب واردات انبوه واکسن در زمانی کوتاه به کشور، روند واکسیناسیون هم شتاب تازه‌ای به خود گرفت. وزارت بهداشت و تمامی ارگان‌های همراه اعم از سپاه و بسیج و ارتش و شهرداری برای واکسیناسیون گسترده مردم بسیج شدند و شاهد بودیم سیاست پیشگیری برای کاهش انتشار ویروس در بین جمعیت قابل توجهی از مردم در دستور کار قرار گرفت و با توصیه به مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک، شستشوی دست، رعایت فاصله اجتماعی و دوری از تجمع، تا پایان سال تعداد قابل توجهی از افراد جامعه در برابر کرونا واکسینه شدند؛ اگرچه پیک ششم بیماری با نوع اومیکرون آغاز شد اما همکاری مردم کشور برای انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها نقش مؤثری در مهار موج ششم داشت، تا جایی‌که ایران به یکی از نمونه‌های موفق مهار کرونا بدل شد.

علویان ادامه داد: اما تصور عمومی بر اینکه کرونا تمام شده است و کاهش محدودیت‌ها و نیز عدم استقبال عمومی از تزریق دوزهای یادآور باعث شد که حالا و زودتر از تصور کشور وارد پیک هفتم بیماری شود. حالا مجدداً در شرایط خطرناکی قرار گرفته ایم اما متأسفانه اقبال عمومی به تزریق دوز بوستر کم است و از سوی دیگر هم به نظر نمی‌رسد که وزارت بهداشت بتواند به تنهایی این کار عظیم را به سرانجام برساند. قطعاً باید مثل سال گذشته با بسیج رسانه‌ای و تولید محتوای اقناعی مناسب افکار عمومی را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کرد و نیز تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور از جمله بسیج را در کنار وزارت بهداشت قرار داد تا با استفاده از ظرفیت‌های پایگاه‌های بسیج کشور و نیز ظرفیت‌های نهادی مثل هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روند واکسیناسیون عمومی در کشور به سرعتی چند برابر سرعت فعلی برسد و شاهد کاهش آمار بستری و مرگ و میر ناشی از این بیماری باشیم.

کد خبر 695752 منبع: مهر برچسب‌ها كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس وزارت بهداشت و درمان كرونا در ايران واکسن کرونا وزارت بهداشت رعایت پروتکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار بیمه مرکزی به خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • هشدار وزارت بهداشت فلسطین درباره خطر فاسد شدن داروها در غزه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور