Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران با رد اتهامات بی‌اساس علیه برنامه هسته‌ای ایران گفت: مذاکرات جاری در وین فرصتی مناسب در اختیار آمریکا برای اثبات جدیت آن کشور برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام فراهم می‌سازد.

به گزارش ایمنا، "اسدالله اشراق جهرمی" امروز _پنجشنبه سیزدهم مردادماه_ به وقت محلی در دهمین کنفرانس بازنگریNPT، اتهامات بی‌پایه و اساس علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران را رد کرد و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران را در عین اشاره به موارد پایبند نبودن کشورهای غربی توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام وزارت خارجه ایران در پاسخ به اتهامات مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام و فعالیت‌های هسته‌ای صلح آمیز کشورمان در دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) با رد اتهامات بی اساس اظهار گفت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای «حق بی چون و چرای» کشورهای عضو معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای است و ایران نیز به عنوان کشور عضو این معاهده از این حق برخوردار است.

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران تاکید کرد: در حالی که آمریکا، انگلیس و فرانسه فعالانه در حال تقویت و نوسازی زرادخانه‌های هسته‌ای خود هستند؛ آلمان به عنوان یک کشور غیر هسته‌ای برخلاف تعهدات خود میزبان تعداد زیادی از تسلیحات هسته‌ای در خاک خود است و همزمان همه این کشورها چشم خود را نسبت به تهدیدات ناشی از برنامه و زرادخانه هسته‌ای مخفی رژیم صهیونیستی می‌بندند و از آن حمایت می‌کنند؛ آنها هیچ جایگاه اخلاقی برای بیان این اظهارات ریاکارانه در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران ندارند.

اشراق جهرمی افزود: در واقع علاوه بر سیاست‌های دوگانه و تظاهر به داشتن یک موضع سازنده، آنچه باعث نگرانی شدید جامعه بین‌المللی است، پایبند نبودن دولت‌های مزبور به تعهدات الزام‌آور حقوقی خود طبق معاهده ان پی تی است.

اشراق جهرمی با اشاره به برجام به عنوان راه‌حلی برای حل و فصل بحرانی غیرضروری و تصنعی در مورد برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران براساس عمل متقابل تصریح کرد: واقعیت غیرقابل انکار در این زمینه، پایبندی ایران به برجام در عین خروج آمریکا و اعمال مجدد تحریم‌ها و نیز بی عملی شرکای اروپایی برجام بوده و در پاسخ به این وضعیت، ایران ناگزیر از توسل به اقدامات جبرانی خاصی مطابق با مفاد برجام، از جمله بندهای ۲۶ و ۳۶ بود.

این مقام وزارت خارجه ایران افزود: با وجود این در صورت پایبندی سایر اعضا، ایران آمادگی دارد تعهدات برجامی خود را به طور کامل اجرا کند. مایه تاسف است که دولت کنونی آمریکا ضمن انتقاد از سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران در عمل به اجرای تحریم‌ها ادامه داده و حتی تحریم‌های بیشتری وضع کرده است.

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران ادامه داد: مایه تاسف بیشتر جایی است که اعضای اروپایی برجام نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده اند، بلکه از ایالات متحده که تعهدات برجامی خود را نقض کرده، جانبداری می‌کنند.

اشراق جهرمی تصریح کرد: نمایندگان این کشورها باید بدانند که استفاده از اهرم تحریم‌ها و یا اتخاذ رویکرد طلبکارانه علیه ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت و مسئولیت آمریکا و سایر شرکت‌کنندگان برجام است که انتفاع ایران از مزایای اجرای برجام را تضمین کنند.

مدیر کل صلح و امنیت بین المللی وزارت خارجه ایران خاطرنشان کرد: در این شرایط، مذاکرات جاری در وین فرصتی مناسب در اختیار آمریکا برای اثبات جدیت آن کشور برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام فراهم می‌سازد.

عضو هیئت جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (ان پی تی) تاکید کرد که به رغم تمام لفاظی‌ها و اتهامات علیه ایران ما به توافقنامه پادمانی خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها سند الزام‌آور در این زمینه پایبند هستیم.

گفتنی است؛ پس از قریب به دو سال و نیم تعویق، دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای - اول تا ۲۶ آگوست ۲۰۲۲ - با حضور نمایندگان ۱۸۸ کشور عضو در محل دبیرخانه سازمان ملل در نیویورک آغاز به کار کرده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 593950

منبع: ایمنا

کلیدواژه: برجام نقض برجام خروج آمریکا از برجام مذاکرات برجامی مذاکرات وین شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اشراق جهرمی تعهدات خود تحریم ها صلح آمیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۶۷۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی بعد از روز چهارشنبه در جمع معلمان هنرستان تربیت بدنی ارزش اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های متعددی در حوزه ورزش دارد و در همین راستا مجموعه مدیریتی استان سعی کرده تمرکز ویژه‌تری نسبت به این حوزه داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه ورزش نتایج خوبی را برای استان رقم زده است، افزود: به طور مثال استان قزوین تا همین امروز به نسبت جمعیت و وسعت، رکورد خوبی را در ورود ورزشکاران به المپیک زده است و اگر باقی مانده ورزشکاران مورد نظر هم بتوانند سهیمه لازم را کسب کنند رکورد بی نظیری به ثبت خواهد رسید.

اعلایی گفت: این نتایج در حالی رقم خورده است که استان‌های با امکانات بیشتر یا ورزشکار المپیکی ندارند یا تعداد آنها از استان قزوین کمتر است که این مهم نشان دهنده وجود استعدادهای ورزشی و تلاش دست اندرکاران، مربیان و معلمان در مجموعه‌هایی مثل هنرستان ارزش است.

استاندار قزوین اضافه کرد: استان در ورزش بانوان هم نتایج خوبی گرفته است و مقام‌های ملی و فراملی بانوان ارزشمند است.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در حوزه فوتبال، تیم شمس آذر امروز به شگفتی ساز لیگ برتر تبدیل شده است، تیمی که بودجه آن پایین‌تر از بسیاری از تیم‌های دیگر است ولی با اراده، انگیزه، کادر متخصص و به صورت کاملاً حرفه‌ای توانسته موفقیت‌های زیادی را کسب کند.

وی با بیان اینکه تیم شمس آذر به صورت کاملاً حرفه‌ای تیم داری می‌کند و تبدیل به الگویی برای باشگاه‌های دیگر شده است، افزود: هرچند که متأسفانه سه امتیاز از این تیم قبل از شروع بازی‌ها کسر کردند و علی رغم تلاش‌ها و رایزنی‌های متعدد این سه امتیاز هنوز برنگشته است ولی اهالی فوتبال کار بزرگ و با ارزش شمس آذر را درک می‌کنند.

اعلایی با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان مانند گذشته از این تیم حمایت خواهد کرد، گفت: در بهسازی ورزشگاه یک اقدام کم نظیر رقم خورد و در یک مدت زمان کوتاه ورزشگاه آماده مسابقات شد و مدیران و فعالان ورزشی به گونه‌ای در این ورزشگاه کار می‌کنند که انگار خانه خود را می‌سازند.

وی افزود: به طور قطع این هنرستان یکی از موتورهای محرک استان در زمینه ورزش است و امیدواریم از این هنرستان چونان گذشته قهرمانان دیگری هم تربیت شوند.

استاندار قزوین اضافه کرد: برای مجموعه مدیریتی استان در کنار ورزش‌های قهرمانی، ورزش همگانی و تندرستی هم از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه هم اقدامات لازم انجام خواهد شد.

کد خبر 6094747

دیگر خبرها

  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • جهان برای تحقق آرمان فلسطین به پا خواسته است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • سرمربی پرسپولیس جایگزین حمید مطهری در تیم ملی ؟ | آخرین وضعیت مذاکرات
  • مقام معظم رهبری:رفتار آمریکا در غزه اثبات حقانیت بی‌اعتمادی ایران است/ آمریکا شریک جرم رژیم صهیونیستی است
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است