Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران، این دیپلمات ارشد کشورمان اظهار کرد: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای حق بی‌چون و چرای کشورهای عضو معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است و ایران نیز به عنوان کشور عضو این معاهده از این حق برخوردار است.

وی تاکید کرد: در حالی که آمریکا، انگلیس و فرانسه فعالانه در حال تقویت و نوسازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود هستند و آلمان به عنوان یک کشور غیرهسته‌ای برخلاف تعهدات خود میزبان تعداد زیادی از تسلیحات هسته‌ای در خاک خود است و همزمان همه این کشورها چشم خود را نسبت به تهدیدات ناشی از برنامه و زرادخانه هسته‌ای مخفی رژیم صهیونیستی می‌بندند و از آن حمایت می‌کنند، آنها هیچ جایگاه اخلاقی برای بیان این اظهارات ریاکارانه در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع، علاوه بر سیاست‌های دوگانه و تظاهر به داشتن یک موضع سازنده، آنچه باعث نگرانی شدید جامعه بین‌المللی است، عدم پایبندی دولت‌های مزبور به تعهدات الزام‌آور حقوقی خود طبق معاهده ان‌پی‌تی است.


اشراق جهرمی با اشاره به برجام به عنوان راه حلی برای حل و فصل بحرانی غیرضروری و تصنعی در مورد برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران بر اساس عمل متقابل تصریح کرد: واقعیت غیرقابل انکار در این زمینه پایبندی ایران به برجام در عین خروج آمریکا و اعمال مجدد تحریم‌ها و نیز بی‌عملی شرکای اروپایی برجام بوده و در پاسخ به این وضعیت، ایران ناگزیر از توسل به اقدامات جبرانی خاصی مطابق با مفاد برجام، از جمله بندهای ۲۶ و ۳۶ بود. با وجود این، در صورت پایبندی سایر اعضا، ایران آمادگی دارد تعهدات برجامی خود را به طور کامل اجرا خواهد کرد.

  کشورها باید بدانند که استفاده از اهرم تحریم‌ها یا اتخاذ رویکرد طلبکارانه علیه ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت


مدیرکل صلح و امنیت بین‌المللی افزود: مایه تاسف است که دولت کنونی آمریکا ضمن انتقاد از سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران، در عمل به اجرای تحریم‌ها ادامه داده و حتی تحریم های بیشتری وضع کرده است. مایه تاسف بیشتر آن است که اعضای اروپایی برجام نه‌تنها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، بلکه از ایالات متحده که تعهدات برجامی خود را نقض کرده، طرفداری می‌کنند. نمایندگان این کشورها باید بدانند که استفاده از اهرم تحریم‌ها یا اتخاذ رویکرد طلبکارانه علیه ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت و مسئولیت آمریکا و سایر شرکت‌کنندگان برجام است که انتفاع ایران از مزایای اجرای برجام را تضمین کنند. در این شرایط، مذاکرات جاری در وین فرصتی مناسب در اختیار آمریکا برای اثبات جدیت آن کشور برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام فراهم می‌سازد.

عضو هیات جمهوری اسلامی ایرن در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای، در پایان تاکید کرد: با وجود تمام لفاظی‌ها و اتهامات علیه ایران، ما به توافقنامه پادمانی خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان تنها سند الزام‌آور در این زمینه پایبند هستیم.



منبع: صدای ایران

کلیدواژه: اتهامات علیه ایران برجام سلاح های اتمی علیه ایران تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی

رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته‌ای کشورمان، دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می‌خواهد ایران‌هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا نوری رییس فراکسیون مستقلین مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون برخی اظهارنظرهای مطرح شده اخیر با محتوای «تغییر دکترین نظامی کشور و یا اشاره به انجام آزمایش در حوزه تسلیحاتی که غیرمستقیم اشاره به استفاده نظامی از فناوری هسته‌ای دارد»، گفت: با توجه به نیاز کشور در زمینه‌های انرژی، پزشکی، کشاورزی، صنعتی و… برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح‌آمیز و تحت نظارت مستمر و داوطلبانه ایران از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: اگر یک زمانی اظهاراتی برخلاف این مساله صورت گیرد به نظر می‌رسد یا از روی بی‌اطلاعی است یا ازعدم اشراف به موضوع حرام بودن شرعی و اخلاقی استفاده از این فناوری برای مصرف تسلیحاتی.

نوری خاطرنشان کرد: معتقدم که فناوری هسته‌ای در کشور ما در مسیر صلح‌آمیز و با هدف رفع نیازهای داخلی کشور در توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت است و قطعا هم کشورهای دوست و همسایه از نعمات این دستاوردهای قابل توجه و ارزنده‌ای که کشور ما دارد و خواهد داشت در حوزه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و پزشکی بهره‌مند خواهد شد.

وی افزود: کشور ما در جهت تامین امنیت غذایی یا تامین داروها و درمان‌های بر پایه پزشکی هسته‌ای این فعالیت را دنبال می‌کند و الان هم صنعت هسته‌ای خیلی کاربردی بوده و بخش کاربری این صنعت هم به سرعت دارد توسعه پیدا می‌کند و حتما هم به کشور کمک خواهد کرد، همه این فعالیت‌ها در کشور ما در مسیر صلح‌آمیز است.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس تاکید کرد: به هر حال یک سری بدخواهان در دنیا هستند که توسعه و پیشرفت ایران را بر نمی‌تابند و سعی می‌کنند از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحت فشار قراردادن کشور ما استفاده کنند؛ ولی آنچه که اهمیت دارد و برای جامعه بین‌الملل قابل قبول است شاید نگاه و نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی است که فعالیت‌های کشور ما تحت نظارت آن‌ها است و صلح‌آمیز بودن صنعت هسته‌ای ما را تایید می‌کنند.

نوری در پاسخ به این سوال که «این نوع اظهارنظرها چه آسیب و خدشه‌ای به جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور وارد می‌کند؟»، گفت: من معتقدم که اظهارنظرهای خلاف اهداف فناوری هسته‌ای کشورمان دانسته یا ندانسته کمک به آن جریان بین المللی است که می‌خواهد ایران هراسی را ترویج کند و برخورد امنیتی با کشور ما داشته باشد و کار دستگاه دیپلماسی کشور را برای دفاع از مواضع به حق جمهوری اسلامی ایران با سختی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • حملات پهپادی ویرانگر اوکراین به کارخانه های فولاد روسیه/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران به بهانه جنگ اوکراین
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم