Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@17:08:37 GMT

وکلای ترمیمی در خدمت حاشیه‌نشینان مشهدی

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۶۷۴۳۸۲

وکلای ترمیمی در خدمت حاشیه‌نشینان مشهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن اژه ای رئیس دستکاه قضا  سال گذشته در دیدار با وکلا و قضات مشهد خواستار کاهش هزینه های وکالت به پرونده ها در جهت حمایت از افراد کم برخوردار شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که هزینه‌های دادرسی، وکالت و کارشناسی رسمی برای عموم مردم به‌ویژه اقشار کم‌بضاعت کاهش یابد، گفت: مجموع هزینه‌های دادرسی در دعاوی حقوقی و کیفری زیاد است لذا باید با اتخاذ راهکار مناسب جهت کاهش هزینه‌های وکالت و کارشناسی، خدمات مطلوب‌تری را به مردم ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه قضا متذکر شد: برخی افراد به سبب بضاعت مالی محدود از گرفتن وکیل یا درخواست کارشناسی خودداری می‌کنند و ممکن است این امر در احقاق حق آن‌ها تاثیر منفی بگذارد لذا ضرورت دارد تا هر میزان که امکان دارد از هزینه‌های دادرسی، اخذ وکیل و درخواست کارشناسی کاسته شود.

وکالت رایگان برای حاشیه نشینان مشهد

برای  نخستین بار در کشور کارگروه «وکلای ترمیمی» در مشهد با کمک دستگاه قضا راه اندازی شد تا میان طرف‌های دعوا صلح و سازش برقرار کند و درنتیجه راهکاری برای کاهش شمار پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا باشد که به تعبیر سیدامیر مرتضوی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، رشد قارچ گونه دارد.

عباس شیخ الاسلامی عضو هیئت مدیره کانون وکلای خراسان‌رضوی گفت: این طرح که تقریبا از ابتدای شیوع ویروس کرونا شروع شده است، خدمات وکالتی رایگان را با نگاه صلح و سازش و ترمیم اختلافی بین بزه دیده، بزهکار و جبران خسارت برای افراد را ارائه می‌دهد.

وی فعالیت وکلای ترمیمی را موجب کاهش بار دستگاه قضایی دانست و افزود: در ابتدا این کار در پنج محله شروع شد و اکنون در بیشتر مناطق حاشیه شهر مشهد در حال اجرا است. 

علی ادبی دبیر کارگروه وکلای ترمیمی در مشهد، حضور و مداخله نهاد وکالت در عرصه اجتماعی را در  راستای حل مشکل مردم و  برای انجام رسالت اجتماعی عنوان کرد و افزود: نهاد وکالت علاوه بر تکالیف حقوقی و قضایی تلاش می‌کند که نقش و  رسالت اجتماعی خود را در قالب کارکرد‌های عدالت ترمیمی بازتعریف و اجرا کند.

وی ادامه داد: اولین اقدام این وکلا مشاوره رایگان است که بیشتر در حاشیه شهر انجام می‌شود. دومین اقدام، برگزاری نشست‌های صلح و سازش است و در بخش بعدی مواردی داریم که ناچار به طرح دعوا هستند و توان پرداخت هزینه‌های وکیل را ندارند؛ بنابراین برای آن‌ها وکیل‌های معاضدتی در نظر می‌گیریم.

دبیر کارگروه وکلای ترمیمی از حضور و فعالیت شش گروه اقدام وکلای ترمیمی در پایگاه‌های داخل دادگستری خبر داد و افزود: وکلا در برنامه دوشنبه‌های حقوقی نیز فعال هستند. با کمک استادان دانشگاه و حمایت دستگاه قضایی، در حاشیه شهر مشهد شورا‌های حل اختلاف محلی تشکیل شده که کارکردشان بی‌قراری سازش است.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وکیل کانون وکلا دستگاه قضا وکالت حاشیه شهر دستگاه قضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت

سردار دوستعلی جلیلیان گفت: کارکنان پرتلاش کلانتری‌ها در خط مقدم تامین امنیت جامعه قرار دارند و در بررسی‌های بعمل آمده فرماندهی انتظامی استان با اقدامات پیشگیرانه و تامینی پلیس، اثر بخشی آموزش‌های همگانی پلیس، مشارکت‌های مردمی، توجه مردم به توصیه‌های پلیس و اقدامات کنترلی بر سارقان با کاهش ۱۸ درصدی در جمع کل سرقت‌ها در فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حاصل شده است.

وی همدلی و همکاری را مهمترین عامل موفقیت در انجام ماموریت‌های محوله دانست و افزود: کاهش سرقت‌ها و پیشگیری از جرائم منوط به تلاش مضاعف و جهادی فرماندهان و کارکنان پلیس و مشارکت شهروندان است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، خدمت گذاری به مردم را مدال افتخار برای کارکنان فراجا دانست و یاد آور شد: باید به خود ببالیم در سازمانی خدمت می‌کنیم که خدمت گذاری به مردم یک نعمت الهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • در دادرسی کودکان به‌دنبال عدالت ترمیمی  هستیم
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمز ارز
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد