Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@03:31:43 GMT

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مطالبه‌گری عمومی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۴۲۲۰

امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر مطالبه‌گری عمومی است

سجاد رضایی، معاون رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند، اظهار داشت: روز اول محرم و دهه ابتدای ماه محرم دهه احیای امر به معروف شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در این ایام به واسطه قیام امام حسین(ع) و وصیت ایشان که هدف خود را امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدشان عنوان می‌کنند، به این نام، نام‌گذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام دو موضوع وجود دارد،‌ یادآور شد: یکی خدا است و دیگری مردم است که در حوزه مردم تمام اعمال و برنامه‌های ما در یک شأن عبادی تعریف شده است و در حوزه نظارت و اجرای قوانین عامه هم امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک نظارت مردمی و نظارت همگانی تعریف شده است.

رضایی ادامه داد: بحث امربه معروف و نهی از منکر همان مسؤولیت‌پذیری اجتماعی و نظارت همگانی و یک مطالبه‌گری عمومی است که مردم در این حوزه برای آن‌ها نقش تعیین شده است.

وی با بیان اینکه دهه اول محرم ایام سوگواری است، افزود: هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است و احیای این فریضه براساس انحرافی که در امت اسلامی در آن زمان قرار گرفته بود و بنابراین هدف عظیمی که امام حسین(ع) در سال ۶۳ هجری اقامه کردند این دهه به عنوان دهه امر به معروف و نهی از منکر نام‌گذاری شد.

معاون رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موضوع اصلی ما امسال فرهنگ‌سازی و ترویج این فریضه مهم است، افزود: موضوع امر به معروف در همه دنیا به عنوان نظارت همگانی، اجتماعی و مردمی شناخته می‌شود.

رضایی با بیان اینکه موضوعی که در یک‌هزار و ۴۰۰ سال پیش در نقش مردم تعریف شده اکنون در سیستم‌های گوناگون دنیا به عنوان نظارت مردمی بعد از نظارت فنی و دوربینی کناره رفته است، اضافه کرد: اکنون خود مردم برای نظارت، مطالبه‌گری و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی تعریف می‌شوند.

وی با بیان اینکه بحث امر به معروف و نهی از منکر در این دهه این است که ما یک ترویج گسترده مسؤولیت‌پذیری اجتماعی را داشته باشیم، متذکر شد: دو کلید واژه اصلی در راستای ستاد امر به معروف و نهی از منکر انجام شده که بحث مردم مطالبه‌گر و همه مسؤولیم است و این فرهنگ در عامه مردم باید جا بیفتد که همه مردم نسبت به پیرامون خودشان مسؤول هستند و نسبت به اتفاقاتی که در محدوده ما و اجتماع می‌گذرد می‌توانند مطالبه‌گری کنند.

معاون رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با اشاره به مطالبه‌گری مردم گفت: در این موضوع برنامه‌های مختلفی را در ستاد استان پیش‌بینی کردیم که مهمترین آن استفاده از ظرفیت رسانه‌ها است و در این ایام که به روز خبرنگار منتهی می‌شود فعالان رسانه‌ای به نوعی آمران به معروف و ناهیان از منکر هستند و مطالبه‌گری اجتماعی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج این فرهنگ باید استفاده شود، تصریح کرد: جلسه خوبی با مدیران رسانه‌ها پیش‌بینی شده که از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم و در ایام ماه محرم می‌توان از ظرفیت تبلیغی هم استفاده کرد.

وی یادآور شد: هیئت‌ها و مبالغان در روستاهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و امر به معروف و نهی از منکر که هدف عظیم امام حسین(ع) است را هم ترویج می‌کنند.

معاون رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از ظرفیت تبلیغات محیطی و شهرداری‌ها استفاده شده است، ادامه داد: برنامه‌ریزی انجام شده در خصوص بحث قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر که در برنامه‌های مختلف باید تبیین شود و برای مردم باز شود.

رضایی با بیان اینکه در موضوع گروه‌هایی که به صورت عامه تذکر لسانی می‌دهند، همایش‌های منسجمی برگزار شده و در ایام محرم هم این همایش‌ها برگزار خواهد شد، افزود: در خصوص توجیح و تبیین این کار و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای بحث تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی با ادارات مختلف به خصوص ادارتی که به نوعی در حوزه فرهنگ‌سازی دخالت دارند به خصوص فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان انجام شده است.

وی اضافه کرد: در فضای رسانه محتواهای رسانه‌ای از طرق صفحات گوناگون با رویکرد اغنایی در سطوح جامعه، اتفاق ملموسی است که در جامعه امسال می‌افتد.

معاون رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در همه شهرستان‌ها با محوریت ائمه جمعه که به عنوان مسؤولین ستاد امر به معروف و نهی از منکر هستند برنامه‌های مختلفی در حال اجرا است، متذکر شد: برنامه‌های مشترکی به عنوان مشترک در دهه امر به معروف و نهی از منکر اجرا می‌شود و در هر شهرستان با اقتضای همان شهرستان و مردم برنامه‌های غیر از این هم پیش‌بینی شده که موضوع اصلی و نقطه اصلی برنامه‌ها ترویج فرهنگ مطالبه‌گری صحیح براساس آنچه مقام معظم رهبری فرمودند و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و نظارت همگانی است.

رضایی با بیان اینکه موضوع اصلی ستاد این است که در ابتدا بحث فریضه امر به معروف و منکر را در بین عامه مردم احیاء کند و فرهنگ‌سازی عامه داشته باشد، گفت: ما سه سطح مختلف مردم به مردم، مردم به مسؤولان و مسؤولان به مردم را داریم.

وی با بیان اینکه یک سری مطالبات اجتماعی رخ می‌دهد که مردم باید به افراد دیگر و بدنه مردمی تذکر بدهند، تصریح کرد: دیگری نظارت مردم بر عملکرد مسؤولان است که اتفاقات و مطالبات اجتماعی وجود دارد که از طریق مسیر خودش دنبال می‌کنیم تا مسؤول مربوطه بتواند پاسخگو باشد.

معاون رسانه و فضای مجازی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: یک سری مطالبات هم مسؤولین دارند در موضوعات عمومی، که مردم باید رعایت کنند.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی معاون رسانه مطالبات اجتماعی پذیری اجتماعی نظارت همگانی امام حسین ع مطالبه گری برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد آبریز مطالبه مهم مردم است و این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

آیت‌الله سید نصیر حسینی دوشنبه شب ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به گسترش آرمان‌های انقلاب اسلامی در اقصی نقاط جهان، افزود: امروز صدای انقلاب اسلامی در تمام دنیا شنیده می‌شود. مجری تلویزیون آمریکا می‌گوید دانشجویان دانشگاهیان آمریکا شعارهایی با مضامین شعارهای شهدا، آیت الله خامنه‌ای، اسلام، عدالت، عزت و اخلاق می‌دهند. امروز می‌بینیم که شهدا چه عظمتی خلق کرده‌اند.

وی اظهار کرد: دیروز فریاد رهایی قدس را سر می‌دادیم. مرگ بر آمریکا، اسرائیل و صهیونیسم سر می‌دادیم. صدای ما صدای تنها بود، اما به برکت مقاومت شهدا و خون درخشان شهدا، امروز در همه دنیا شعارهای انقلابی اسلامی را سر می‌دهند. امروز در تمام جهان این شعار از زبان انسان‌های آزاده طنین‌انداز شده است.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: هر صدایی که راه شهیدان را جلوی پای ما قرار دهد، صدای خدا، اولیا و انبیاء است و هر صدایی که قصد داشت راه شهیدان را به فراموشی بسپارد، این صدا، صدای شیطان است.

وی با قدردانی از حضور مردم شهرستان کهگیلویه در اجلاسیه ۴۲۲ شهید، تصریح کرد: مردم، جوانان، دختران، زنان و مردان ما با وجود تلاش دشمنان راه شهیدان را گم نکرده‌اند، ان‌شاءالله پرچم اسلام در سراسر جهان برافراشته خواهد شد و صدای منجی عالم بشریت از تریبون‌های سراسر جهان شنیده خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: مردم این استان قدردان نعمت‌های انقلاب هستند. همه ما دوران ذلت‌بار طاغوت که نه جاده وجود داشت و نه امکانات را دیده‌ایم. آن دوران سراسر فقر، ذلت، خواری و عقب‌ماندگی بود؛ در حالی که سراسر کشور منابع نفتی وجود داشت و آن شاه ملعون می‌گفت آنقدر پول‌های هنگفت در اختیار داریم که نمی‌دانیم آن را چه کار کنیم.

حسینی عنوان کرد: امروز خدمات نظام رخ‌نمایی می‌کند و مردم ما شاکر و سپاسگزار هستند؛ اما ظرفیت جمهوری اسلامی بیشتر از این چیزها است. ظرفیت نظام ظرفیت جهانی است. با همه این سرمایه‌های بسیار گسترده، اما در بخشی از مسائل، استان کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: جاده‌های ارتباطی این استان مناسب نیست و بخشی از این راه‌های ارتباطی ایمنی لازم را ندارند. راه آهن یاسوج یکی از مطالبات ماست که خیلی وقت پیش مصوب شده، اما مورد بی‌توجهی قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص سدهای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سدهایی که در این استان وجود دارد، کمترین بهره‌ای از آن‌ها نصیب مردم این استان می‌شود. همانطوری که نفت ما برای همه قابل استفاده است و ما خوشحالیم که آب داریم و همه از آن بهره می‌برند؛ اما توقع داریم که مردم این استان از آب سدها بهره کافی را ببرند.

به گزارش ایسنا، حسینی تاکید کرد: سد چم‌شیر دو میلیارد حجم ذخیره‌سازی دارد؛ اما در تقسیم این آب استان کهگیلویه و بویراحمد بهره کمی دارد. از سد مارون بهره نمی‌بریم و بیشترین سهم آب سد کوثر به استان‌های همجوار می‌رسد. انتظار می‌رود حق‌آبه استان کهگیلویه و بویراحمد از این سدها دیده شود. احداث سد آبریز مطالبه مهم مردم استان است بنابراین این وضعیت ناامید کننده نباید ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • وضعیت عمومی حجاب در شهر کرمان نسبتاً مطلوب است
  • امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر باعث پیشرفت و تعالی جامعه می شود
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • تاکید بر برخورد قانونی با سایتهای ضد اخلاقی مازندران در فضای مجازی
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)