Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فرمانی با اشاره به اینکه برخی مدیران تخصصی حرف می‌زنند ولی عوامانه رفتار می‌کنند، گفت: میراث فرهنگی باید یک سرمایه اجتماعی برای ما باشد ولی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین؛ علی فرمانی ظهر امروز( پنج‌شنبه) در نشستی که با حضور وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، استاندار و نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین استانی در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بودجه‌ای که شهرداری قزوین برای حفظ باغستان تخصیص داده را با اعتبار تخصیص یافته از جانب میراث فرهنگی با هم قیاس کنید و ببینید آیا شهرداری و مدیریت شهری پرچم‌دار حفاظت از باغستان سنتی است یا میراث فرهنگی؟


وی افزود: فرزندی را با نام باغستان متولد کردیم و وقتی می‌خواهیم برایش هزینه کنیم آن را فرزند خود نمی‌دانیم، اما هرگاه بخواهیم از این فرزند انتفاعی ببریم، می‌گوییم فرزند من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهروندان قزوینی از تخصصی حرف زدن اما عوامانه عمل کردن برخی مسئولان خسته شدند

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: شهروندان قزوینی دیگر از تخصصی حرف زدن اما عوامانه عمل کردن مسئولان خسته شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به شرایط حاکم در بازار سنتی قزوین در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قزوین، تقریبا ۲۱ نهاد و سازمان مرتبط با بازار را دعوت کرده و از آنان درخواست کردیم تا یک طرح جامع برای ساماندهی بازار سنتی قزوین پیشنهاد بدهند. 

فرمانی بیان کرد: در سال اخیر سه آتش‌سوزی را در بازار سنتی قزوین داشتیم؛ مدیریت شهری در کنار حفظ فضای شهری، مکلف به حفظ امنیت و رفاه مردمی است که عنان کار خود را در دستان و اختیار مدیران شهری قرار دادند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از خطرات احتمالی در صورت وقوع آتش سوزی در بازار قزوین خاطرنشان کرد: شورای شهر بودجه ویژه‌ای برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در بازار سنتی مصوب کرده است. 

فرمانی تاکید کرد: ما عهده دار مسئولیت شدیم تا با تعامل کارها را پیش ببریم و نیامدیم که باری روی دوش مردم بگذاریم، خروجی تصمیات باید خدمت به خلق باشد؛ تصمیمی که خروجی آن قفل کردن کار مردم باشد، ظلم است.

این مسئول گفت: در کشوری با نام ایران اسلامی با این قدمت تاریخی بالا، چند شهر داریم که می‌تواند پایگاه توریستی در دنیا شود، با استفاده درست از این ظرفیت دیگر نیازی به نفت نخواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های عظیم گردشگری در استان قزوین تاکید کرد: یکی از شهرهایی که می‌تواند در اولویت برای گردشگری اقتصادی قرار بگیرد، قطعا قزوین است.

فرمانی خاطرنشان کرد: ما نماینده مردم هستیم و زیر علم امام حسین(ع) سینه می‌زنیم؛ لذا به عنوان نماینده مردم شهر قزوین از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی عاجزانه درخواست می‌کنم تا یک نگاه ویژه در بحث ساماندهی میراث فرهنگی و آثار تاریخی استان داشته باشند چراکه متاسفانه اکنون میراث فرهنگی که باید یک سرمایه اجتماعی برای ما باشد به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: من در جایگاهی که هستم چنانچه احساس کنم اقدام اشتباهی صورت گرفته، منتقد جدی آن خواهم بود و اگر مشاهده کنم جایی حقی تضییع می‌شود از آن دفاع خواهم کرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: میراث فرهنگی بازار سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از حضور قطعی ۲۶ هنرمند و معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان در اکسپو تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت اقلیدی، امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت‌_ با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو تهران از امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت آغاز به کار می‌کند، اظهار کرد: این نمایشگاه بین‌المللی از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت برپاست و فارس تنها استانی در کشور است که با مشارکت بخش خصوصی و در قالب غرفه‌ای ۱۰۲ متری و به صورت کاملاً تخصصی محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی افزود: در راستای حمایت از توسعه، ترویج و فروش صنایع دستی استان، تفاهم‌نامه‌ای با یکی از شرکت‌های حوزه اقتصاد صنایع‌دستی کشور در فارس منعقد شده است که در قالب آن زمین نمایشگاهی به وسعت ۱۰۲ متر در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه غرفه‌سازی، اسکان و ایاب و ذهاب هنرمندان به عهده این شرکت است، ادامه داد: از ۲۶ هنرمندی که در این نمایشگاه حضور دارند، شش هنرمند دارای مدرک درجه یک هنری است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۰ رشته تخصصی صنایع‌دستی فارس شامل دست بافته‌های داری، منبت، معرق، خاتم، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مسگری، گره چینی و حصیربافی در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

به گفته ثابت اقلیدی برای معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی و صنایع‌دستی این استان در نمایشگاه اکسپو تهران، کلیپ‌های مستند پنج دقیقه‌ای و کاتالوگ دوزبانه و مترجمین به زبان‌های چینی، فرانسوی، عربی و انگلیسی پیش بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز قسمتی از پاویون جمهوری اسلامی هم در اکسپو تهران با المان‌های صنایع دستی استان فارس چون خاتم و منبت است، اضافه کرد: بی‌تردید برگزاری این رویداد بین‌المللی تأثیر به‌سزایی در معرفی و فروش محصولات صنایع دستی فارس و رونق گردشگری استان خواهد داشت.

کد خبر 748428

دیگر خبرها

  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان قزوین
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • آئینی سنتی که همه ساله با اجرای آن باران می‌بارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود