Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:25:09 GMT

بلینکن و لاوروف در کامبوج دیدار می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۳۹۹۲

بلینکن و لاوروف در کامبوج دیدار می‌کنند

به نقل از الجزیره، کاخ سفید اعلام کرد «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست اتحادیه کشوهای جنوب‌شرق آسیا (آسه‌آن) در کامبوج با «سرگئی لاوروف»، همتای روس خود دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

گفته می‌شود موضوع تبادل زندانی‌ها، محور اصلی گفت‌وگوی دو طرف خواهد بود.

وزرای خارجه آمریکا و روسیه ۷ مرداد برای نخستین بار پس از جنگ اوکراین در تماسی تلفنی با هم گفت‌وگو کردند و درباره مسئله تبادل زندانی‌ها و مسائل جنگ اوکراین رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گفت‌وگوی تلفنی به درخواست طرف آمریکایی انجام شد.

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که در گفت‌وگو با وزیر خارجه روسیه، به او فشار آورده تا پیشنهاد واشنگتن برای آزادی «بریتنی گرینر و پل ویلان» دو آمریکایی بازداشت شده در روسیه را بپذیرد. از سوی دیگر رسانه‌های روسیه اعلام کردند که وزیر امور خارجه روسیه به همتای آمریکایی خود پیشنهاد بازگشت به «دیپلماسی سکوت» در مورد تبادل زندانیان را داده است./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: لاوروف وزرای خارجه آمریکا و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۳۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در راستای سیاست‌های واشنگتن برای حمایت از تل آویو اعلام کرد که فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درحالیکه این کشور از هیچ اقدامی برای شرکت در جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دریغ نکرده، گفت که روز چهارشنبه فهرستی از کارهایی که هنوز باید برای اسرائیل انجام شود را تهیه می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا متمرکز بر دستیابی به یک توافق آتش بس و آوردن اسرا به خانه است، هیچ بهانه یا تاخیر دیگری نباید باشد زمان برای اقدام حماس الان است.

بلینکن همچنین گفت که کار بیشتری باید برای مردم غزه انجام شود و اولین محموله‌های کمک مستقیم از اردن به گذرگاه بیت حانون روز سه‌شنبه حرکت می‌کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین در مورد ساخت یک اسکله موقت توسط ایالات متحده برای کمک رسانی به غزه مدعی شد که تا هفته آینده این اسکله آماده می‌شود.

اهداف شوم آمریکا از ساخت بندر در غزه/ به نام فلسطین و به کام صهیونیست‌ها

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • بلینکن: مصر پیشنهاد قوی برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • بلینکن: اکنون زمان آن است که حماس وارد عمل شود
  • بلینکن: فهرستی از کارهای لازم برای اسرائیل را تهیه می‌کنم
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • بلینکن: پیشنهادی «سخاوتمندانه» به حماس داده شده است
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض