Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران با رد اتهامات بی اساس علیه برنامه هسته ای ایران اظهار داشت: مذاکرات جاری در وین فرصتی مناسب در اختیار آمریکا برای اثبات جدیت آن کشور برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام فراهم می سازد.

به گزارش خبرگزاری برنا، اسدالله اشراق جهرمی مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران با رد اتهامات بی اساس علیه برنامه هسته ای ایران اظهار داشت: مذاکرات جاری در وین فرصتی مناسب در اختیار آمریکا برای اثبات جدیت آن کشور برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام فراهم می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه روز پنجشنبه به وقت محلی در دهمین کنفرانس بازنگری ان پی تی،  اتهامات بی پایه و اساس علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران را رد کرد و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در عین اشاره به موارد عدم پایبندی کشورهای غربی توضیح داد.

این مقام وزارت خارجه ایران در پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و فعالیتهای هسته ای صلح آمیز کشورمان در دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای (ان پی تی) با رد اتهامات بی اساس اظهار داشت که استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای  حق بی چون و چرای کشورهای عضو معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای است و ایران نیز به عنوان کشور عضو این معاهده از این حق برخوردار است.

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران تاکید کرد در حالی که آمریکا، انگلیس و فرانسه فعالانه در حال تقویت و نوسازی زرادخانه های هسته ای خود هستند، و آلمان به عنوان یک کشور غیر هسته ای برخلاف تعهدات خود میزبان تعداد زیادی از تسلیحات هسته ای در خاک خود می باشد و همزمان همه این کشورها چشم خود را نسبت به تهدیدات ناشی از برنامه و زرادخانه هسته ای مخفی رژیم صهیونیستی می بندند و از آن حمایت می کنند، آنها هیچ جایگاه اخلاقی برای بیان این اظهارات ریاکارانه در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران ندارند.

اشراق جهرمی افزود: در واقع، علاوه بر سیاست های دوگانه و تظاهر به داشتن یک موضع سازنده، آنچه باعث نگرانی شدید جامعه بین‌المللی است، عدم پایبندی دولتهای مزبور به تعهدات الزام آور حقوقی خود طبق معاهده ان پی تی می باشد.

اشراق جهرمی با اشاره به برجام به عنوان راه حلی برای حل و فصل بحرانی غیرضروری و تصنعی در مورد برنامه صلح آمیز هسته ای ایران بر اساس عمل متقابل تصریح کرد که واقعیت غیرقابل انکار در این زمینه، پایبندی ایران به برجام در عین خروج آمریکا و اعمال مجدد تحریم ها و نیز بی عملی شرکای اروپایی برجام بوده و در پاسخ به این وضعیت، ایران ناگزیر از توسل به اقدامات جبرانی خاصی مطابق با مفاد برجام، از جمله بندهای ۲۶ و ۳۶ بود.

 این مقام وزارت خارجه ایران افزود: با وجود این، در صورت پایبندی سایر اعضا، ایران آمادگی دارد تعهدات برجامی خود را به طور کامل اجرا خواهد کرد. مایه تاسف است که دولت کنونی آمریکا ضمن انتقاد از سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، در عمل به اجرای تحریم ها ادامه داده و حتی تحریم های بیشتری وضع کرده است.

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران ادامه داد: مایه تاسف بیشتر آن است که اعضای اروپایی برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده اند، بلکه ازایالات متحده که تعهدات برجامی خود را نقض کرده، طرفداری می کنند.

 اشراق جهرمی تصریح کرد: نمایندگان این کشورها باید بدانند که استفاده از اهرم تحریم ها و یا اتخاذ رویکرد طلبکارانه علیه ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت و مسئولیت آمریکا و سایر شرکت‌کنندگان برجام است که انتفاع ایران از مزایای اجرای برجام را تضمین کنند.

 مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران اظهار داشت: در این شرایط، مذاکرات جاری در وین فرصتی مناسب در اختیار آمریکا برای اثبات جدیت آن کشور برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام فراهم می سازد.

عضو هیات جمهوری اسلامی ایرن در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای (ان پی تی)  تاکید کرد که به رغم تمام لفاظی ها و اتهامات علیه ایران، ما به توافقنامه پادمانی خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها سند الزام آور در این زمینه پایبند هستیم.

پس از قریب به دو سال و نیم تعویق، دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای -  اول تا ۲۶ آگوست ۲۰۲۲ - با حضور نمایندگان ۱۸۸ کشور عضو در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز بکار کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مذاکرات وین بازگشت به تعهدات کنفرانس بازنگری هسته ای ایران تعهدات خود اشراق جهرمی اتهامات بی وین فرصتی صلح آمیز تحریم ها ان پی تی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران

به گزارش خبرگزاری صداسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز پیش از عزیمت به باکو و به منظور شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، گفت: به این اجلاس به‌عنوان فرصتی برای بیان مواضع و انتقال نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به نخبگان و مقامات شرکت‌کننده نگاه می‌کنیم.

اسماعیلی درباره اهداف سفر به آذربایجان و شرکت در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها افزود: از این سخنگاه برای بیان حقایق مختلف در حوزه فرهنگ اقلیت‌ها که محور گفتگو‌های امسال است، استفاده می‌کنیم و با توجه به وضع ناعادلانه در نظامات بین‌المللی، باید از هر فرصتی برای بیان حقایق و تنویر و آگاه‌سازی افکار عمومی استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: در این اجلاس به عنوان فرصتی برای ارائه برنامه‌های خودمان و انتقال نگاه انقلاب اسلامی به دیگر کشور‌ها نگاه می‌کنیم و دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم برای گسترش تعاملات دنبال می‌شود. ما در این راهبرد بیشتر معطوف به کشور‌های دوست و جهان اسلام به گفتگو‌های فرهنگی می‌پردازیم..

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در باکو از امروز تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزرای فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح بررسی می‌شود.

پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیگر خبرها

  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • ظهور و اثبات قدرت ایران در عرصه بین‌المللی!