Web Analytics Made Easy - Statcounter

آقای اکبر فتحی روز پنجشنبه در نشست با کارگزاران و مجریان طرح جهش تولید دیمزار‌ها در آذربایجان شرقی گفت: طرح جهش تولید در دیمزار‌ها سه سال است با پشتیبانی ستاد اجرایی حضرت امام در آذربایجان شرقی با کاشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو به طور تناوبی اجرا می‌شود که یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار موجب افزایش برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: کلزا، گلرنگ و حبوبات از جمله دیگر محصولات کشاورزی است که تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان کاشته شده است.

او  خاطرنشان کرد: این طرح در ۵۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی اجرا می‌شود که تاکنون ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان اعتبار داشته و ستاد اجرایی حضرت امام در استان آن را تامین کرده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی   یادآور شد: در آذربایجان شرقی برای طرح جهش تولید اقدامات فراوانی انجام شده است که به رغم کاهش بارندگی‌ها در استان و سایر مشکلات افزایش برداشت را شاهد هستیم.

فتحی  افزود: با اجرای این طرح در کاشت غلات نیز با افزایش برداشت خوبی روبرو شدیم؛ به طور مثال در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم نخود برداشت شده که البته این برداشت در اراضی‌ای بوده که قرار بوده کاشتی انجام نشود.

او خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغات برای اجرای این طرح از انتظاراتی است که وجود دارد؛ در واقع با روش‌های جدید می‌توان بازدهی را بسیار افزایش داد و حتی محصولاتی مثل غلات و علوفه را که پیش از این در استان تولید نمی‌شد، اکنون در قالب این طرح تولید می‌شود.

او  همچنین تاکید کرد: با عملکرد میدانی و همراهی با کشاورز و تلاش‌های جهادی می‌توان با همین میزان بارندگی‌هایی که در استان با کاهش رو به رو شده است تولید محصولات کشاورزی را افزایش داد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهش تولید محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی طرح جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در پی انتشار تصاویری مربوط به برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه توسط کشاورزان در مسیر رودخانه گدار در فضای مجازی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی اعلام کرد: به اطلاع هم استانی‌ها می رساند روزهای گذشته برابر وصول گزارش مبنی بر برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه در مسیر رودخانه گدار بلافاصله بررسی‌های لازم به عمل آمد.

براساس اعلام این شرکت موتورپمپ‌های کار گذاشته شده، از بابت حق آبه کشاورزان روستا‌های همجوار با رودخانه گدار بوده که به جهت تعریض رودخانه برداشت حق آبه این کشاورزان با مشکل مواجه شده و مقرر شده است؛ یک واحد ایستگاه پمپاژ توسط جهاد کشاورزی استان احداث گردد که برابر اعلام اداره جهاد کشاورزی به جهت طولانی بودن عملیات احداث ایستگاه پمپاژ این امر در سال‌های آتی محقق خواهد شد و به محض احداث ایستگاه حق آبه کشاورزان از این محل تامین خواهد شد.

شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی تاکید کرده است: این شرکت در کنار سایر ارگان‌های متولی احیای دریاچه ارومیه تمام تلاش خود را در جهت جلوگیری از هرگونه برداشت غیرمجاز آب در مسیر انتقال حق آبه دریاچه ارومیه به پیکره نگین فیروزه‌ای ایران می‌نماید و در این راستا از کلیه هم استانی‌های فهیم و عزیز تقاضا می‌شود احساس مسئولیت بیشتری در قبال حق‌آبه دریاچه ارومیه داشته و از هرگونه برداشت غیرمجاز در مسیر انتقال آب خودداری نمایند و این شرکت را در به انجام رساندن رسالت خود یاری نمایند.

 

دیگر خبرها

  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی