Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@09:40:59 GMT

وداع باشکوه مردم پایتخت با ۵ شهید مدافع حرم

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۴۱۲۵

وداع باشکوه مردم پایتخت با ۵ شهید مدافع حرم

مراسم وداع با پیکر مطهر پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم، عصر پنجشنبه با حضور پرشور مردم شهیدپرور در میدان امام حسین(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایران اکونومیست، در مراسم وداع با پنج شهید مدافع حرم، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رییس سازمان بنیاد شهید و ایثارگران و نیز جمع دیگری از مسولان حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

     

پیکر شهیدان سردار عبدالله اسکندری، رحیم کابلی، مصطفی تاش موسی، محمد امین کریمیان و عباس آسمیه از استان های مازندران، البرز و فارس در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با سوگواری مردم عزادار در میدان امام حسین(ع) تهران بدرقه شد.

شهید اسکندری در اعتکاف شهادت را آرزو کرده بود 
همسر شهید عبدالله اسکندری در این مراسم با اشاره به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله(ع) گفت: اگر قیام امام حسین(ع) نبود من چطور می‌توانستم در برابر پیکر بدون سر عبدالله استقامت کنم و اگر ناله فرزندان حسین نبود،  چطور می‌توانستم در مقابل این مصیبت سربلند کنم.

وی افزود: همه چیز خود را مدیون حضرت زینب (س) هستیم. شهدا ندای «هل من ناصر ینصرنی» امام(ع) را به گوش جان شنیدند و در آغوش امام حسین (ع) آرام گرفتند و بعد از سال‌ها پیکر آنها فضای کشور را عطرآگین کرده است.

همسر شهید اسکندری تصریح کرد: سراسر زندگی‌ همسرم جهاد و مقاومت و خدمت به نظام و انقلاب اسلامی بود. سیره شهدا یعنی مقاومت تا زمانی که نفس می‌کشیم و توان داریم. شهید اسکندری خود شهادت حسین گونه را در اعتکاف آرزو کرد و دیری نپایید که به این آرزو رسید.

به گزارش ایران اکونومیست، در راستای پیگیری دستور شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر پیگیری ویژه مفقودین محور خان طومان، با عنایات الهی و تلاش‌های مستمر و شبانه‌روزی گروه تفحص، هویت پیکر مطهر پنج شهید مدافع حرم از استان‌های مازندران، البرز و فارس از طریق تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه شناسایی و تایید شد و پیکرهای مطهر این شهدای والامقام به میهن اسلامی بازگشت.

سردار عبدالله اسکندری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس و از رزمندگان دفاع مقدس به همراه چهار نفر از مدافعان  خرداد ۹۳ در خان طومان از توابع حلب در شمال سوریه به شهادت رسید.

آیین وداع با پیکر مطهر شهدای استان مازندران محمد امین کریمیان و مصطفی تاش موسی روز جمعه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۲۲ در شهر ساری، بوستان ولایت و پیکر مطهر شهید استان فارس سردار شهید عبدالله اسکندری دوشنبه ۱۷ مرداد ماه همزمان با عاشورای حسینی در آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) در شیراز برگزار می‌شود.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران ، شهدای مدافع حرم ، دمشق

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جمهوری اسلامی ایران شهدای مدافع حرم دمشق عبدالله اسکندری پیکر مطهر مدافع حرم امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران به مناسبت هفته کار و کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات پیامی صادر کرد.

بیشتر بخوانید: دولت برای حل مشکل مسکن کارگران چه کرد؟

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

ملت بزرگ ایران در دهه‌های پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛ آفرینش گر حماسه‌هایی جاودان در صحنه دفاع از استقلال و هویت اسلامی و اعتبار و منزلت تمدنی خود بوده‌اند.

آنها در مقابل جنگ، تحریم، فتنه، تکفیر و ترور، شرافتمندانه ایستاده‌اند. پاکترین و شریفترین بخشی از جامعه که در تمام این حوادث و رویدادهای عظیم درخشید و در مسیر ساختن ایران قوی و عبور از تحریمها نقش قاطعی آفرید، قشر نجیب و پر تلاش کارگر بود.

تقدیم ۱۴ هزار شهید یک صفحه نورانی و پرافتخار از این قشر الهی است که محبوب پیامبر اعظم (صلوات الله علیه و اله) است بازوی کارگر بوسه گاه نبی مکرم اسلام است.

در نگاه امام بزرگوار (ره) و در منطق رهبر عزیزمان، کارگران جایگاهی رفیع و منزلتی عظیم دارند.

حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) و حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) همواره حامی و پشتیبانی کارگران عزیزمان بوده‌اند و رضایت ایشان از این جامعه پاک و بی ادعا؛ بیانگر تأثیر آنان در اعتلاء حال خوب جامعه است که در بیانات نورانی اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) جلوه‌ای درخشان داشت.

۹ اردیبهشت سالروز تشییع نمادین "شهید عزیز عبدالحسین برونسی" است که نشانگر و مظهر فضائل جامعه کارگری است، به عنوان روز بسیج کارگری نامگذاری شده و ۱۲ اردیبهشت روز جهانی کارگر است تا همگان بتوانند بخش کوچکی از دین خود را با تقدیر از این عزیزان ادا نمایند.

سپاه پاسداران و بسیج مستضعفان همواره در کنار شما و مدافع حقوق و مطالبات به حق شما خواهند بود.

اینجانب، این ایام را به همۀ کارگران شریف و خانواده‌های صبور و شکیبای آنان صمیمانه تبریک عرض نموده و دست بوس شما عزیزان هستم.

همه ما اراده‌ها و قلبهای خود را به یکدیگر پیوند میزنیم و اوامر رهبر عظیم الشأنمان را که در مراسم ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جمع کارگران ابلاغ فرمودند را به صورت جدی اجرا می‌نمائیم.

عزت و سربلندی همه شما عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228993 برچسب‌ها کارگران

دیگر خبرها

  • شناسایی پیکر مطهر شهید جهانگیر بیات پس از ۴۱ سال
  • سردار سلامی: سپاه و بسیج همواره مدافع حقوق کارگران خواهند بود
  • پیکر مطهر شهید گمنام عصر روز جمعه مورد استقبال مردم رفسنجان قرار می‌گیرد
  • رفسنجان به عطر شهید گمنام دیگری عطرآگین می‌شود 
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • کشف پیکر مطهر پنج شهید دیگر در دهلران
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم